*1*

87 7 1
                                    

           

POV Olivia

Maanagochtend

7 uur

Weer tijd om naar die muffige school te gaan.

"die Monday,die..."

Nog half slapend stap ik uit men bed en stap naar mijn kleerkast waar ik men lievelings trui en een high waisted jeans uipak.

Ik stap naar de badkamer, ik wil de deur openen maar kom dan tot het besef dat die op slot is.

Godver Romi haast je eens een beetje. "geduld ik ben bijna klaar." Klinkt het aan de andere kant.

Romi is dus mijn zus van 2 jaar jonger, ze is dus 15. We hebben zo een typische haat-liefde relatie.

Ik scrol wat op men gsm tot eindelijk de deur open gaat. "zie je wel een beetje geduld doet wonderen." Pff ik besluit maar niet te reageren omdat ik geen zin heb in een disscusie zo vroeg in de ochtend. Ik gooi wat water in men gezicht en ben meteen wakker, ik zet wat muziek op op de achtergrond en kleed me om en doe wat mascara op.

Ken je dat dat je van letterlijk al je sokken maar 1 stuk vind ja dat heb ik nu dus, ik besluit dan maar 2 verschillende sokken aan te doen. Ik zoek die andere straks wel.

Wanneer ik beneden kom zitten mijn moeder en zus al aan het ontbijt. Ik smeer boterhammen voor school en eet ook wat. Dan moet ik mijn tas nog zoeken die ergens op mijn kamer ligt.

Kwart na 8 al kijk ik verschrikt op de klok in de keuken. Ik zoek men tas snel en gelukkig heb ik ze op een vindbare plaats gelegd ik doe men addidas gazelle schoenen aan. En neem men fiets in de garage over 5 minuten belt het dat betekend du dat ik als een gek moet fietsen. Gelukkig kom ik net als het belt aan op school. Helemaal uitgeput loop ik de fietsenstalling in en wanneer ik de leerkracht die toezicht voorbij wandel bekijkt die me met een zuur gezicht. Het is duidelijk maandag denk ik in mezelf.

En dan bedenk ik me ook nog dat we als eerste lesuur frans hebben. P e r f e c t.

En dat we daarvoor naar het bovenste verdiep moeten. Ik hou van school :))))

Ik zal even mijn klas voorstellen 5 wetenschappen wiskunde. Je hebt de jongens waarvan Bent een van men beste vrienden en ja de rest is eigenlijk krapul kort gezegd. En dan heb je de meisjes die vallen best mee vooral Lina zij is ook een van men beste vriendinnen.

We komen het lokaal binnen gestapt en ik merk op dat Lina er niet is ik kijk vlug op men gsm en zie dat ze een bericht heeft gestuur "srry schat ik ben ziek maar je overleeft het wel voor een dag zonder me x" pfff ik neem dan maar plaats aan een bank van 2 waar nog niemand zat. Iedereen ziet er moe uit wat best grappig is en vooral als de leerkracht frans ons enthousiast probeert te maken, wat dus nooit lukt. Net wanneer iedereen zen spullen heeft en "klaar" is voor de les wordt er op de deur geklopt.

Haii dit is dis het eerste deel. Ik hoop dat dit een beetje goed gaat zijn veel plezier
Xoxo jana

The choiseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu