Chapter 27

988 98 31
                                    

"Hmmmm,  tinggal 1 minggu lagi prof siap buat ciptaannya... Kau rasa berjaya tak?? "Tanya Vell kepada ara.

"Entah.. Aku harap berjayalah..  Aku nak balik rumah cepat cepat.. "Kata Ara..

"Apa kata kalau kita try pergi negeri sembilan pulak.. Kita pulihkan negeri sembilan.. "Kata Akira..

Semua memandang akira...

"Betulkah kau nak pulihkan situ?? "Tanya ryu..

"Yelah... Lagipun kampung aku tu.. "Kata Akira..

"Ok... Hari ini jugak kita pergi.. Bosan duduk sini lama lama.. "Kata Aina.

"Jom tanya prof. "Kata Ira..

~VN~

'KNOCK KNOCK'

Daun pintu profesor itu diketuk..

"Masuklah.. Pintu tak berkunci. "Kata profesor.

"Prof.. Boleh tak kalau kami semua pulihkan negeri sembilan.. Boringlah duduk sini je" Kata Ira

"Hmm,  tak boleh ke tunggu seminggu untuk saya siapkan ciptaan saya?? "Tanya profesor..

"Tak boleh prof... Bosan.. Bolehlah bagi kami keluar.."Kata Aina dengan muka 'comelnya' untuk memujuk profesor.

Profesor itu berasa serba salah..

"Baiklah.. Kamu semua boleh pergi.. "Kata profesor pasrah..

"Yeayyyy!! Sayang prof.. "Kata Akira sambil melompat gembira..

~VN~

Sekarang mereka berada di Seremban Negeri sembilan...

"Akira. Mana kampung kau eahh?? "Tanya Aina.

"Dekat Nilai.. "Jawab Akira pendek..

"Ohh, kawasan tu banyak universiti dengan kolej kan?? "Tanya Aina lagi..

"Buat apa kau tanya?? Jom kita pulihkan seremban dulu. "Kata Ryu..
"Ok Vell.. Macam biasa.. "Kata Akira..

Vell mengangguk lalu membetulkan suaranya(?)

"Ekhemmmm...  ZOMBIE SEKALIANN!!! DAH MAKAN BELUM?!! DEKAT SINI ADA SUSHI AKIRA, ARA, AINA, RYU DAN IRA!! SUSHI LIMITED EDITION NI!! CEPAT CEPAT!! " Jerit Vell..

TIC be like -_-||

'huargghhhhh'

"Wahhh, semua zombie nak makan korang.. Baik korang prepare.. "Kata vell sambil ketawa..

"Siap kau vell" Kata Ara sambil mendengus geram..

"Walawehhh, asal zombie tu semua bawa chopstick... " kata Akira..

Mereka semua memandang zombie itu.. Memang zombie itu semua bawa chopstick..

"Wehhh.... Ada zombie bawa wasabi.. Aku nak cabut dulu.. Sayonara"Kata Vell..

Akira terus memiat telinga Vell..

"You have to participate this war too.. You are not allowed to escape.. "Kata Akira dengan tegas..

"Arggghhh, lepas akira... Ok... Aku tak cabut.. "Kata Vell..

"Akira belakang kau!!! "Jerit Ira..

"Huh.. "Akira memandang belakang lalu menendang kepala zombie itu sehingga kepala zombie itu tertanggal..

"Erkkk.. " akira menjauhi mayat zombie itu..

Setelah 3 jam... Mereka telah habis memulihkan kawasan itu lalu Ryu menghantar semua yang pulih ke kem.. Yang lain... Dok cari rumah yang diorang boleh tumpang..

"Akira... Singgah kedai runcit tu jap. Aku nak rembat makanan jap.. "Kata aina sambil menunjuk sebuah kedai runcit..

"Jom.. Aku pon nak rembat Mr potato.  "Kata Akira.

Dengan itu.. mereka semua pergi ke kedai runcit yang diberi nama..

'Kedai runcit cinta hatiku'

To be continued

Maaf pendek saja... Author malas ✌✌ bersyukurlah author dah update ni ^_^¦¦¦ maaf jika byk kesilapan.. 


Virus Nightmare [C]Where stories live. Discover now