|| Ayla Trisk ||
Vandaag zou ik Luca Whitmore voor het eerst ontmoeten. De man waarmee ik zou gaan trouwen. Ik was heel erg zenuwachtig. Ik checkte nog één keer of mijn haar goed zat en toen ging ik naar buiten, naar de limousine. Tim stond al klaar en ik stapte in.
'Tim, voor 12:00 naar het restaurant bij de Eirene Tower.' zei ik en hij knikte en trapte op het gaspedaal. We begonnen te rijden en ik pakte zoals gewoon een flesje water uit de koelkast.
Een heel lang stuk was het niet naar de Eirene Tower, toch duurde het langer dan verwacht. Er stond een file, want er was een ongeluk geweest.
Ik probeerde toen we aankwamen bij het restaurant te rennen, maar dat wilde niet met hakken en stenen. Gehaast kwam ik het restaurant binnen.
'Sorry dat ik te laat ben, eh, meneer Whitmore.' zei ik met een rood hoofd.
'Nou, nou, ik had wel beter verwacht van de perfectste persoon ter wereld. Toch niet zo perfect?' hij grijnsde.
'En noem me Luca, alsjeblieft.' Hij glimlachte naar me.
Hij wenkte een ober. 'Ik zou graag een salade willen met zalm en kaviaar.' zei ik.
'Graag een biefstuk en ook graag kaviaar.' zei Luca.
'Dus hoe gaan we deze date aanpakken.' zei de jongen tegenover me opgewekt.
'Zal ik wat over mezelf vertellen?' zei ik maar.
'Tuurlijk.'
'Nou, zoals je weet ben ik Ayla Trisk, perfectste persoon ter wereld met 97%. Mijn ouders zijn Gaia en Mason Trisk. Ik heb een jonger zusje genaamd Elaine. Ik woon al mijn hele leven in het PWI Complex en daar word ik dagelijks onderzocht. Ik ben geboren op 29 december 2137 in Vancouver en ben nu 17. Ik behoor tot de originele familie Trisk en de bedoeling is dat ik in de elite kom.'
Luca keek me de hele tijd aan in mijn ogen.
'Dat was me wat, maar ik kan het beter.' zei hij en knipoogde.
'Ik ben Luca Whitmore en ik ben de jongste zoon van John en Margaret Whitmore. Ik heb 2 broers; Andrew Whitmore en Roan Whitmore. Ik woon in de rijkere buurt van Vancouver. Ik hoor bij de originele familie Whitmore. Mijn percentage is 91%, dat is het hoogste in mijn gezin, waardoor ik later ook bij de elite moet gaan horen, naast mijn nicht Elizabeth Whitmore. En ik ben geboren op 4 augustus 2137 in Vancouver. Ik moet ook gaan trouwen met de geweldige Ayla Trisk.'
'Zo, zo, nu weet ik zeker dat ik met je wil trouwen.' lachte ik.
'Ja, je bent verleid door mijn knapheid en mijn charme.' Luca grijnsde.
Ondertussen werd ons eten gebracht en begonnen we.
'Heb je nog hobby's? Of vrienden buiten het PWI?' vroeg Luca.
'Ik vind tekenen heel leuk om te doen. Verder doe ik aan paardrijden. Ik heb nog 2 vrienden buiten het PWI eigenlijk, van mijn privéschool, Chayenne Norman en Kaleb Lanca-.. Kaleb Carter bedoel ik.' zei ik en lachte om mezelf niet te verdacht te maken. Luca leek niks te merken.
'Ik doe aan golf en ik vind tekenen ook heel leuk!' zei hij enthousiast.
'Als ik ooit bij je thuis ben, zou ik dan misschien een keer je tekeningen mogen zien?' vroeg ik.
'Ja, tuurlijk, ik de jouwe ook?' 'Ja, dat mag zeker!'
Het verbaasde me hoe aardig ik Luca vond. Misschien zou een huwelijk met hem toch niet zo erg zijn. Het voelt al alsof we vrienden zijn, misschien wordt dat nog meer.
Luca keek op zijn horloge. 'Hé, Ayla, ik moet er alweer vandoor. Ik zie je later nog wel!' riep hij en hij stond op om vervolgens naar de balie te gaan om af te rekenen. Daarna liep hij de deur uit.
Wat vinden jullie van Luca? 🙋🏻 Vote en comment! ;)
JE LEEST
Captive || Perfection Trilogie Deel 1
Science FictionHet is het jaar 2155 en de wereld is nog steeds herstellende van de 3e Wereldoorlog, die zorgde voor enorme schade op aarde. Miljoenen mensen waren omgekomen en nieuwe staten met nieuwe manieren van regeren schoten als paddestoelen uit de grond. De...