Selepas 2 jam bertungkus lumus memulihkan semua zombie, akhirnya mereka berjaya.
"Now, we all have to back to the camp area. This is not a safe place. "Kata Akira.
Semua mengangguk.
"Excuse me miss, we go to the camp by what? "Tanya seorang wanita asing.
"We all have to walk. "Jawab akira.
Semua mengeluh. Mereka semua berjalan kaki dan ada juga beberapa zombie yang telah di sembuhkan dipertengahan jalan.
Selepas 1jam berjalan..
Akhirnya mereka sampai juga di kem.
"Ijeon-e ulileul dowa jusyeoseo gamsahabnida. Ulineun deo ni dasi salgo issneunji dangsin-eun jigeum uliege doum-idoeji anh-eumyeon ..(Terima kasih sebab tolong kami tadi. Kalau awak tak tolong tadi, entah hidup ke tak kami ni.) "Kata Jin.
"Nae, cheonma. (Ye, sama sama) "Kata Vell.
"Tahniah sebab korang dah berjaya selamatkan BTS dan orang lain TIC, Erica, Eric dan Vin. "Kata Profesor sambil tepuk tangan.
"Terima kasih. "Kata Ryu.
"Sekarang ni, kita perlu pulihkan ramai lagi orang dan mungkin mengambil masa yang sangat lama. Kita perlu buat satu project untuk melakukan proses pemulihan dengan cepat. "Kata profesor.
"Apa projectnya prof? "Tanya Aina.
"Saya akan cipta satu alat yang membuatkan turunnya hujan penawar di seluruh Malaysia. Tapi ianya memakan masa yang banyak. "Kata prof.
"Berapa lama prof? "Tanya Eric.
"1 bulan untuk siapkan ciptaan saya. "Kata Prof.
"Tak boleh pendekkan masa ke prof? "Tanya Erica.
"Tak boleh. Paling sekejap pun 25 hari. "Kata prof.
"Jadi, kami semua kena duduk di sini sahaja kah?? "Tanya Ara.
"Tak. Kamu semua masih kena pastikan Selangor tiada satu zombie pun sebab saya nak Selangor dibaik pulih secapat mungkin. Eric, Vin dam Erica , kamu sediakan pertahanan di sekeliling Selangor. "Kata Prof.
Semua mengangguk.
~VN~
"Fuhh, penatnya. "Kata Aina lalu membaringkan dirinya di atas katil.
"Lapar. Nak masak maggi. "Kata Vell.
"Maggi, nak join masak. "Kata Ira.
"Huaaaaa, Mama!! "Jerit seorang budak.
TIC terkocoh-kocoh mencari budak itu dan mendapati seorang budak di hadapan laluan memasuki bilik mereka.
"Are you okey kids?? "Tanya Vell
"Watashi wa mayoimasu.Hikk hikk... Watashi wa watashi no mama o shitaidesu!(Saya sesat.. Hikk hikk.. Saya nak mama saya!!)" Kata budak lalu tangisannya makin kuat.
"Adumakk, Jepun pulak dah. "Kata Ara.
"Anata gata wa nakimasen. Nani no otōto?(Jangan nangis ye. Nama apa adik?)" Tanya Ryu.
TIC memandang Ryu.
"Wow, pandai cakap Jepun. "Kata Akira lalu menepuk tangan.
"Shh, diamlah akira. "Kata Ryu.
" Watashinonamaeha Yuki Naokodesu. (Nama saya Yuki Naoko)"Kata budak itu.
"Nice name. "Kata Ryu.
"Apa nama dia? "Tanya Ira.
"Yuki Naoko. "Jawab Ryu.
" Naoko! Doko ga diadesu ka?!(Naoko! Mana kamu sayang?!) " jerit Seorang wanita lingkungan 40-an
"Mama!! "Jerit Naoko.
"Naoko! Sore no tame ni yoi anata?(Naoko! Kamu ok ke tidak?)" tanya wanita itu kepada Naoko .
" Watashi wa daijōbudesuyo.(Saya ok sahaja)"Jawab Naoko.
"Thanks for taking care of my daughter. "Kata Wanita itu lalu menunduk hormat.
"Its my pleasure to taking care you daughter. "Jawab Ryu lalu menunduk hormat.
Ahli TIC kembali masuk ke dalam bilik.
"Korang masih ingat Hanran, Alif, Araz, Wan dengan Haziq? "Tanya Akira
Ahli TIC memandang Akira.
"Mestilah ingat. "Jawab Ira.
"Aku rindu diorang, memang diorang akan dipulihkan tapi, Hanran dah tak ada peluang. "Kata Akira.
Dia masih ingat lagi cara Hanran mati dulu.
"Tak apa, kami semua ada di sisi kau. "Kata Aina lalu duduk di sebelah Akira.
Akira tersenyum.
To be continued.
Author punya english broken ╯︿╰ jepun author pun broken rasanya. Hahaha. Apa aku kesah... Jkjk...
Hope korang enjoy.
YOU ARE READING
Virus Nightmare [C]
Horror★TIC Story Challenge★ Highest ranking #10 in horror [10.04pm/060417] #7 in horror [11.21am/080417] #8 in horror [01.09am/090417] Maaf readers sekalian, kalini author malas nak buat sinopsis. Cerita ni berdasarkan mimpi author sendiri dan watak yang...