-Zayns pov-
Killarna är påväg över, dem är nog här när som hellst. Vad ska jag göra så länge? Jag sätter mig i soffan med mobilen och väntar. Jag kollar Twitter, alla skriver hela tiden FÖLJ MIG, jag tycker att det är ganska irriterande. Visst, vissa frågar hur jag mår och hur min dag har varit, det tycker jag är kul och jag svarar gärna på det! Jag lägger ner mobilen och går ut i köket och tar ett glas vatten. Alex sover fortfarande, klockan är snart 1. Ytterdörren öppnas och killarna pratar högt med varandra, jag går ut till dem.
- Hey, please be quiet, Alex's still sleeping, säger jag.
- Sorry, säger Liam och flinar.
Vi går upp till spelrummet och börjar spela FIFA, jag, Niall och Liam mot Harry och Louis. Harry och Louis gör mål och börjar skrika. Vi andra suckar och fortsätter spela. Vi gör mål och nu är det vår tur att börja skrika och göra high- five.
-Alex pov-
Jag vaknar av höga, glada skrik. Jag suckar och trycker kudden mot huvudet, men tyvärr hjälper det inte. Klockan är halv 2, så det är väll lika bra att jag går upp. Killarna börjar skrika igen. Jag går in till dem och ställer mig i dörröppningen.
- You just can't be quiet, can't you? säger jag och skrattar till.
- Nope, säger Harry väldigt koncentrerat.
Jag suckar än en gång och går ner till köket för att äta något. Det finns sallad i kylen, jag tar den och ett glas vatten.
Jag sätter ner tallriken i diskmaskinen och går upp och in på mitt rum. Zayn gav mig några kläder som är hans systers. Jag tar på mig en svart- och rödrutig skjorta och ett par mörkblåa jeans. Jag borstar mitt mörkbruna hår sen går jag in till killarna. Harry och Louis ser sura ut medan Zayn, Liam och Niall ser glada ut, antar att dem vann. Jag sätter mig i en fåtölj och killarna börjar brottas och knuffas. Jag kollar på och skrattar. Helt plötsligt stannar alla upp och kollar på mig. Shit.
- All on Alex! skriker dem och springer mot mig.
Dem börjar kittla mig och jag börjar fnittra, som blir till skratta, som blir till asgarva. Till slut ligger jag på golvet och skrattar.
- OH MY GOD STOP! I'll get revenge! skrattar jag och försöker hämta andan.
- You guys are so mean, säger jag och gör en ledsen min.
Dem ställer sig upp och Liam sträcker ut en hand som hjälp upp. Jag tar den och han drar upp mig.
- What do you want to do? frågar Louis oss andra.
- Watch a move? frågar Niall.
Alla tycker att det är en bra idé och ingen annan kommer på något bättre. Vi går ner till vardagsrummet och sätter på en skräckfilm. Jag och Liam var emot det, men det var två mot fyra, så vi fick ge med oss. Jag sätter mig i soffan mellan Zayn och Liam och sätter på filmen. Den börjar lugnt och spänningen byggs upp, en mördare kommer bakom en tjej och hugger en yxa i hennes rygg. Jag tror att alla hoppar till. Filmen fortsätter och i slutet fångas mördaren. Vi sätter på en ny film, Marley & Me, i slutet när Marley dör så är inte ett öga tort. Det känns konstigt att de killar gråta till filmer...
- Okay... This was embarrassing, säger Zayn.
- What? Too cry? No, it's cute, säger jag och ler.
- Yeah Zayn, you're so cute, retas Louis.
- You cried more than me, kontrar Zayn vilket får honom att vara tyst, vi andra skrattar.
Klockan har hunnit bli 10 och killarna går hem. Jag går upp till vardagsrummet på övervåningen, det med det stora fönstret. Soffan är flyttad så att den står mot fönstret, jag sätter mig i den och kollar ut. Det är nästan mörkt ute, några sista solstrålar tittar fram bakom träden. Jag känner mig trött, fast jag har bara varit vaken i 8 timmar. Antar att jag är trött för att jag inte har gjort någonting idag.
- Hey.
Jag kollar bak mot dörren, där står Zayn och kollar på mig.
- Hey, svarar jag och ler.
Han kommer och sätter sig jämte mig.
- How's your arm? frågar han.
- I don't know really, haven't looked, svarar jag.
Jag drar upp tröjärmen och kollar. Det är rött och svullet, såren ser ut som dem brukar, ganska djupa. Zayn gör ett konstigt ljud och drar ner armen igen.
- You don't have too do that to yourself anymore, so please don't. I can't stand seeing you hurt yourself, säger han vädjande.
-Zayns pov-
Jag kan verkligen inte se henne göra såhär mot sig själv, det är inte rätt! Hennes pappa har gjort detta mot henne, det är han som ska straffas inte hon som ska straffa sig själv. Jag undrar hur länge han har gjort detta mot henne, och vad han har gjort mot henne. Jag kan bara föreställa mig. Jag hatar att se någon man älskar bli skadad, och skada sig själv. Vänta... Tänkte jag precis det där? Att jag älskar henne? Ja, det gör jag, jag älskar henne som vän.
- Why do you even care about what I do? säger hon irriterat.
- Because I care about you, svarar jag lungt.
- And why do you do that, no one cares about me, säger hon och kollar ner i golvet.
- I just do, and i don't think I'll stop carrying, even if you want me too, säger jag och kollar på henne.
- Thank you, säger hon.
Jag gäspar, har varit vaken sedan klockan 7 imorse, var tvungen att vara i studion ett tag.
- I'll go to bed now, goodnight, säger jag och reser mig upp.
- Goodnight, säger hon.
Jag går ut ur vardagsrummet och in på mitt rum och in i badrummet.jag tar en snabb dusch och sen borstar jag tänderna. Rummet är kallt så jag kryper ner i sängen och somnar nästan direkt.
____________________________________________________________________________________________
Hej alla små marsipangrisar! Detta var nog den kortaste och tråkigaste uppdateringen i Watpads historia tror jag... Kände bara för att lägga ut något. Ska ha en tävling och priset är att man blir med i nästnästa kapitel! När ni tävlar måste ni ha med: Namn, Hårfärg, Ögonfärg, Nationalitet, Favorit kille och ngt som man gillar att göra. För att vinna ska ni svara på 3 frågor:
1. Hur länge har du varit en Directioner?
2. Favoritlåt med killarna?
3. Vad tycker ni om min berättelse? Var ärliga!
Jag lottar ut en person och skriver vem som vann i nästa kapitel. Skriv era svar i kommentarerna!
Vad ska jag förbättra? Fler perspektiv? Bara Alex perspektiv? Tell me!
Btw: tack så sjukt mycket för snart 60 läsningar, trodde inte att jag skulle få en enda haha.
Lycka till, må bäste man/ kvinna vinna! / Molly xx
____________________________________________________________________________________________
YOU ARE READING
Misstreated (1D story)
FanfictionAlexandra (Alex) har alltid varit mobbad i skolan. Till och med hemma blir hon misshandlad av sin egen pappa! Livet kan inte alltid vara enkelt. Hon känner sig ful, osynlig och värdelös, men det är lätta att göra om man inte har några vänner. Inte e...