Hoofdstuk 7

71 3 2
                                    

Na de eerste twee lesuren is het pauze. Mara kon zich tijdens de lessen niet concentreren. Ze dacht alleen maar aan Quinten. Ze weet amper nog waar ze allemaal over nadacht. Waarschijnlijk het meest over waarom Quitnen tranen in zijn ogen kreeg toen Mara tegen hem schreeuwde dat ze haar eerste kus misschien wel helemaal niet van hem had gewild. Is het waar? Had ze haar eerste kus misschien liever van iemand anders gehad? Je eerste kus... Dat is toch een moment waar je je hele leven aan terug moet kunnen denken? Je moet hem toch van de juiste persoon krijgen? Van iemand waar je van houd? Ja... Maar houd ze van Quinten dan? Misschien onbewust... Zo ging het dus twee lesuren non-stop.
,,Mara! Hoor je me?!" Hoort Mara iemand roepen. ,,Uuhh... Ja, sorry, wie vroeg dat?" Antwoordt ze suf.
,,Ik," antwoord Yilla. ,,Wat is er allemaal aan de hand? Je bent er al vanaf vanmorgen totáál niet bij met je gedachten!"
Mara voelt tranen in haar ogen opwellen. ,,Ik weet het niet. Ik heb gewoon een zwaar klotegevoel, maar ik weet zelf ook niet waardoor."
Het is even stil en zonder dat Mara het wil, voelt ze al een traan over haar wang lopen. Yilla slaat beschermend een arm om haar heen.
,,Wat is er nou? Of... Wat dénk je dat er is?" Vraagt Yilla aardig.
,,I-ik denk iets met Quinten," mompelt Mara zo zachtjes dat ze zich afvraagt of Yilla het wel kan verstaan.
Samantha komt bij hen zitten en vraagt ook gelijk wat er met Mara is. Mara antwoordt dat ze het zelf ook niet weet.
Plotseling komt er een jongen naast Yilla zitten. ,,Jeroen vindt jou leuk," zegt hij grijnzend.
Yilla kijkt vragend naar Mara en Samantha, die halen hun schouders op.
De jongen gaat weer terug naar zijn vrienden. Yilla, Samantha en Mara zeggen niks. Ze weten niks te zeggen, ook niet tegen elkaar.
Na een paar minuten komt de jongen van daarnet weer. Nu gaat hij naast Mara zitten. ,,Jeroen vindt jou leuk," zegt hij weer. Mara hoopt met haar hele hart dat de jongen weg gaat, maar hij blijft zitten. Mara keert hem de rug toe, maar de jongen blijft maar op haar rug tikken en zeggen dat Jeroen haar leuk vindt. Na een paar keer is ze het zat. ,,Ik weet dat ik knap ben, maar rot toch op joh, als je niet eens weet waar je het over hebt!" Roept ze chagrijnig.
,,Zozo," zegt de jongen. ,,Krijgt dit knappe meisje een grote mond?"
Mara hoort Samantha en Yilla lachen. ,,Ach man, hou je kop!" Roept Mara.
De jongen kijkt haar uitdagend aan. ,,Jeroen vindt jou leuk hoor, echt waar."
Mara negeert de jongen. Als hij doorkrijgt dat Mara niks van hem - of die ene Jeroen - moet hebben, loopt hij weer naar zijn vrienden. Mara, Yilla en Samantha verzinnen alvast wat uitspraken voor als hij terugkomt.
Even later is hij er weer, maar nu gaat hij naast Samantha zitten. ,,Hé, meisje, Jeroen vindt jou leuk."
,,Leuk voor hem dan," antwoordt Samantha rustig.
,,Hoezo? Vind jij hem ook leuk?"
,,Natuurlijk niet, alsof ik verliefd word op een of andere oen van een Jeroen!"
De jongen weet even niet meer wat hij moet zeggen.
,,En trouwens," begint Samantha. ,,Zoek gewoon iemand waarbij je een kans maakt, iemand die je wel kan krijgen!"
De mond van de jongen zakt open van verbazing.
,,Had je niet verwacht hè? Dat ik gelijk zou hebben?" Vraagt Samantha.
De jongen staat op en loopt verslagen naar zijn vrienden. Die lachen hem uit. De jongen draait zich chagrijnig om en loopt naar een ander groepje meisjes uit de eerste. ,,Hé, Jeroen vindt jou leuk," zegt hij tegen een meisje met bruin haar, helderblauwe ogen en een perfect figuur.
,,Ach man, hou op met je geflirt, jij of Jeroen kan nou dus echt gewoon níémand krijgen!" Roept Mara vanaf een afstandje.
,,Ik heb al iemand dus flikker op of zo," zegt het meisje waartegen de jongen begon te praten. Haar vriendinnen schieten in de lach.
De jongen loopt weer naar zijn vrienden toe en ploft zuchtend op zijn stoel.
Het groepje meiden komt na een tijdje naar Samantha, Mara en Yilla toegelopen.
,,Heei," zegt het meisje met bruin haar. ,,Was die sukkel tegen jullie ook zo irritant?" Vraagt ze grijnzend.
Mara knikt. Ze voelt zich een héél klein beetje vrolijker.
,,In welke klas zitten jullie?" Vraagt een meisje met blond haar en bruine ogen.
Ze staan nog een beetje te kletsen en te lachen. Al heeft Mara daar niet zo'n zin in. Het blijkt dat het meisje met het bruine haar Lara heet, het meisje met het blonde haar Sara en het andere meisje, met donkerblonde krullen heet Tamara.
Pas na een tijdje valt het Mara op dat Tamara het magere meisje is uit de kleedkamer. Blijkbaar valt het Yilla ook op, want zij wordt ineens bleek.
Vlak voordat de bel gaat wisselen ze met zijn zessen nog even snel telefoonnummers uit en maken ze een groepschat aan op whatsapp, genaamd: 'the boys killers👊'

Vriendschap of meer?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu