8# kvapka-Saria

995 120 24
                                    

„O čo tu ide?" ozvala sa prvá Saria. Nepriatelia svoj očný kontakt neprerušovali. Čakali, kedy to vzdá ten druhý, ani jeden nechcel ustúpiť.

„Kalon!" zavrčala Líška.

„To on môže za všetko!" odsekol.

„Čo tým myslíš?"

„Montego, čo si urobil?" pípla Celia a Upír po nej šibol pohľadom, čím prerušil súboj pohľadov. Vlk hrdo zdvihol tvár. Soran sa mračil a Saria bola úplne zmätená a netrpezlivá.

„Ja?! Kvôli tebe som stratil úplne všetko!" zavrčal Montego. Kalon sa drsne zasmial a oprel si ruku o stôl.

„Takže ty? Kedy si sa ty musel vôbec o niečo starať?" sucho poznamenal.

„Kalon, prosím," dotklo sa Líščie dievča Upírovej veľkej tmavej ruky. Jeho hlboké čierne oči sa zabodli do jej machovo zelených. Žiadala ho mlčky o vysvetlenie a ústup. Nemohla dovoliť, aby sa s Vlkom pobil. Netušila, o čo tu ide a aké spory visia vo vzduchu, avšak ak sa majú pohnúť, musia sa porozprávať normálne. Upír pochopil a jeho pohľad zmäkol. Vydýchol a krivo sa usmial.

„Počula si o niečo o tej hádke medzi Upírmi a Vlkmi, nie?" Saria sa zamračila. Vedela o čom rozpráva a zároveň nie.

„Čo-to sa dostalo aj do Isky. Nebolo to len nedorozumenie?"

„Jednotlivé bytosti medzi sebou často majú konflikty," pridala sa Celia a Saria sa zhlboka nadýchla, aby sa náhodou neotočila a nevrazila jej. Ak chce počuť celý príbeh, musí byť citlivá, trpezlivá a najmä počúvať. Kalon po nej šibol pohľadom a prižmúril oči.

„Čo sa stalo?" zachraňovala rozhovor Líška.

„Nebol to obyčajný konflikt plný provokácií. Obe kráľovstvá to zaobalili takou sieťou lží a poloprávd, že je priam nemožné dopátrať sa ako to skutočne bolo. Ututlali to najviac, ako sa dalo. Tento tvoj psí kamarát vyprovokoval neskutočnú hádku. Keď som tam dorazil a snažil sa to celé ukončiť, zarazil klinec po hlavičke. Urazil celú Upírsku rasu a moji vojaci sa začali biť za svoju česť. Nakoniec sa to podarilo rozpustiť, ale nie mojou zásluhou. Dostal som sa na koberček pred Najvyšších," zhlboka sa nadýchol.

„Vraj nemôžu tolerovať takéto obrovské prešľapy. Hoci som bol ich najlepší generál a vodca, nedokázal som zabrániť tomu krviprelievaniu a nedokázal som si splniť povinnosť pri tak vážnej úlohe. Jednoducho, som pohorel. Vyhodili ma," neveriacky sa zasmial.

„Prišiel som o miesto, priateľov aj strechu nad hlavou. Bol som zničený. Kvôli poondiatej provokácií z jeho strany," ukázal na Montega.

„Stratil som úplne všetko, Saria!"

„Kvôli mne? Skutočne?" vyprskol Montego.

„To tie tvoje nechutné prasatá začali!"

„Obaja veľmi dobre vieme, že to fiasko je tvoja chyba!" skríkol Kalon až sa niekoľko hostí začalo o ich debatu zaujímať. Soran prebehol pohľadom po miestnosti a kývol Líške. Pochopila to.

„Prestaňte obaja!" zavrčala.

„Ja som stratil oveľa viac ako ty! Ty nemáš ani poňatia!" štekal Vlk.

Kalon sa postavil a urobil krok k Montegovi. Vlk necúvol, naopak priblížil sa aj on. Obaja cerili svoje tesáky a prebodávali sa pohľadmi. Celia schmatla Vlka a Saria Upíra. Soran zdvihol ruky a bol pripravený ich od seba odlepiť čarami. Montego sa vykrútil z Elfkinho zovretia a znechutene hľadel na Kalona. Cúvol a prebodával ho pohľadom. Otočil sa a vyšiel z podniku. Sprevádzali ho sklamané výkriky návštevníkov, ktorí dúfali, že sa nepriatelia pobijú. Soran neváhal a utekal za Vlkom. Celia si vymenila pohľad so Sariou. Líška prikývla a otočila sa k svojmu priateľovi, zatiaľ čo Elfka sa ponáhľala za Vlčím chlapcom.

Plameň v daždiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu