Chapter 22

976 105 30
                                    

Ryu dan shah melangkah ke ruang tamu dam kelihatan mira, akira dan bella telah bertukar ke zombie.

Zombie itu mengejar ryu dan shah.

"Weh!! Keluarkan penawar!! "Jerit ryu.

"Jap wehh!! Dalam beg aku ada banyak barang. "Jerit Shah pulak.

"Ambik jelah apa apa barang pun. "Kata Ryu.

"Nak keluarkan apa eak?? Hah!! "Shah terus mengambil sebuah bekas yang dalamnya terdapat nasi basi.

"Hamek kau bella! Tulah.. Siapa suruh tukar jadi zombie. "Kata Shah lalu acah macho.

Kelihatan zombie Bella marah dan terus mengejar Shah.

"Arghhh, tolong aku!! "Jerit Shah.

Ryu dan zombie itu hanya mampu memandang mereka.

"Sweetkan diorang?? "Tanya Ryu kepada zombie itu.

'Huarggh' kata zombie sambil mengangguk.

Ryu mengambil camera lalu mengambil gambar mereka..

"Boleh buat kenangan ni.. "Kata Ryu.

"Jap, eah?? A... Aku se.... Sebelah.. Z. Zo. Zombie? "Monolog hati ryu.

Ryu dengan perlahan berlari berjengket jengket masuk ke dalam bilik studio yang berada di sisi kanan ruang tamu.

Zombie itu baru perasan lalu mengejar Shah sekali. Zombie mira yang pantas berlari akhirnya dapat menerkam Shah.

Dengan itu... Shah telah didaftarkan menjadi seorang ahli zombie yang baru.

Aina yang berada di tingkat atas dalam suatu bilik terus keluar dari situ dan memasuki bilik dimana ara dan vell didalamnya.

"Wehh, mira, akira dengan Bella dah jadi zombie. "Kata aina.

"Tapi Vell tak boleh pulihkan orang sekarang. Dia kena rehat. Badan dia lemah sekarang. "Kata Ara lalu memandang Vell yang sedang tidur.

"Jadi, kau punya pistol masih ada peluru?? "Tanya Aina.

"Nope, dah habis. "Jawab Ara.

"Aishh! Macam mana sekarang ni?? "Tanya Aina lagi.

"Untuk menghentikan perebakan, kita terpaksa bunuh diorang. "Kata Ara dengan sayu.

"Bunuh?!! "

"Itu saja caranya. "Kata Ara.

"Tak boleh ke kalau tunggu Ira sampai sini bawa penawar? "Tanya Aina lagi..

"Aina, Ira banyak kerja dekat sana, maybe esok pagi baru datang. Tak akan lah nak tunggu semua jadi zombie? "Kata Ara membuatkan Aina terdiam.

"Baiklah, kita bunuh diorang. "Kata Aina.

Mereka pun turun menggunakan tangga lain yang menuju ke dapur. Mereka mengambil pisau lalu pergi ruang tamu.

Mereka ternampak Zombie mira, akira, bella dan shah.

"Nampaknya shah dah terjangkit. "Kata Ara.

Mereka pun menuju ke arah zombie itu. Aina dengan cepat mencucuk kepala zombie Bella dan menarik pisau itu.

Ara pulak memenggal kepala zombie Mira. Badan zombie mira sudah tidak bergerak tetapi kepalanya masih bergerak.

Ara dengan cepat mencucuk kepala Mira.

Aina berlari ke arah zombie Shah lalu mencucuk kepala shah tapi sempat dielak olehnya

"Pandai pulak zombie ni elak. "Kata Aina

Ara dari belakang zombie shah terus mencucuk kepala zombie Shah.

Tiba tiba...

To be continued

Virus Nightmare [C]Where stories live. Discover now