Met zijn achten lopen ze het restaurant binnen. Het is een klein, gezellig restaurantje. Ze worden naar hun tafeltje gebracht.
,,Ik wil naast Quinten!" Roept Tim.
,,Ik naast Mara," zegt Lynn lief.
Mara glimlacht. ,,Dat kan hoor, Lynn, dan ga ik wel naast Quinten," zegt ze.
Als iedereen zit, komt er bijna meteen al iemand aangelopen. ,,Wilt u al wat drinken bestellen?" Vraagt het meisje.
Judith knikt. ,,Voor mij een spa blauw alstublieft."
,,Voor mij ook," zegt Karin.
,,Spa blauw?" Vraagt het meisje. Karin knikt.
Mara's vader - Jarrod - en Jos bestellen een biertje, Quinten en Mara cola en Tim en Lynn fristi.
Tim en Lynn krijgen nog een kleurplaat en kleurtjes. Quinten lacht. ,,Die vermaken zich denk ik wel," zegt hij grijnzend. Mara knikt. ,,Waarschijnlijk wel ja," zegt ze. Ze schuift haar stoel een beetje naar rechts en precies op hetzelfde moment schuift Quinten zijn stoel naar links, zodat ze dichter bij elkaar komen te zitten. Quinten glimlacht en Mara glimlacht terug. Ze ziet dat haar moeder moeite doet om niet in de lach te schieten. Quinten ziet het blijkbaar ook, want hij zegt grijnzend: ,,Je moeder vind het wel grappig, of niet?"
Mara lacht. ,,Ja, denk het wel." Ze voelt Lynn op haar arm tikken en draait zich om.
,,Kijk!" Roept Lynn vrolijk en ze duwt haar tekening voor Mara's neus. Ze was op de achterkant van hasr blad zelf iets gaan tekenen. Mara pakt de tekening aan. Haar mond valt open van verbazing. ,,Heb je dat zelf getekend?!" Vraagt ze verbaasd.
Lynn knikt blozend. Mara weet niet meer wat ze moet zeggen en ze kijkt Quinten aan. Hij haalt zijn schouders op en pakt onder tafel Mara's hand. Mara glimlacht naar hem en wordt een beetje misselijk van de vlinders in haar buik. ,,Hoe kan die kleine kabouter kwebbel zo goed tekenen?" Vraagt ze.
Quinten lacht en haalt zijn schouders weer op. ,,Geen idee. Ze heeft talent denk ik... Ik heb er wel wat geleerd, maar dat kon ze zo'n beetje meteen."
Mara schudt haar hoofd van verbazing en richt zich tot Lynn. ,,Hoe kan je zo goed tekenen?" Vraagt ze. Lynn kijkt op. ,,Is het zo goed dan?" Vraagt ze.
Mara knikt. ,,Ik kan dat amper..."
,,Quinten heeft me wel een paar dingetjes geleerd hoor."
,,Oké," antwoord Mara. ,,Is de tekening al af?"
,,Nee, ik moet nog een achtergrond. En kan je even aan Quinten vragen waar ik nog schaduw moet doen?"
Mara bekijkt de tekening en daarna Lynn. Ze ziet er toch echt uit als vijf en niet als een jaar of dertien... Mara pakt de tekening aan en geeft hem aan Quinten. ,,Waar moet er nog schaduw moet ik van Lynn vragen," zegt ze nog steeds verbaasd.
Quinten grijnst, maar als hij de tekening ziet worden ook zijn ogen groot. ,,Shit man, zo goed heeft ze nog nooit getekend!"
Mara lacht. ,,En dan vind je het gek dat ík verbaasd ben," zegt ze grijnzend.
Quinten komt niet uit zijn woorden. ,,Uh... Nee, ja... Ik bedoel...," hij zucht. ,,Laat ook maar..."
Mara grinnikt. ,,Oké," zegt ze. ,,Maar wat voor film wil je vanavond kijken?"
,,Maakt niet zo veel uit," antwoord Quinten.
,,Mag ik meekijken?" Vraagt Tim meer roepend dan op een normale toon.
Mara schudt haar hoofd. ,,Sorry, waarschijnlijk word het een film vanaf twaalf jaar."
,,Maar ik wil ook een film zien," zegt Tim chagrijnig.
JE LEEST
Vriendschap of meer?
RomanceMara is een onzeker meisje, maar durft tegelijkertijd best veel. Haar oude klas van groep 8 was niet echt bepaald leuk, maar haar nieuwe klas is echt een hele leuke klas. Ze sluit veel vriendschappen, maar komt ook in situaties terecht waarin ze een...