Heeeej smurfar! hur är det med er? jag är riktigt trött efter igår. min klass anordnade två diskon på en fritidsgård i närheten, ett för åk 2-3 och ett för åk 4-5, vi hade as kul och vi fick in mycket pengar. men det blev ganska sen med städning osv så nu är jag riktigt trött... Aja det får jag väll stå ut med haha. Ikväll ska jag antingen hem till min bästis o sova över med några kompisar eller så sja jag på fest med mamma, pappa och min syster Nellie, isåfall ska vi till några kompisar som jag har kännt så jävla länge jag kan minnas...! Åh... innan så började jag blöda näsblod, det bara rann! Spottade ut blod som rann ner i halsen fy fan vad hämstkt det var. Men men, nu börjar vi med kapitlet istället, enjoy!
// Molly xx
_____________________________________________________________________________
-Alex pov-
Jag vaknar upp med en hemsk huvudvärk och känner mig helt torr i munnen. Klockan är bara 20 över 9, och jag vet själv att jag inte kommer somna om så varför ens försöka...? Jag slänger av mig täcket och sätter på mig ett par mjukisbyxor sen går jag ner till köket och sätter på kaffe. Medan det blir klart så gör jag frukost och när kaffet är klart så häller jag upp det i en kopp och går till Tv'n. Jag zappar igenom kanalerna, sport, sport, sport, nyheter, någon film, sport.... Jag stannar på en kanal där det är fotboll, repris på någon match som gick igår. Jag sänker ljudet och försöker komma på vad som hände igår. Vi tog en taxi till en klubb, dansade, drack och så vidare och sen åkte vi hem. Jag bytte om och gick och lade mig. Det var det va? Det känns som att jag har glömt något... Men vad? Eftersom jag inte kommer på det var det nog inget speciellt. Eller så var de det. Jag vet inte. Det ena laget gör mål på Tv'n och publiken börjar jubla och skrika. Jag bytar pogram, gillar inte fotboll så mycket, det är okej, men inte den roligaste sporten att kolla på eller hålla på med, enligt mig då. Jag sätter på MTV eftersom det inte finns något annat, det är Akward på. Gillar det pogramet. Jag tar fram mobilen och kollar twitter. Det har inte hänt någonting kul, fick en ny följare, annars inget alls.
- God morgon, Zayn gnuggar sig i ögonen.
- God morgon, svarar jag.
Jag kom på det, det som hände igår. Innan jag gick och lade mig sa jag godnatt till Zayn och han kysste mig! Kommer han ihåg det? det märker vi väll snart, för han är på väg hit. Han sätter sig bredvid mig och kollar på mig.
- Du... Det om att... Aa att jag kysste dig, emh... Asså... stammar han fram.
- Jag gillar dig, förtsätter han.
Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera, eftersom jag gillar honom också, men ingen jag någonsin har gillat, gillar mig tillbaka.
- Jag... Gillar dig också, säger jag och kollar ner i golvet.
Jag kollar ner i golvet för att om det händer någonting mellan oss så kommer det inte hålla länge. Han kommer tröttna på mig snabbt, ingen skulle stå ut med mig, eller det är iallafall vad pappa säger. Han säger att ingen gillar mig och om någon skulle mot alla odds göra det så låtsas dem eller tröttnar riktigt snabbt.
Zayn reser sig ur soffan och går fram till filmerna, sätter i en och kommer tillbaka och sätter sig bredvid mig igen.
- Vad valde du? frågar jag.
- En skräckfilm, Mama, svarar han.
Jag nickar och filmen startar. Från början är den ganska lugn, men den blir värre och värre. Jag brukar inte kolla på skräckfilmer för att jag är så lättskrämd, gillar inte skräckfilmer, dem är för läskiga. Jag hoppar till och gömmer mig bakom Zayns axel. Han är nog raka motsatsen till mig, han skrattar när det händer något läskigt och jag skriker. Jag hoppar till igen och Zayn skrattar, åt mig den här gången. Han lägger en skyddande arm runt mina axlar, det känns bättre. När filmen är slut börjar det kurra i min mage.
- Ska vi äta snart? frågar jag.
- Visst, men kan vi inte gå ut och äta? frågar han.
- Jo, det kan vi, ska bara byta om, svarar jag.
Jag springer upp för trappan och går in på rummet. Jag tar fram ett par vita jeans och en ljusblå blus, sen drar jag en borste genom håret och sätter på lite marcara på ögonfransarna och går ner igen. Jag sätter på mig ett par svarta Vans och tar min jacka och går ut till Zayn som redan sitter i bilen.
Londons gator är som vanligt trånga, men inte lika trånga som vanligt eftersom folk inte har slutat jobba än, klockan är ju trots allt bara 3 än så länge. Vi går runt och öetar etfer något samtidigt som vi pratar och skrattar. Han går ganska nära mig och ibland snuddar våra händer vid varandra. Det känns konstigt... Vi går in på ett ställe och sätter oss ganska långt in i restaurangen. En servitris kommer och vi beställer.
[nästa dag]
Jag vaknar tidigt idag igen, klockan 8, men idag så kan jag somna om och vaknar igen kolckan 12. Jag hör dirket att killarna är här, men dem är tystare än vanligt, äntligen lärt sig haha. Jag drar på mig ett par jeans och en vit T-shirt och går ner i köket för att äta frukost. På vägen säger jag hej till killarna och ger dem en varsin kram. När jag sitter vid bordet och har ätit klart och har bara lite kaffe klart så kollar jag Twitter. Skrollar ner, skrollar ner, skrollar ner. Shit.
Zanyn´s secret lady? står det i ett tweet och det är en bild på oss... Shit.
YOU ARE READING
Misstreated (1D story)
FanfictionAlexandra (Alex) har alltid varit mobbad i skolan. Till och med hemma blir hon misshandlad av sin egen pappa! Livet kan inte alltid vara enkelt. Hon känner sig ful, osynlig och värdelös, men det är lätta att göra om man inte har några vänner. Inte e...