Må jeg godt komme med?

101 6 0
                                    

Jeg vågner af at min telefon ringer. Hvem pokker ringer så tidligt om morgen? Uden at tænke nærmere over det, tager jeg min mobil og ser det er Katja. Katja er min bedste veninde, så selvfølgelig tager jeg den. "Godmorgen" sagde jeg med en træt stemme. "OMG MIRA! VI SKAL TIL TYSKLAND!". Okay, hvad sker der? "Til Tyskland? Hvorfor nu det?" Spørger jeg. "Jeg har fået billetter til Lukas Rieger's koncert i Berlin!" Hviner hun. Gud ja! Hun har jo fødselsdag i dag! "Har du? Ej hvor fedt!!" Hviner jeg med hende. Vi er ikke ligefrem Lukas Rieger fans, men han er da pænt lækker. "Hvornår er koncerten?" Spørger jeg lidt efter. "På fredag" svare hun. "Hvornår tager vi så afsted?" Spørger jeg hende. "På torsdag". To dage, super. Det er btw den første uge af sommerferien. Vi gik på for 4 dage siden, så der er stadig ca 6 uger til vi skal i skole igen.

Efter at have snakket med Katja i lidt over 30 minutter, beslutter jeg mig for at stå op. Jeg kigger på klokken og ser at den er 10.23. Jeg går hen til mit klædeskab og finder noget tøj. Det bliver bare min grå T-shirt kjole. Jeg går hen til mit makeupbord og ligger en naturlig makeup. Jeg er ikke lige til det der hvor man kan se at man har makeup på, så jeg tager bare concealer under øjnene og reer lige mine bryn igennem. Jeg går ikke så meget op i mit udseende når jeg alligevel bare skal være hjemme.

Jeg går nedenunder og ser at min mor sidder og spiser morgenmad. "Godmorgen" siger jeg og smiler til hende. "Godmorgen skat, har du sovet godt?" Spørger hun. Jeg nikker som svar. Jeg sætter mig ned på den plads der er overfor hende, og tager en skål med noget yoghurt. "Hvor er Alberte?" spørger jeg. Mor kigger på mig. "Hun er inde i stuen" svare hun. Jeg gad ikke spørger om hvor far er, for jeg ved godt at han er på arbejde. Jeg spiste færdig og rejste mig op. "Tak for mad" siger jeg og sætter min skål i opvaskeren.

Jeg går op på mit værelse og sætter mig med min MacBook i sengen. Jeg vælger at se lidt videre på 'The fosters'. Da jeg havde set 2-3 afsnit banker det på min dør. Jeg kigger op og ser min mor komme ind. Hun sætter sig i min seng. "Hvad laver du?" Spørger hun. "Jeg ser netflix" svare jeg og smiler. Hun nikker og kigger lidt rundt. "Mor, Katja har ringet og spurgt om jeg vil med til Tyskland og se Lukas Rieger. De tager afsted på torsdag" siger jeg. "Med hendes forældre?" Spørger hun. Jeg nikker. "Jeg snakker lige med far om det når han kommer hjem" siger hun og smiler. Hun rejser sig og går ud, og jeg starter serien op igen.

Resten af dagen foregår stille og roligt. Da klokken blev 17.38 gik jeg ned i stuen. "Hvad laver du?" Spørger jeg da jeg ser Alberte sidde i sofaen med hendes iPad. "Jeg spiller" svare hun mig og smiler. Jeg nikker og sætter mig ved siden af hende. Jeg når dårligt nok at sætte mig til rette før hoveddøren går op. Jeg kan hører at det er far som er kommet hjem. Han stikker hovedet ind i stuen. "Hej piger" siger han med et smil. "Hej far" svare vi. Han går ud i køkkenet og stiller et eller andet. Der går maks 2 min før mor kalder, at der er mad.
Vi går ud til hende og ser at det var pizza far havde med hjem.

Efter aftensmaden hjalp jeg hurtigt med at rydde af bordet. Alberte gik ind i stuen igen. "Hov Mira, inden du går op synes jeg lige vi skal snakke om det der" siger mor. Jeg nikker og sætter mig hen til spisebordet igen. Jeg sidder overfor far og mor. "Det er fordi at Katja har spurgt om Mira vil med til Tyskland og se ham der Lukas Rieger" forklare mor. Far kigger på mig. "Altså, der er ingen alarm for min skyld, hendes forældre er jo med ik?" Spørger han. "Jo" svare jeg. "Det synes jeg godt at hun må" siger han så. Jeg smiler og kigger på mor. Hun nikker stille. "I ER VERDENS BEDSTE FORÆLDRE" Halvråber jeg. De begynder at grine lidt. Jeg går over og giver dem en stor krammer hver. Jeg løber op på mit værelse og ringer Katja op på FaceTime. "JEG MÅ GODT KOMME MED" siger jeg og smiler over hele ansigtet da hun tog den. "WUHUUUU" siger hun glad. Vi snakker sammen i et par timer. Klokken ender med at blive 22.

"Jeg smutter i seng nu" siger jeg til Katja. Hun nikker forstående. "Det gør jeg også tror jeg" svare hun. "Så snakker vi imorgen ik? Om ikke andet i over morgen" siger jeg. "Jeps, godnat" siger hun. "Godnat". Jeg ligger på og går ud på badeværelset for at fjerne det resterende makeup og børste tænder. Jeg skifter også lige hurtigt til mine Calvin klein natbukser og min håndbold trøje. Ja, jeg går til håndbold. Sammen med Katja endda. Jeg ligger mig i min seng og sender lige hurtigt en godnat streak ud. Efter det sætter jeg min mobil til oplader, slukker lyset, og lukker mine øjne. Tænk at jeg skal se Lukas Rieger. Han er jo så mega lækker.
Det er det sidste jeg når at tænke før jeg stille falder ind i drømmeland.

You and me, Lukas RiegerDonde viven las historias. Descúbrelo ahora