Misstreated kap 6

730 24 1
                                    

HEEEEJ! Jag bara känner att jag måste uppdatera nu, så jag skriver ihop något kort bara. Har egentligen ingen inspiration och en jäkla massa läxor att göra, men uppdaterar bara för er goingar! :* åååh måste berätta för er om Florida sen! Det var helt MAGISKT!

Tävlingen är slut, och LinaNilsson7 vann, så grattis Lina! Du får vara med i detta kapitlet.

Vad vill ni att jag ska skriva om i fortsättningen? Jag har som sagt inga idéer alls haha. Men iallafall, här kommer kapitel 6 av Misstreated. Enjoy!

// Molly xx

____________________________________________________________________________________________

-Alex pov-

___________

Jag mår verkligen inte bra idag. Hela huvudet dunkar, det känns som att det ska sprängas verkligen! Jag mår illa, har ont i magen och är snurrig, även varm i pannan. Hatar att vara sjuk! Just nu sitter jag i soffan med tre filtar om mig men jag fryser endå! Jag verkligen skakar! Ursh. Zayn kommer in genom ytterdörren, har inte träffat honom idag. När jag vaknade för en halvtimme sedan var han inte hemma. Han har kassar från affären med sig.

- Hej, säger jag.

- Hej, du ser inte ut att må så bra, säger han fundersamt.

- Jag har nog feber, säger jag.

- Det var ju inte bra, säger Zayn.

Han går in i köket och lämnar alla matvaror, sen kommer han tillbaka. Han sätter sig i soffan jämte mig och sätter på Tv'n. Det är en serie, Arrow, har aldrig sett den, men den verkar inte så bra, eller det tycker jag iallafall. Zayn är helt inne i serien. Jag tar diskret hans mobil och går in på Twitter, klickar på nytt inlägg och skriver: Vem vill ha en follow? x /anonym. Jag får snabbt svar och följer ungefär 10 personer. Kan bara tänka mig deras ansiktsuttryck just nu. Först förvånat och sen väldigt glatt, dem börjar antagligen skrika väldig, väldigt, väldigt mycket (det hade jag gjort, hade inte ni? Haha), deras föräldrar hade kommit upp på deras rum och frågat vad som har hänt, dem skulle fortsätta skrika och sagt Zayn Malik följde mig precis på Twitter. Det hade jag gärna sett, ha-ha. Jag lägger ner mobilen igen och flinar, har precis gjort några människors dag mycket bättre.

{på eftermiddagen}

Jag måste ha en huvudverkstablett! Annars sprängs jag...

- Vart finns huvudvärkstabletter? frågar jag och masserar tinningarna men pek- och långfringrarna.

- I badrummet i vänstra skåpet högst upp, svarar han.

Jag en går upp och tar ett piller och sväljer ner det med vatten. Jag går in på mitt rum och lägger mig i sängen. Att vara sjuk, nej det är inte kul... Jag somnar så fort min huvudvärk släpper.

Jag vaknar igen nästa dag, hur kan jag ha sovit länge? Men den långa sömnen måste ha hjälpt för jag mår iallafall mycket bättre nu. Jag har inte ont i huvudet längre, mår inte illa, är inte snurrig och har inte heller ont i magen, men jag har tyvärr väldigt ont i halsen istället. Jag går ner till köket för att göra te, för att få ner svullnaden i halsen. Jag kan välja mellan ett citron te och engelskt te, jag tar citron. Jag sätter på vatten som snart börjar koka och tar fram en tepåse och en kopp. När vattnet är varmt häller jag upp det i den vita koppen och lägger i tepåsen och tar en klunk. Det är varmt, men det känns bra för halsen. Jag hör steg i trappan och snart är Zayn nere i köket.

- Godmorgon, mår du bättre nu? frågar han snällt.

- Ja, men har ont i halsen, svarar jag.

{senare}

Misstreated (1D story)Where stories live. Discover now