|| Ayla Trisk ||
'Ayla Trisk, wil je met me trouwen?'
Mijn adem stokte. Mijn hart stopte even met pompen.
Luca Whitmore wil met me trouwen. Net nadat ik Kaleb Lancaster mijn liefde heb verklaart. Ik wilde Luca net vertellen dat het niks zou worden tussen ons.
Paniekerig keek ik om me heen. Wie staan er allemaal? Mijn zusje, mijn moeder, Erica Rester! En nog meer onderzoekers. Dit komt in de media.
Wat moet ik doen.
Seconden lijken uren te zijn.
Hij wil met me trouwen.
Trouwen.
Als ik dit niet doe, word ik een schande voor de media. Het meisje dat Luca Whitmore afsloeg voor een jongen uit de burgerij, de jongen zonder ouders.
De voorzitter van het PWI is getuige hiervan! Ik word een verstoteling.
De enige optie is ja.
Ik kom terug in de echte wereld.
'Ja, dat wil ik Luca Whitmore.' zeg ik nep-blij. Ik omhels hem.
Mijn moeder gilde het uit. 'Mijn meisje gaat trouwen!' Erica Rester leek geschokt. 'Ayla Trisk en Luca Whitmore! 2 mensen van de originele families gaan trouwen! 91 % en 97%. Dat is een goede combi! Gefeliciteerd.' zegt ze alhoewel ze meer geïnteresseerd lijkt in hoeveel procent onze mogelijke kinderen zullen worden.
Hij schuift een ring met een joekel van een diamant om mijn ringvinger heen.
Ik kijk hem aan in zijn blauwe kijkers. Ik had hem heel blij verwacht, maar dat is hij minder dan ik had verwacht. Hij keek zelf een beetje verdrietig.
Ik omhels hem nog een keer
-
Luca is inmiddels weg. De media staat er al vol mee.
Ik hoop dat Kaleb het niet ziet, maar dat zal hij ongetwijfeld wel doen.
'Voor deze gelegenheid zal ik wel wat langer in Vancouver blijven.' zei Erica, nadat we wat rust hadden gekregen. Ik knikte. 'Ik ga Elaine zoeken.' om weg te gaan.
Ik liep de trap op en ging richting Elaine's kamer.
Ik deed de deur open zonder te kloppen en zei 'Elaine-' totdat ik zag dat ze zat in haar kamer met een jongen die ik nog nooit had gezien.
'Wie is dat?' zei ik geschrokken.
Elaine en de jongen die in een knuffel zaten, keken geschrokken op.
'Ayla!' riep Elaine.
'Doe de deur dicht, ik vertel je alles.'
-
'Dit is dus Stephan. Hij zit bij me in de klas op de privéschool. We hebben al een tijdje een relatie.' zegt Elaine.
'Elaine, je bent 14!' riep ik.
'Shht, niet te hard! Straks hoort mam het.' zei mijn zusje.
'Maar, Elaine, ook al ben je 14, waarom hou je het verborgen dat je een vriendje hebt? Hartstikke leuk toch verder?' zei ik.
'Hij komt uit een rebellenfamilie. Hij wil zelf ook rebel worden.' zei Elaine.
Mijn ogen werden groot. 'Hoe kon je Elaine? Wij staan in principe voor perfectie. We zijn zowat het logo voor perfectie! En rebellen, die zijn hartstikke tegen perfectie. Ze vermoorden mensen!' riep ik uit.
'Alléén de rebellen van een organisatie uit het westen. Hun logo is een eikenboom. De rebellen uit het oosten zijn minder gevaarlijk en vermoorden niemand. Ze willen op milde wijze af van de perfectie. Stephans familie hoort bij de oostelijke rebellen, ze zijn goed. En als je eerlijk bent, Ayla, vind jij het goed dat mensen zomaar vermoord worden omdat ze niet perfect genoeg zijn? Dat slaat toch helemaal nergens op? Alleen maar omdat je een cijfertje hebt gekregen, moet je dood?' riep Elaine verontwaardigd terug.
'Vermoord? Ik dacht dat de mensen onder de 50 het land uitgezet werden. Dat werd altijd bedoelt met uitroeien zeiden ze tegen mij.' zei ik.
'Dat dacht ik ook. Totdat Stephan mij vertelde dat het niet zo was. Zijn broertje is vermoord omdat hij 46 % was. Hij was net 2.'
Ik kijk haar geschokt aan. 'Dat is gruwelijk.'
'Ja, dat is het! Ik vind het vreselijk! Daarom vind ik het ook zo erg dat Erica Rester en vandaag is. En jij Ayla! Je gaat trouwen met Luca! Overal waar zij het over had toen ze het hoorde was hoe perfect jullie baby's worden! Dat mens is geschift.'
'Dat is ze zeker. En het is erg van me dat ik dat nu pas besef.'
JE LEEST
Captive || Perfection Trilogie Deel 1
Science FictionHet is het jaar 2155 en de wereld is nog steeds herstellende van de 3e Wereldoorlog, die zorgde voor enorme schade op aarde. Miljoenen mensen waren omgekomen en nieuwe staten met nieuwe manieren van regeren schoten als paddestoelen uit de grond. De...