6. Een belangrijke dag.

93 1 0
                                    

6.

Een belangrijke dag.

Ze kijkt me verward aan maar zegt dan :”Natuurlijk Ott, ik wil dolgraag met je iets doen.” Ze begint lief naar me te lachen en zegt :”Morgen middag om twee uur gaan we iets doen.” En daarna gaat ze naar boven. “Ze heeft JA gezet!” denk ik in gedachten. Ik heb een afspraakje met Lien, maar waarom was ze plots zo snel weg? Zou ze gewoon ja hebben gezegd om me blij te maken en eigenlijk niets met mij willen gaan doen. Misschien moet ik het haar eens vragen, ik wil een sms sturen en ontdek dan dat mijn gsm nog op mijn kamer ligt.

Als ik daar aankom, kijkt Yanic mij vragend aan. Ik probeer hem te negeren om hem op zijn paard te krijgen. Als ik echt medelijden met hem begin te krijgen, vertel ik hem het volledige verhaal. “Waarom, is ze zo snel weggegaan?” vraag ik hem als ik klaar ben met mijn uitleg. Hij antwoordt snel en zegt :”Ott, mijn vriend. Ik weet 100 procent zeker dat het niet tegen haar zin is dat ze mee gaat met je. In tegendeel zelfs!” Ik vraag hem of hij zeker is van zijn stuk en hij bevestigd dat met een knikje. “Kom, we zullen eens een kijkje gaan nemen met onze mede huisbewoners.” Zegt hij plots. Bedoelt hij de meisjes of toch die vreemde man vanop zolder denk ik in gedachten. Yanic zet hem recht en loopt dan de deur uit. Als hij ziet dat ik niet volg, omdat ik nog steeds twijfelt over wie hij het nu heeft, komt hij terug en zegt :”Is het nog voor vandaag?”

We lopen dan richting de meisjes kamer en as we daar binnen komen legt Yanic hem zonder te generen in het bed van Lien. Ik zet me gewoon braafjes naast zijn zus op haar bed. Dan vraagt hij aan zijn zus :”Heeft Lien het al verteld?” Ik kijk hem kwaad aan en hij laat zo een lachje zien van nu heb ik je goed beet genomen. “Liennnnn, wat heb je mij nog niet verteld?” vraagt ze aan Lien. Ze kijkt me kwaad aan en zeg haar dat ik niet wist dat Yanic dat ging vragen. “Heu, gewoon dat ik en Ott morgen iets gaan doen samen.” zegt ze maar, deze keer wel met een vrolijk gezicht. “Ooooh, bloeit er iets moois?” zegt Yanayca, waardoor we beiden meteen beginnen blozen. Yanic reageert meteen en zegt :”Dat is toch al duidelijk van de eerste dag dat Ott hier was!” Dan beginnen ze meteen te roddelen over ons, waar we gewoon beide bij zijn. Ze zeggen dat we goed bij elkaar zouden passen en nog een paar andere dingen. Dan stopt Lien plots hun onderonsje door te zeggen :”Maar misschien is het ook geen slecht idee om eens iets met ons viertjes te doen.” Iedereen vindt het meteen een goed idee, maar nog voor we iets kunnen afspreken. Komt Juta aankloppen, ze zegt dat het bedtijd is. Dus moeten we naar onze kamer en gaan slapen.

Als ook Juta nog eens op onze kamer is langs geweest, is ze weer weg. Ik geraak maar niet in slaap, ik denk dat het komt door de stress voor morgen. Ik kijk op de klok en zie dat het al half twee is.

Als ik voel dat ik naar het toilet moet twijfel ik of ik uit mijn bed wil komen. Als ik eindelijk de moet heb gevonden om toch recht te staan, ga ik naar het toilet.

Maar als ik aan de trap kom, hoor ik Juta weer praten met di man. Maar deze keer niet op zolder, in tegendeel ze zitten beneden in de zetel!

Ik besluit om naar beneden te gaan eens te horen wat ze allemaal te vertellen hebben. Ik ga zo stil mogelijk naar beneden, ”Ik dacht dat alle problemen nu waren opgelost?” Zegt de man op een geërgerde manier.

“Ik weet het, maar wat kunnen we er aan doen dat ze te goed met elkaar overeen komen?” antwoord Juta.

“Ik hoopte dat als de kinderen hadden gevonden, dat het vanaf dan probleemloos ging verlopen, maar eerst is het feit dat een van de kinderen terug naar huis wilt. Nu is het feit dat ze te goeie vrienden zijn en dus een bedreiging voor ons! Wat is het volgende?” verteld de man.

“Ja, wat moet ik er dan aandoen?” vraagt Juta met aarzelingen. Dan verteld de man dat ze ruzie moet creëren tussen ons en op dat moment stoot ik per ongelijk iets omver. “Wat was wat?!” vraagt de man woedend aan Juta.

De elementenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu