12. kapitola

456 29 0
                                    

Stonehelm
Katherinne se naobědvala a odpoledne si četla jednu knihu, když vtom do jejího pokoje vstoupil bratr.

,,Tak sestřičko. Annelies se neztratila. Přišlo nám oznámení o jejím zasnoubením a pozvánka na svatbu. Bere si nějakého Voldnera Fella. Za tři dny,” oznámil jí pohrdavým tónem.

,,Tak aspoň, že bude utrácet peníze jiných,” pravila trochu zdrceným hlasem Katy.

,,Souhlas. Půjdeme se podívat?”

,,Myslela jsem, že svatby nesnášíš,” řekla Katherinne a snažila se schovat za rozečtenou knihu, aby Petyr neviděl, že brečí.

,,Tak trochu ji vyprovokovat,” navrhl Petyr s posměchem.

,,Bež si sám,” odmítla jeho návrh Kat.

,,Jak myslíš,” řekl trochu znuděně Petyr a opustil pokoj.

Když zavřel dveře, Katherinne hodila rozečtenou knihou o zem a začala ještě víc brečet.

Fellwood
Ve Fellwoodu se vše chystalo na svatbu lorda Voldnera a lady Annelies.

,,Otče vážně si ji musím vzít?” tázal se znepokojeně Voldner.

,,Myslím, že tohle jsme už řešili,” odbyl ho vévoda a dál se přehraboval ve svých věcech.

,,Ale bratříčku. Tobě se snad nechce ženit?” vysmíval se Voldnerovi Josh.

,,Tobě by se snad chtělo ženit s někým jako je Annelies?” tázal se znechuceně Voldner.

,,Je jedno, jestli se ti chce s ní oženit nebo ne. To je rozkaz!,” naštval se už vévoda a vyjel po svém nejstarším synovi.

Sevill utíkala za Derenem. Nemohla se dočkat. Co mu na to asi Annelies řekla.
,,Tak co? Co říkala?,” vyptávala se nadšeně hocha.

,,Co asi,” odpověděl zkleslým hlasem.

,,Co ti přesně řekla?,” znejistěla Sevill.

,,Že mě nemiluje a že peníze jsou pro ni více než láska,” řekl smutně hoch.

,,Tak to mě mrzí,” litovala hocha Sevill.

,,Mě mrzí, že jsem ji měl tak moc rád. Jí záleží jen na sobě. Proč si vlastně chtěla, abych jí to řekl?,” tázal se dívky.

,,Myslela jsem, že od té doby, co jsme tady se změnila. Ale asi jsem se spletla.”

,,Ty sis snad chtěla vzít mého pána místo ní?”

,,To ne. Ale chtěla jsem, aby byla šťatná. Nechceš pomoct?,” nabídla se dívka, když zahlédla, že má Deren ještě spoustu práce.

,,Vždyť si zašpiníš ruce a vůbec. Nehodí se, aby lady sadila kytky,” zkoušel ji Deren odradit.

Dívka si toho však nevšímala. Vyhrnula si zdobené rukávy a klekla na zem.

,,Podívej. První musíš udělat důlek, potom do něj dáš rostlinku, důlek zasypeš a hlínu udusáš a nakonec všechny kytky zaleješ,” vysvětloval Deren.

,,To nevypadá složitě.”

,,Počkej. Tak jedno společně.”

Při udusávání se jejich ruce potkaly. V jednu chvíli se Deren k Sevill i nakláněl, ale to přišla za Sevill služka.

,,Lady Sevill, máte si jít vybrat šaty na svatbu!,” křičela na ni z dálky.

Sevill se zvedla, oprášila sukni, ještě se rozloučila s Derenem a spěchala do hradu.

ŠlechtičnaKde žijí příběhy. Začni objevovat