,,Mara!" Hoort Mara haar moeder roepen, waardoor ze wakker schrikt. ,,Je moet zo naar school, kom eens uit bed joh!"
Mara zucht en werpt een blik op haar wekker. Ze zucht, ze heeft nog een kwartier, moet lukken. Ze zet haar voeten op de koude vloer en duwt zichzelf omhoog. Ze sloft naar haar klerenkast en staart naar de verschillende kleuren, soorten en maten shirts, broeken, truien en jurkjes. Ze doet haar rolluik open en ziet een donkere lucht. Wanneer ze haar raam open doet voelt ze een koude windvlaag langs zich heen gaan. Geen jurkje dus. Ze pakt een shirt met driekwart-mouwen en een donkere spijkerbroek. Snel kleed ze zich om. Beneden schiet ze in haar oude gympen en loopt ze naar de voorraadkast om wat te pakken voor in de pauzes. Dan bedenkt ze dat ze maar tot het 5e heeft, en dus geen grote pauze. Ze pakt een cracker als ontbijt en neemt een half glas water. Om gezeur van haar moeder te voorkomen...
,,Mara!" Roept haar moeder weer.
,,Jahaa," mompelt Mara.
,,Je moet weg!"
,,Nee hoor, ik heb nog vijf minuten," zegt Mara terwijl ze op haar gemakje naar de badkamer loopt en daar haar gezicht wast, haar haren doet en haar tanden poetst. Als ze haar jas aantrekt, zucht ze. Wat zeurde haar moeder nou. Ze was ruim optijd klaar. Ze zwaait haar tas over haar schouder en loopt de deur uit. Ze ziet dat Quinten al buiten staat te wachten.
,,Hoi," zegt Quinten vrolijk.
Mara mompelt iets terug wat op een hoi moet lijken en ze haalt haar fiets van het slot. Nog geen minuut later fietsen ze samen weg.
,,Wat is er?" Vraagt Quinten na een tijdje doodse stilte.
,,Niks...," murmelt Mara.
,,Jawel... Ben je moe?"
Mara zucht en knikt. ,,Ik ben net wakker."
,,Dan hoop ik dat je straks je SO geschiedenis goed maakt...," zegt Quinten fronsend.
Mara remt plotseling, waardoor Quinten bijna tegen haar aan botst. ,,WAT?!" Gilt ze. ,,Die vent heeft er niks van gezegd!"
Quinten haalt zijn schouders op. ,,I know. Maar kop op, niemand weet het."
,,Gelukkig... Welk uur hebben we geschiedenis dan?"
,,Straks, het eerste."
,,Fuk op."
,,Nee," antwoordt Quinten droog, waardoor Mara in de lach schiet. ,,Ik had het niet tegen jou poephoofd," grinnikt ze.
,,O, ik dacht van wel."
,,Nee, dat dacht je niet."
,,Jawel, dat dacht ik wel, ik wilde het alleen eigenlijk niet denken."
,,Komt op hetzelfde neer."
,,Ja, vast..."
,,Quinten...," verzucht Mara.
,,Ja?"
,,Wat heb jij vandaag?"
,,Geen idee, wat bedoel je?"
,,Je doet alleen maar sarcastisch."
,,Ja... Dus..." Quinten rijdt bijna de sloot in, doordat hij Mara observeert. Mara schiet in de lach en komt niet meer bij. ,,Tja, dat krijg je er van," zegt ze grijnzend als ze uitgelachen is. Quinten kijkt haar nors aan.
,,Sorry," mompelt Mara zachtjes. Ze heeft haar dag niet echt vandaag...
,,Wat is er nou Mara?" Vraagt Quinten zacht en lief.
,,Niks...," mompelt Mara. Ze voelt iets over haar wang rollen. Huilt ze nou? Hoe kan dat?!
,,Jawel," antwoordt Quinten. ,,Je huilt."
JE LEEST
Vriendschap of meer?
RomanceMara is een onzeker meisje, maar durft tegelijkertijd best veel. Haar oude klas van groep 8 was niet echt bepaald leuk, maar haar nieuwe klas is echt een hele leuke klas. Ze sluit veel vriendschappen, maar komt ook in situaties terecht waarin ze een...