11. Pouštní písky

574 25 0
                                    

2699 slov 

Severus seděl ve své studovně a dohlížel na poslední přípravy na jejich nadcházející cestu – jeho a Harryho. Usmál se při myšlence na chlapce. Nemohl ani uvěřit tomu, že už uplynul skoro rok od chvíle, kdy se k němu Harry nastěhoval a začal s ním žít v domě jeho matky. Bezpochyby to byl nejlepší rok jeho života a rok spousty „poprvé." Byl to rok, v němž poprvé ve své dospělosti oslavil svoje narozeniny, také si poprvé vychutnal pravou atmosféru Vánoc. S láskou si ten den připomněl.

Harry trávil vánoční den doma, ale druhý den se u něj stavil a předali si dárky, doprovázené smíchem a čistou radostí. Celý hrad byl k této události vyzdoben, hala byla zaplněna obrovským vánočním stromem, k jehož koupi ho Harry přemluvil. Vypadalo to nádherně, to musel Severus uznat.

Harry dal Severusovi fotoaparát s konstatováním, že je načase, aby si společně udělali nějaké rodinné fotografie, a Severus dal chlapci jeho první koště – Nimbus 1500, v tu dobu nejrychlejší model na světě. Koupil jedno také pro sebe, a když přišlo jaro, Harry dostal příležitost ukázat další ze svých přirozených talentů – tentokrát v létání. Severus, který v sobě začal znovu objevovat lásku ke hře famfrpál, hned odhadl, že by byl skvělým chytačem.

To však nebyla jediná oblast, ve které se Harry ukázal být velice nadaným. Také udělal obrovský pokrok ve svém studiu magie a teď, nedlouho před svými osmými narozeninami, obdržel svoji třetí magickou značku za Kouzelné formule. Ne, že by to Severuse překvapilo – Lily byla v této oblasti kouzel vždycky velice nadaná. Lehce se usmál při pomyšlení na pokrok, kterého ve svém životě dosáhl také on. Konečně dosáhl bodu, v němž mohl na Lily myslet klidně, bolest jako by se pomalu rozpouštěla. Začal se uzdravovat.

S dalším úsměvem se zvedl ze židle a zaměřil svoje myšlenky zpět k chystané cestě a jeho společníkovi. Včera Harry oslavil osmé narozeniny, a tak zůstal v Potter manor se svojí rodinou, která připravila oslavu. Chlapec se styděl to přiznat, ale chyběl mu jeho bratr, pousmál se Severus. Musel uznat, že Adrian nebyl úplně špatný, ale nedokázal pochopit, jak moc je Harry odlišný od chlapce, který přežil. Kdyby s ním jeho rodina strávila nějaký čas, mohla si všimnout úžasného pokroku, kterého dosáhl ve všech oblastech magie, na které sáhl. Pravdou bylo, připustil Mistr lektvarů, oba se snažili před nimi tuto pravdu utajit a zjevně se jim to dařilo. Severus se spokojeně ušklíbl na svůj odraz v zrcadle.

Minulý březen narazili na překážku v Harryho tréninku. Chlapec začal provozovat magii, která odpovídala látce vyučované v druhém ročníku v Bradavicích, a vypadalo to, že tato pokročilejší kouzla jsou na něj příliš mnoho. Řešení však bylo mnohem jednodušší, než si Severus pomyslel, a překvapivě ho objevila Minnie, když už asi posté naříkala nad tím, jak je chlapec hubený. Harryho tělo jednoduše nebylo dost silné, aby zvládlo takovou sílu magie vycházející z jádra. Severusův první nápad byl zvětšit Harrymu příděly jídla a nedovolit mu vstát od stolu dřív, než snědl všechno do posledního kousku, ale to by jeho sílu nezvětšilo. Nechtěl, aby Harry jen získal na váze. Jeho tělo se muselo stát silnějším.

Část problému byla vyřešena jeho předkem – sirem Edwinem, když procházel kolem jeho portrétu v jižní obrazárně. Starý rytíř si byl jistý, že systém, kterým trénovali děti pro boj, je stále použitelný. Než se ho stačil Severus zeptat, co to bylo za systém, dostal odpověď.

„Šerm, samozřejmě. Dnešní mladí muži," povzdechl si portrét.

Po týdnu výzkumu vykouzlil Severus sochu ve sklepení, ve stejné místnosti, kterou používal pro nácvik kouzel. Socha rytíře se začala pohybovat a vyučovat cosi, co nazývala „krásným uměním šermu." Slovo krásné umění znamenalo ohánět se mečem po místnosti a Severus se rychle rozhodl, že je to to pravé, čím obohatit Harryho trénink. Někde uprostřed toho objevil, že po dni stráveném vyučováním studentů, kteří tak rádi nechávali vybuchovat jeho učebnu, je sekání do věcí mečem skvělým způsobem pro vybití jeho frustrace.

Rodinné Vazby [CZ překlad]Kde žijí příběhy. Začni objevovat