17

5 0 0
                                    

|| Ayla Trisk ||

Vandaag was het zover. Het verlovingsfeestje. We zouden vandaag aankondigen dat we niet met elkaar zouden trouwen. En wat was ik zenuwachtig.

'Luuc?' vroeg ik. Het hele huis was vol met bedienden en familie van Luca en mij.

Hij kwam tevoorschijn. 'Ja, wat is er Ayla?' vroeg hij en hij pakte mijn handen vast.

'Ik ben echt heel nerveus...' zei ik terwijl ik naar de grond keek.

Luca pakte zachtjes mijn kin vast zodat ik in zijn oceaanblauwe ogen keek.

'Je hoeft nergens nerveus voor te zijn. Ze begrijpen het wel.' zei Luca geruststellend.

'Oké, daar vertrouw ik op.' zei ik.

'Kan ik nog helpen met de laatste voorbereidingen?' vroeg ik maar.

'Nee, dat hoeft niet. Ga maar je jurk aan doen en laat je make-up doen.' zei Luca en hij verliet de kamer.

Ik zuchtte diep en verliet ook de kamer.

-

'Hoe zit de jurk, lady Ayla?' vroeg Mary.

Ik keek mezelf aan in de spiegel. Ik zag er prachtig uit, al zei ik het zelf.

Ik had een witte kanten jurk aan, die strak om mijn lichaam zat. Er zat een zwart lint om mijn middel voor de sier.

Mijn bruine, krullige haar zat opgestoken en vast gezet met een wit lint.

Ik had ook zwarte hakken met diamantjes.

De donkere oogschaduw zorgde ervoor dat mijn blauwe ogen mooi uitsprongen. Ik had lichtroze lipstick op.

'Hé, Ayla, kom je over een half-' Luca kwam de kamer binnen.

'Wauw, Ayla. Je ziet er geweldig uit.' zei hij met open mond.

'Dankje, Luca. Jij ziet er ook fantastisch uit.' Hij had een prachtig zwart pak aan. Mannen zien er echt knapper uit in pakken.

'Ik heb er bijna spijt van dat ik niet met je trouw!' zei hij voor de grap.

'Ik ook. Hoe kan je mij nou weerstaan.' grapte ik terug.

'Trisk, je moet over een halfuurtje naar beneden komen! Dan kunnen we de gasten ontvangen.' zei Luca en hij grijnsde. Toen verdween hij weer.

-

'Hallo!' zei ik en ik gaf een hand aan iemand van Luca's familie.

De gasten begonnen binnen te stromen. Er was vooral familie van Luca en mij, maar ook bijv. leden van de originele families of andere belangrijke mensen zoals Erica Rester.

'Hallo, bedankt voor uw komst, ga zitten.' zei ik tegen een jonge vrouw en man.

'Hallo, dankjewel, ik ben Felix Lancaster en dit is mijn nicht Olivia Lancaster.' zei de man en hij gaf me een hand.

Familie van Kaleb. Ik kon nog steeds niet geloven dat hij weg was uit Vancouver. Ik zou hem nooit meer zien. Ik had geen afscheid kunnen nemen.

'Ayla Trisk, de verloofde.' zei ik met een lach.

'Gefeliciteerd met zo'n leuke man als Luca. We kennen hem al heel lang, vroeger zaten we samen op school. Veel geluk met hem.' zei Olivia.

Ze verdwenen naar de andere kamer, waar alle andere gasten zaten.

Als laatste kwam Erica Rester binnen.

'Sorry, dat ik zo laat ben! Je weet dat ik een druk schema heb.' zei ze.

'Geen probleem! Gaat u naar de andere kamer, dan kunnen we beginnen.' zei ik met een geforceerde glimlach.

Ik leidde haar naar de eetzaal en ik ging zelf ook zitten. Nadat al het rumoer weg was, opende ik het verlovingsfeest.

'Iedereen, heel erg bedankt voor het komen! Eerst wil ik beginnen met-'

Een onuitgenodigde stapte de kamer binnen. Het was iemand die ik nooit, maar dan ook nóóit had verwacht. En ik kon er om huilen. Maar ook lachen.

Captive || Perfection Trilogie Deel 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu