Misstreated kap 16

434 23 1
                                    

-Alex pov-

Jag vaknar ganska tidigt, vid 9. Ingen annan verkar vara uppe för det hörs ingenting från nedervåningen. Jag går ner till köket för att göra frukost, pannkakor. Snabbt och lätt blandar jag ihop ingridienserna och börjar steka. Det blir tillslut runt 40 pannkakor. Jag ställer fram dem på bordet tillsammans med sylt och socker. Jag kokar te-vatten och kaffe. Jag går upp till mitt rum för att hitta något att ha på mig. Jag hittar ett par svarta jeans och en vit långärmad tröja. Jag tar av mig tröjan som jag sover i, som är Zayns, och står nu i bara underkläder.

- Ganska fin syn att vakna till, säger Zayn och flinar.

- Zayn! Kolla bort! skrattar jag.

- Okej, säger han.

Jag sätter snabbt på mig kläderna och vänder mig om mot Zayn igen. Han kollar fortfarande hit.

- Du kollade aldrig bort eller hur? säger jag.

- Busted, säger han och flinar.

Jag suckar, men ler, och vi går ner till köket. Dem andra har gått up och sitter och pratar. Vi går till dem. Vi börjar äta pannkakorna och dem tar slut snabbt. När vi har ätit up så åker dem andra hem.  Jag och Zayn plockar undan från frukosten och igår, sen går vi och sätter oss i soffan. Han lägger armen om mig och jag lutar mig mot honom. Han tar upp sin mobil och går in på Twitter.

- Vad gör du? frågar jag.

- Du får se, svarar han.

Min mobil påper till, en Twitter signal. Jag tar upp den och kollar, Zayn har taggat mig i ett inlgg. Jag läser det. 

"Ni undrar kanske vem tjejen på bilden är? Det är Alex, min flickvän. @AlexDaniels Älskar dej"

Han har lagt ut en bild på oss tillsammans med texten. Jag ler mot honom och kysser honom. Jag kollar ner på mobilen igen och ser att jag har fått 1000 nya följare och det blir bara fler och fler. 

- Jag måste åka och handla, vill du följa med? säger Zayn.

- Nej, det är lugnt, säger jag.

- Okej, det tar inte lång tid, säger han och kysser mig snabbt innan han åker.

Och då var man ensam hemma. Jag tar upp mobilen och går in på Twitter igen. Många har skickat kommentarer till mig. En del är snälla kommentarer som tillexempel grattis eller ni passar bra tillsammans, men många är hat kommentarer. Jag börjar läsa

"Åh fy fan, vad ser Zayn i henne?!"

"Not shipping, URGH"

"Bort med tassarna va!"

"Kan hon inte bara gå och dö?"

"Du vet, Zayn gillar dig inte egentligen, så lämna honom!"

"Dö din jävel!"

Jag fortsätter läsa det och det värsta är att det finns flera hundra liknande medelanden. Tårarna kommer, dem rinner som floder ner för mina kinder. Jag kan inte sluta läsa det heller. Jag slänger ner mobilen i soffan och springer upp för trappan och in i badrummet. Jag tar fram rakbladet och drar det mot huden, skär upp gamla ärr, nya sår. Varje centimeter av min arm är snart täckt. Jag tänker på Zayn och slutar direkt, han skulle bli så besviken på mig. Jag slutar inte gråta, inte på långa vägar, men jag slutar skära mig. Jag torkar av blodet från armen och gömmer bladet igen. jag låter tröjärmen vara uppvikt för att såren ska luftas. Jag lägger mig på sängen och gråter ut i kudden. 

Jag vet inte hur länge jag har legat här och gråtit nu, 15-, 20-, kanske till och med 30 minuter. Tårarna tar vägrar att ta slut. Jag hör att ytterdörren öppnas där nere.

- Alex? 

Jag orkar inte svara. Istället drar jag täcket över huvudet och suckar. Jag hör att han går upp för trappan och att dörren in hit öppnas.

- Sover du? frågar han.

- Nej, snyftar jag med skrovlig röst.

Han går fram till sängen och drar bort täcket. 

- Vad har hänt? 

Han lägger sig ner bredvid mig och håller om mig. Jag gråter mot honom istället och han smeker mitt hår.

- Det är okej... säger han lugnande.

Jag försöker samla mig och sluta gåta, efter en stund så har jag lugnat ner mig.

- Kan du berätta vad som har hänt? frågar han.

- Gå in på Twitter och kolla, säger jag.

Han tar upp sin mobil och går in på min profil. Han läser lite sen skriver han ett inlägg, något i stil med:

"Om ni ska skicka hat till någon så är det mig, inte Alex, okej? Jag älskar henne och ni kan inte göra någonting åt det. Hon mår redan dåligt och ni gör det bara värre"

- Tack Zayn, säger jag och ler svagt.

- Du behöver inte tacka, det är klart att dem inte ska göra såhär mot dig, säger han och kramar mig hårt. 

- Jag tycker att vi ska sätta på en film och ligga och kolla på den här uppe, säger Zayn.

- Okej, säger jag.

Jag går fram och sätter på en film, Shutter Island. Jag har sett den många gånger och blir alltid lika psykad av den, den är så konstig. Jag går tillbaka och lägger mig hos Zayn igen och vi startar filmen. Det slutar med att vi knappt kollar på filmen iallafall, vi pratar mest istället. Vi märker inte ens när filmen tar slut. 

- Vad är klockan? frågar jag.

- Vet inte, tre halv fyra skulle jag tro, svarar Zayn.

- Jag är sugen på muffins... säger jag.

- Ska vi baka? frågar han.

Jag ler och nickar sen drar jag med honom ner till köket. Vi har fram allt som behöv och blandar ner det till en smet.

- Alex? säger Zayn.

- Ja? säger jag och vänder mig mot honom.

Precis när jag vänder mig om sätter han smet på min näsa. 

- Zayn! jag börjar skratta och gör det samma.

- Alex! härmar han.

Jag räcker ut tungan mot honom och han himlar med ögonen och kysser mig. Han lyfter upp mig och sätter mig på en av köksbänkarna utan att avbryta kyssen. Den blir mer intensiv och passionerad. Mina händer är i hans hår och hans händer är på min rygg. Vi pausar och lutar pannorna mot varandra. Han ler mot mig och kysser mig igen. 

______

Jag är påväg hem igen, har varit ute och gått. Det är helt mörkt ute och jag går i en skog utan några lampor... Vet inte om det var den smartaste vägen att ta men ja ja. Det går förbi ett gäng killar på ungefär 5 personer som kollar på mig. Jag ignorerar dem och går vidare. Ett skott hörs och jag hinner uppfatta att min axel börjar göra fuktansvärt ont innan allt blir svart och jag kollapsar på marken.

_____________________________________________________________________________

Sup? Detta var dagens kapitel... Vad tycker ni? Ni får ha det bra!! ///// Molly xxx

Misstreated (1D story)Where stories live. Discover now