Chapter 4

1.6K 160 48
                                    

Tiba tiba..

'Bukkkk' 'prakkk'

Pintu koperasi pecah dan mereka semua pun mula membelasah zombie itu.

"Ramainya zombie. Laju juga virus ni merebak." Kata Bella.

"Huaa, ramainya zombie. Aku cabut dulu.. bye." Kata Ryu lalu merempuh semua zombie di depan.

Ahli TIC yang masih selamat ternganga.

" Ryu, bila masa kau jadi kuat ni?" Tanya Bella.

"Aku memang kuat." Kata Ryu sambil mendabik dada.

Semua orang buat muka ni '-_-'

"Apapun, thanks sebab rempuh zombie tak guna tu. Jom keluar dari sini!" Kata Mira.

Semua orang keluar dari kawasan sekolah kecuali Vell yang masih di dalam sekolah.

"Eik? Mana Vell?" Tanya Akira.

"Eik? Dia takde ke?" Tanya Ara pula.

"Hah! Vell tertinggal!" Jerit Ira, Mira dan Bella.

"Macam mana ni?"

Semua mulai panik.

"Woi!" Jerit Vell dari belakang.

"Vell!!" Semua orang meluru ke arah Vell.

"Mana kau pergi?" Tanya Bella.

"Ouh, tadi aku pergi rembat makanan dekat koperasi jap." Kata Vell sambil menunjuk beg yang penuh dengan makanan.

Semua buat muka ini -_-"

"Lagipun aku terjumpa kertas kerja kajian yang diorang buat." Kata Vell lagi sambil menunjukkan beberapa helai kertas.

Shah pun mengambil kertas itu lalu menelitinya satu persatu.

"Hmm, kajian diorang ni..." shah biarkan ayatnya tergantung.

"Kajian diorang ni??" Semua tertunggu tunggu.

"Kajian diorang ni... satu hapak pun aku tak faham. ^-^"" kata Shah sambil menggaru tengkuknya

Semua pengsan 5 saat.

Tiba tiba seekor zombie berkot putih seperti saintis berlari ke arah Shah.

"Shah!! Tunduk!" Jerit Vell dan mengeluarkan sepucuk pistol lalu menembakny.

"Oh yeah, headshot!!" Jerit Vell dengan gembira.

Mereka semua memeriksa Zombie itu.

"Ini bukankah.. HAZIQ!!" Jerit mereka serentak..

"Oh ya vell, mana dapat pistol??" Tanya Akira secar mengejut.

"Oh, tadi ada pak cik Zombie Polis cuba terkam aku and aku pun pukul dia guna Kayu Besbol. Terabur semua isi otak zombie tu. Aku pun cek lah zombie tu, sekali jumpa pistol." Vell menceritakan kisah berjumpa dengan pistol itu.

"Ouhh" kata Akira.

Tiba tiba seorang askar meluru ke arah kami.

"Korang semua survivor? Mari ikut kami pergi ke tempat selamat." Kata askar itu.

Tiba tiba seekor lagi Zombie menyerang. Askar itu cuba menembak tetapi tersasar. Zombie itu terus menerkam askar itu lalu memakan isi dalaman askar itu.

Akira memukul zombie itu menggunakan batang penyapu dan zombie itu terseret ke belakang.

"I.. ini Hanran!!" Kata Akira terkejut.

Bella mencapai batang penyapu akira lalu memukul Zombie Hanran tanpa balas kasihan.

"Maaf Hanran." Kata Bella

Zombie Hanran berdiri dan berlari ke arah mereka. Vell terus menembak tepat di kepala zombie Hanran. Zombie hanran terbackflip dan jatuh terlentang di atas askar itu.

"Hanran..." Butir air mata Akira jatuh tetapi lantas dikesatnya.

Semua orang memandang mayat Hanran dengan wajah yang muram.

"Dahlah, jom kita keluar dari sini." Kata shah lalu masuk ke dalam sebuah bas.

Didalam bas, seekor zombie tua meluruh ke arah kami dan ryu terus memenggal kepala Zombie itu menggunakan Katana.

"Mana dapat katana tu??" Tanya Shah.

"Aku sempat ambil beg askar tu lepastu terjumpa katana. Aku ambil jelah katana ni." Jelas Ryu.

"Ryu, cuba cek beg tu, mesti ada pistol." Kata Ara.

Ryu lantas membuka beg itu dan ternampak 5 pucuk pistol yang sedikit canggih daripada pistol kepunyaan Vell.

Bella mengambil sepucuk pistol diikuti dengan Ara, Shah, ira dan Mira.

"Sekarang, siapa nak pandu bas ni?" Tanya Ryu.

"Aku!"

Semua memandang ke suara itu dan terkejut beruk..

To be continued. ..

Virus Nightmare [C]Where stories live. Discover now