Misstreated kap 12

530 23 4
                                    

-Alex pov-

Jag förstår inte varför jag överreagerar så mycket jag och Zayn är ju inte tillsammans eller något. Men vart får folk allt ifrån? Vi har sätts tillsammans en gång och folk tror att vi... Aa jag vet inte. Jag överreagerar helt enkelt. Min mobil piper till.

Sms från: Jonathan :)

Hej, vill du göra någonting?

Svar till: Jonathan :)

Ja gärna! Kom hit vid 1?

Sms från: Jonathan :)

Okej, ses sen!

Jag tar med mitt kaffe och går ut och kollar vad killarna gör. Dem spelar FIFA, ovanligt! Eller inte. Jag sätter mig en en fåtölj och kollar medan Louis och Harry spelar, det står 3-3 och det är 10 sekunder kvar av deras match. Louis dribblar förbi Harry och han skjuter på öppet mål, så klart sätter han det, och i sista sekund. Han börjar jubla.

- Du vinner nästa gång, säger Louis till Harry och flinar.

Harry gör en ful min mot Louis och sen stänger dem av spelet.

- Vi ska ut, vill du följa med? frågar Liam och kollar på mig.

- Kan inte, en kompis kommer om typ 10 minuter, svara jag.

- Okej, killarna går ut i hallen och efter ett par minuter så stängs dörren igen och jag är ensam.

Nu är klockan 5 i. Jag städar upp efter killarna som har smutsat ner ganska mycket i vardagsrummet och precis när jag är klar så knackar det på dörren. [A/N: min syster gav mig precis en fkn bitch slap rakt på kinden, hon vågar inte komma ut från toan nu för hon vet att hon e så jävla död! Moahahahaha!!!] Jag går och öppnar dörren och utanför står John. Han kommer in och jag kramar honom. Har tar av sig skorna och jackan och vi går in.

- Fint hus du har, säger han och kollar runt.

- Tack, men det är egentligen inte mitt, det är min kompis, jag bor med honom, svarar jag.

- Aha.

Vi går och sätter oss i soffan på övervåningen och sätter i en komedi. Jag har aldrig sett den, den är inte speciellt rolig heller, men det verkar John tycka, han skrattar åt minsta lilla sak. Så söt han är, en av dem bästa vännerna man kan ha! När filmen är slut är klockan 3. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra så vi sitter bara och pratar helt enkelt. Tiden bara flyger iväg, vi pratar om allting.

- Alex? ropar Zayn nereifrån, när kom han?

- Här uppe! svarar jag.

Jag hör steg i trappan, från 2 personer. Snart står Zayn och Harry i dörröppningen och ler mot oss.

- Zayn, Harry, detta är Jonathan. Jonathan, detta är Zayn och Harry, säger jag.

Dem hälsar på varandra och Zayn och Harry sätter sig med oss. Vi fortsätter prata och dem lär känna varandra. Dem verkar gilla varandra. Vid 6 går både John och Harry hem och det är bara jag och Zayn kvar.

- John verkar trevlig, säger Zayn.

- Ja, det är han, svarar jag och ler.

Vi går ner i köket och gör iordning middag, tacos. Det har jag inte ätit på länge! Vi sätter oss vid bordet och börjar äta.

- Vad gjorde du och killarna innan? frågar jag för att bryta tystnaden.

- Inget speciellt, spelade fotboll, svarar han, vad gjorde du och John?

-Vi pratade och kollade på en film, säger jag.

Pinsam tystnad, det har varit ganska spänt sedan vi sa att vi gillar varandra... Känns konstigt för set var ju så bra innan.

- Varför tror folk att vi är tillsammans? frågar jag, helt från ingen stans.

- Jag vet inte, gör folk det? säger han.

Jag visar bilden som jag screenshotade när jag såg den. Han nickar eftertänksamt.

- Oroa dig inte, folk får för sig saker och om det känns bättre så kan jag säga att vi inte är det, säger han och ler lugnande.

Jag nickar och ler tillbaka. Vi äter klart under tystnad. När vi har ätit så går jag upp och på mitt rum och byter om till pyjamas, jag ska ju inte göra något mer idag. Det svider till på armen, ett sår har gått upp. Jag suckar och går in i badrummet för att torka av det lilla blod som sipprar ur såret. Jag tar med lite papper sen går jag och sätter mig i sängen med mobilen. Det börjar rinna lite blod från armen igen. Jag tar lite papper och trycker det mot såret. När jag tror att det har slutat blöda så tar jag bort det och lägger det på bordet jämte mig. Det knackar på dörren.

- Kom in, säger jag.

Zayn kommer in och sätter sig jämte mig. Han ser pappret och kollar på min arm och får en orolig blick.

- Det gick upp, förklarar jag.

- Okej. Men du ska inte göra så mot dig själv endå! Det är inte bra... Jag klarar inte av att du gör så, jag mår också dåligt då! säger han frustrerat.

- Varför gör du det? Det är ju inte dig jag gör det mot, det är mig själv. Det är så jag hanterar mina känslor, du hanterar dina på ditt sätt, okej? Låt mig va, säger jag irriterat.

- Nej! Jag tänker inte låta dig va! Jag låter inte folk va om dom mår dåligt, särskilt inte dem som jag bryr mig om, säger han.

- Men varför bryr du dig om mig då? Seriöst låt mig göra mitt så kan du göra ditt! vi har börjat skrika på varandra.

- Nej! Kan du inte bara förstå att jag inte klarar av att se dig såhär?! Det knäcker mig! Någon jag älskar ska inte göra såhär mot sig själv. Ja, jag älskar dig, Alex, så snälla bara sluta, säger han uppgivet.

Det är tårar i mina ögon. Jag kan inte förstå att han faktiskt bryr sig om mig. Det betyder så mycket. En tår faller, men jag ler. Han kramar mig, hårt.

- Lova att sluta, eller iallafall försöka, säger han.

Jag nickar och torkar bort ännu en tår.

- Jag ska försöka, säger jag.

Jag gäspar, det har blivit ganska sent och jag är trött nu.

- Jag ska sova, säger jag.

- Ska jag gå? frågar han.

- Om du vill, svarar jag.

Jag lyfter upp täcket och lägger min trötta kropp ner på madrassen och låter täcket vila ovanpå mig. Snart känner jag en kropp tätt intill min och en arm som vilar på min midja. Jag ler för mig själv och flyttar mig närmre honom.

- Godnatt, säger jag.

- Godnatt, svarar han.

____________________________________________________________________________________________

Hej omfg jag e så taggad! Imon ska jag och min bästa vän (Amanda) på The Fooos konsert!!!!!! Omg, längtat så jävla mycket! Om någon annan ska va där, kom gärna fram och säg hej eller något, vill gärna träffa mina underbara läsare! Men kom ihåg att kolla hur jag ser ut, på typ insta eller något (mollyaberg) annars kanske ni tar fel person osv...

Nu börjar det ju hända lite saker här va... Man kan ju undra vad det leder till.

Tack för alla röster och läsningar! Ni är verkligen bäst! :*** // Molly xx

Misstreated (1D story)Where stories live. Discover now