Misstreated kap 4

717 26 0
                                    

(Skrev för ett tag sedan)

Heeej! Ska sitta i en bil i flera timmar på väg till Orlando nu så tänkte varför inte skriva lite...?! Sitter jämte min syrra, hon har feber och sluddrar om allt möjligt... De e as kul xD Hahaha hon e typ drogad av panodil.

Igår fick jag så jäkla många idéer till lite senare så jag vill skriva så mycket som möjligt nu.

Btw: ananas, mountain drew, värme o 1D som kombination, de e fkn perfekt..!

Enjoy! x

____________________________________________________________________________________________

- Alex pov-

_________

Jag vaknar tidigt, men endå känner jag mig mer utvilad än vad jag har gjort på länge! Jag går in i badrummet och drar en borste genom håret och borstar tänderna, sen går jag ner till köket. Jag tar fram allt som behövs till pannkakor, bladar ihop ingredienserna och börjar steka. Jag och mamma brukade alltid göra pannkakor när jag var liten och jag kommer fortfarande ihåg hur man gör. Help plötsligt börjar jag nynna på en låt som jag hörde på radion för ett tag sedan. Jag vet inte vilka som sjunger, men den är väldigt bra.

The story of my life,

I take her home,

I drive all night to keep her warm, and time is frozen.

The story of my life,

I give her hope,

I spend her love until she's broke inside,

the story of my life.

- So you have heard us! säger Zayn triumferande.

Jag hoppar till, märkte inte att han hade kommit ner. Nu står han lutad mot diskbänken och kollar på mig med ett flin.

- Huh? säger jag oförstående.

- You sang Story of my life, that's a One Direction song, förklarar han.

- Oh, okay, you guys are really good! säger jag och ler samtidigt som jag lägger upp den sista pannkakan på en tallrik.

- Thank you, säger Zayn och skrattar lätt.

Jag går och ställer pannkakorna på bordet och tar fram 2 tallrikar och bestick.

- I won't be home over lunch, but you'll be fine, right? säger Zayn.

- Yeah, where are you going? frågar jag.

- Out whit my girlfriend, svarar han.

- I didn't know that you have i girlfriend, säger jag och ler.

{ Senare på dagen}

- Bye! ropar Zayn från hallen och dörren smäller igen.

Vad ska jag göra nu då...? Jag har fortfarande inte kollat i alla rum, så det får bli en upptäcksfärd! Jag börjar här på nedervåningen. Det första rummet är en toa, det andra är ett sovrum. Jag går upp till övervåningen, jag har bara varit i 1 av 5 rum här uppe. Det första är mitt rum, det andra är Zayns, men det känns som att jag inte ska gå in där. Sen är det ett spelrum. Det är mörkblåa väggar och vitt marmorgolv. Mot ena väggen står en stor, och jag menar riktigt stor, tv och framför den en svart lädersoffa med ett glasbord mittemellan dem. Det står ett Xbox och Wii jämte Tv'n och kontroller bredvid. Jag fortsätter till nästa rum, ett nästan helt tomt, det är bara en stor soffa och en tv där inne också. Väggen längst bort är ett stort fönster över hela väggen, det är utsikt över en grön äng som senare övergår till en skog, det är riktigt vackert. Det ligger en sjö vid skogen också, vattnet är grön-blått, precis som utländskt hav. Jag öppnar dörren till det sista rummet, det är ett målar rum tror jag. Det står staffli, graffiti burkar, penslar och målar burkar överallt. Han har till och med sprayat graffiti på väggarna. Jag hade aldrig kommit på idén att måla på väggarna, det är en ganska bra idé endå..! Jag går ner till vardagsrummet igen och sätter på en film.

-Zayns pov-

- Bye! ropar jag och stänger dörren. Jag går bort till bilen, sätter mig och kör iväg till restaurangen. Det är varmt idag för att vara i oktober, det känns lite som en sen sommarkväll. Jag stannar vid ett rödljus och kollar in i bilen jämte mig. Där sitter en tjej, 15-16 år gammal kanske, hon kollar hit sen kollar hon bort igen, det går ungefär 5 sekunder innan hon kollar hit igen med stora ögon. Jag ler mot henne, hon ler tillbaka, stort. Det blir grönt och jag kör vidare. Det går snabbt att komma fram, 10 minuter ungefär. Jag parkerar bilen och går in.

- Mr. Malik, I've got a note for you, säger en kypare när jag kommer in. Han ger mig lappen.

Det står: Hi, i'm sorry, but this is not working anymore. I've met someone else / Amber

Hon gjorde slut med mig, genom en lapp! Det är lågt, till och med för henne. Jag visste nästan att det var någonting som inte stämde, hon har varit så off på sista tiden. Jag går ut från restaurangen igen och knycklar ihop lappen och slänger den. Vad ska jag göra nu då? Jag kör hem till Alex igen. En paparazzi tar några foton, men jag bryr mig inte, jag vill bara hem.

Väl hemma så går jag in genom dörren och ut till vardagsrummet.

- Already home? That went fast... säger Alex. Hon kollar nogare på mig och ser att något är fel.

- What's wrong? frågar hon.

- She broke up whit me, through a note! svarar jag.

- Oh my god Zayn, i'm sorry, säger hon och går fram och kramar mig hårt.

- I know exactly what to do! Fortsätter hon och går ut i köket, efter en stund kommer hon tillbaka med popcorn. Hon sätter på en komedi och vi sätter oss i soffan.

- You just have too forget her, if she doesn't see how a wonderful guy you are, she doesn't deserve you, säger hon och ler tröstande mot mig.

- Thank you Alex, säger jag.

Hon startar filmen, Bad Teacher tror jag. Vi skrattar mycket under nästan hela filmen. Jag glömmer nästan att Amber hade gjort slut med mig, om jag ska vara helt ärlig så gillade jag inte henne så mycket längre. Jag kollar på Alex, hon har somnat på min axel, men jag låter henne sova. En hårslinga har fallit ner i hennes ansikte, jag tar försiktigt bort den och sätter fast den bakom hennes öra. Hon pratar i sömnen tydligen för hon säger en massa oförståeliga saker.

- Don't... Hurt me, säger hon tyst.

- No one will ever hurt you again, säger jag i hennes öra och kramar om henne.

Jag fortsätter kolla på en ny film medan hon sover. Jag vet inte vad det är för något som jag kollar på, det är iallafall någon zombie film, den var inte bra... Alex börjar röra sig och trycket från hennes huvud lättar från min axel. Hennes klarblå ögon tittar sömnigt på mig.

- Good morning, säger jag och rufsar om hennes hår.

- How long have I been sleeping? frågar hon och gnuggar sig i ögonen.

- I don't know, un hour maybe, svarar jag.

- I'm sorry, säger hon.

- It's okay, what do you wanna do? frågar jag.

- What time is it? frågar hon.

- Around 7 I think, svarar jag.

- Dinner maybe? frågar hon samtidigt som min mage kurrar, jag åt ju aldrig lunch.

- Sure, skrattar jag.

Misstreated (1D story)Where stories live. Discover now