Er Anthon hjemme?

800 26 0
                                    

"Anthons synsvinkel"
Jeg er på vej hjem igen. Vi var ikke i studiet særlig længe, men stemningen var bare akavet! Tænk Thor og D/N har noget sammen. Bare tanken er forfærdenlig, ens søster og bedsteven som er sammen, det går altså ikke. Jeg har brug for at snakke med D/N, så jeg går direkte ind på hendes værelse. Jeg åbner forsigtig døren. D/N sidder i sin seng med sin mobil, så jeg sætter mig hen ved siden af hende. Hun ligger mobilen væk, og kigger mig lige i øjnene. Jeg kan se på hende at hun godt ved hvad det handler om.
D/N: har Thor sagt det?
Anthon: ja..
D/N: hvad så nu..?
Anthon: jeg ved det ikke, men jeg ved det ikke kommer til at gå.
D/N: men Anthon..
Jeg kan se på D/N at hun får tåre i øjnene. Det ikke fordi hun skal være ked af det, men hun må også kunne se det fra min side af.
Anthon: se det fra min synsvinkel af, min søster og bedsteven har pludselig noget kørende..?
D/N: tror du måske ikke godt at jeg ved det er forkert Anthon?
Anthon: hvis du ved det er forkert, hvorfor render du så rundt og kysser med ham?!
D/N: fordi jeg er vild med ham..
D/N knækker helt sammen, og begynder at græde. Jeg kan ikke lide at se hende sådan, jeg bliver selv ked af det så. Hun læner sig helt tæt ind til mig, imens jeg holder omkring hende.
Anthon: er du ligefrem vild med ham?
D/N: det er jeg vel..
Anthon: Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg kan ikke lide at du er ked af det D/N..
D/N: kan vi ikke bare snakke videre imorgen? Jeg vil gerne i seng nu..
Anthon: jo.. sov godt søs
Jeg giver D/N et kram, og går ind på mit værelse. Jeg børster mine tænder, og prøver at ligge mig til at sove. Normalt plejer jeg at sove med det samme, men idag kan jeg slet ikke sove. Hver gang jeg lukker øjnene, kan jeg ikke lade vær med at tænke på Thor og D/N sammen. Det virker bare forkert, men jeg kan samtidige ikke tillade mig at være sur på dem. Efter lang tid, flader jeg endelig i søvn.

"D/N synsvinkel"
Jeg vågner ved nogle stemmer. Det er Alma og Asta som skændes nede i køkkenet. I dag skal jeg bare se en masse film. Jeg har ikke rigtig lyst til noget, og især ikke efter alt det med Anthon igår. Jeg tager dynen over hovedet og prøver at falde i søvn, men det er umuligt. Jeg sætter mig istedet op i sengen, og sætter en film på. Det banker på min dør, og ind kommer Anthon.
Anthon: kommer du ikke med ned?
D/N: nej, jeg har ikke lyst
Anthon: Jeg kan ikke lide at se dig sådan her..
D/N: kan du ikke bare gå ud Anthon?
Anthon: jeg har tænkt på noget
Anthon sætter sig hen ved mig, og sætter min film på pause.
Anthon: jeg vil ikke have du er ked af det, så gør hvad du vil med Thor..
D/N: mener du seriøst det?
Jeg bliver helt vildt glad, og jeg kan ikke lade vær med at smile.
Anthon: hvis det gør dig glad, så ja...
D/N: du ved godt at du er verdens bedste bror, ik?
Anthon smiler til mig, men jeg kan se på ham at han ikke er glad.
D/N: men Anthon, jeg vil ikke have at dit venskab til Thor ændre sig..
Anthon: det gør det heller ikke, jeg skal bare lige sluge alt det her.
D/N: Anthon husk nu lige på at vi ikke er kærester
Anthon: jeg ved det godt
Han rejser sig fra sengen, og skal til at gå. Jeg griber hurtig fat i hans arm, og hiver ham ind i et langt kram.
D/N: tak Anthon, jeg mener det virkelig!
Anthon: alt for dig søs
Han smiler til mig, og går ud fra værelset. Jeg ligger min computer væk, og finder noget tøj frem. Det bliver bare en hættetrøje, og et par sorte jeans. Jeg snupper min telefon, og går ned i stuen til de andre. De sidder alle i stuen og ser fjernsyn, og bruger deres mobiler. Dagen er gået hurtig, og vi har lige spist aftensmad. Anthon er lige gået over til Lauge, for de skulle vist i byen senere. Jeg sætter mig op på mit værelse, og begynder at lave nogle af mine lektier. Her i tiden har vi en del for, og det er ret nedtur. Der popper en besked op fra Thor på min skærm.

Thor: har Anthon snakket med dig siden igår?❤️
D/N: Jaa, han har sagt at det er okay med ham!!❤️
Thor: Åårh hvor godt, men altså han virkede ret sur, og ked af det igår da vi snakkede..❤️
D/N: Ja, og det er han stadig.. men han ville ikke have at jeg var ked af det, så han sagde det var okay med ham❤️
Thor: Hverken dig eller Anthon skal være kede af det..!❤️
D/N: Er jeg heller ikke længere, men Anthon er nok lidt..❤️
Thor: Han bliver god igen snart, apropos Anthon, er han så hjemme?❤️
D/N: Nej, han skulle vist i byen med Lauge senere❤️
Thor: Kommer du så ikke lige forbi?❤️
D/N: Meget gerne❤️

Jeg lukker computeren i, og tager mine sko på. Jeg har sagt til mine forældre, at jeg skal over til Sofie, for det ville bare være sært hvis jeg sagde jeg skal over til Thor. Jeg snupper min jakke, og går over mod Thors hus. Der er ikke særlig langt, så jeg kan hurtig gå derover. Jeg banker forsigtigt på døren, og Thor åbner med det samme.
Thor: Hey
D/N: Hey Thor
Han giver mig et langt kram, og et hurtig kys på kinden. Jeg tager hurtig mine sko af, og så går vi op på Thors værelse. Vi sidder bare og snakker og har det hyggeligt, da thors mobil ringer - det er Anthon.
Thor: hva så mate?
Anthon: tænkte på om du tog med i byen senere?
Thor: Mmh, nej tænker jeg bliver hjemme i aften
Anthon: kom nu Thor
Thor: ikke i aften, det passer ikke så godt lige nu.
Anthon: du plejer sku da gerne at ville med ud, hvad sker der?
Thor: jeg har andre planer
Anthon: som hvad?
Thor: ikke noget vigtigt, dig og Lauge kan bare tage ud og scorer i aften.
Anthon: nu jeg med, du er sammen med min søster lige nu, ik?
Thor: jo, men D/N sagde du havde sagt det var okay..
Anthon: det er det også, jeg skal bare lige vænne mig til det hele.
Thor: så du ikke sur eller noget?
Anthon: nej.. jeg skal bare vide en ting, er i kæreste? Eller hvad er der imellem jer..
Thor: jeg ved ikke hvad der er mellem os, men nej, vi er ikke kærester
Anthon: okay.. vi ses imorgen, ik?
Thor: ja vi gør
Anthon: super, farvel.
Thor: farvel
Thor ligger telefonen væk, og kigger over på mig. Jeg går over til ham, og krammer ham. Vi står i lang tid, uden at sige noget, men det er alligevel overhovedet ikke akavet. Jeg trækker mig fra krammet, og kigger lige op i thors enormt smukke øjne.
Thor: Jeg kan ikke stå for det der D/N
D/N: så kys mig
Thor: mener du det
D/N: mmh
Han læner stille hovedet tættere på mig, og giver mig et langt blidt kys. Vi trækker os fra kysset, og jeg kan ikke lade vær med at smile. Resten af aftenen hygger vi os bare med at se film. Klokken er efterhånden blevet mange, og jeg skal til at hjem. Jeg lovede mine forældre at jeg var hjemme før 12, og desuden tror de at jeg er over ved en veninde. Thor følger mig ned i gang, og siger farvel til mig. Han giver mig et kram, og et hurtig kys på kinden.
Thor: vi ses
D/N: ses Thor
Jeg er hurtig hjemme, for vi bor tæt på hinanden. Jeg tager mine sko af, og går direkte op i min seng. Det har været en lang dag, og nu trænger jeg til at sove. Jeg smider mit tøj, og børster mine tænder, inden jeg går i seng.

Nyt kapitel, håber i kan lide kapitlet<33 Vil bliver Mega glad hvis i ville stemme på historien:))

Hemmeligt ForelsketWhere stories live. Discover now