Ďalší deň bol pokojnejší, čo príjemne padlo Sarii aj Azalee. Pršalo, takže väčšina obyvateľov Isky sedelo v teple domova. Líšku potešila aj skutočnosť, že Vlk sa neukázal a verila, že ho už ani nikdy neuvidí. Strach zo včerajška sa vytratil a dievča sa opäť vrátilo do starých koľají svojho života.
Popoludní vošli do podniku zmoknuté deti. Avšak dážď, ktorý pokropil ich vlasy a šatstvo, nezmáčal ich úsmevy a iskry v očiach. Saria pozrela na svoju priateľku, ktorá sa široko usmiala a utekala k deťom. Špunti sa k nej vrhli a veselo sa prekrikovali. Skákali a objímali poloelfku, žobronili o príbeh. Azalea sa dala presvedčiť. Kráčala k svojmu miestu a deti netrpezlivo za ňou. Uvelebili sa okolo nej a čakali, kedy ich rozprávačka zasvätí do ďalšieho príbehu. Saria pripravila sladkosti a čaj, ktoré tíško, aby nevyrušila kamarátku, porozdávala medzi deťmi a jeden hrnček vtisla aj rozprávačke. Nakoniec sa samotné líščie dievča usadilo na kraji a počúvalo.
Dnes Azalea rozprávala o počiatkoch Hilabetei. Rozprávala im, ako kedysi žili všetci ľudia na svete. Čarovné bytosti sa pred nimi ukrývali a často im klamali. Jednotlivé druhy bytostí sa nenávideli. Vo svete bolo neskutočne veľa zla, intríg, nenávisti... Čarovné bytosti, ktoré sa neovládli a prechovávali lásku k človeku sa potom museli ukrývať, ich deti prežívali bolesť a nenávisť zo strany rovesníkov. Pretože boli iné... Kríženci. Avšak našli sa bytosti, ktoré chceli mier. Zvažovali všetko pre a proti a nakoniec prišlo veľké odhalenie.
Bolo to pred mnohými a mnohými rokmi. Stretli sa Čarodejnica, Elf, Vlk, Mačka, Víla, Kentaur, Upír, Líška a Morská víla. Boli to skvelí rečníci, ktorí už búrili davy svojich rás. Avšak tí najvyšší o odhalení nechceli ani len počuť. Tvrdili, že ľudia sú žiarliví, chamtiví a krutí. Túžili by po moci, akú v sebe majú iné bytosti. Skúmali by a zabíjali bytosti so schopnosťami.
A Elfovia snáď nie sú žiarliví? Ozval sa múdry Elf.
Nie je Upír rovnako chamtiví? Pridal sa aj Upír.
Všetci sme predsa ľudské bytosti! Vykrikovala Morská víla.
Zástancovia pravdy a rovnosti sa hádali s najvyššími. Predhadzovali im ťažké argumenty a zmietali zo stolov námietky a chabé pokusy očierňovania ľudí. Avšak nepomáhalo to. Vládcovia sa priveľmi držali svojich starých zákonov, predkov a tradícií. Naši hrdinovia boli zúfalí. Mali zviazané ruky. Potom prišla ale Čarodejnica s nápadom, aby rozhodol ľud. Obrátili sa teda na svojich priateľov, rodiny, známych a šírili správu o rovnosti medzi všetky bytosti. Na svetlo vychádzali kríženci a zmiešané páry. Bojovali za svoje práva a slobodu. Za rešpekt a prijatie do spoločnosti. Na najvyšších bol vyvíjaný obrovský nátlak. Zakladatelia mali po boku mnoho zástancov. Dotlačili radu, aby zrušila zákon o krytí. Všetky tresty, ktoré sa týkali skrývania sa boli zrazu neplatné. Obžalovaní a odsúdení proti tomuto zákonu boli zbavení všetkých obvinení. Bytosti boli nadšené. Krutosť a odpor voči krížencom klesali. Avšak prišlo na otázku, ako sa odhaliť ľuďom, aby ich nevyplašili a skutočne nezačali útočiť. Tu sa ozvala prešibaná Líška.
Poďme na to cez médiá! Ľudia ich zbožňujú! Nerobme zo seba nepriateľov. Spravme zo seba celebrity!
Líškin nápad sa spočiatku mnohým nepozdával, ale keďže nikomu nenapadlo nič bezpečnejšie, súhlasili. Prvá bytosť, ktorá sa napokon ako prvá odhalila, ale nebola Líška. Prenechala tú česť Elfovi, ktorý bol z nich najmierumilovnejší. Podarilo sa im dostať medzi ľudí interview, ktoré zožalo veľký úspech. Postupne sa vystriedali prvé bytosti, ktoré začali s odhalením. Ľudia bytosti začali obdivovať, hoci našlo sa aj pár odporcov, dav ich zatlačil. Bytosti pomaly vychádzali na slnko a ľudia si na ich prítomnosť zvykli...
VOCÊ ESTÁ LENDO
Plameň v daždi
FantasiaPo Temnej vojne, v ktorej bol krutý cisár porazený, zavládol vo svete pokoj. Bytosti z prostredia mágie spolu s ľuďmi vytvárajú harmonický svet a ponárajú sa do každodenných problémov. Krásna Saria pracuje v kaviarni a žije pomerne slušne, hoci nie...