Chapter 9

15 1 0
                                    

'Jaaaake, zeg nu eindelijk wat de verrassing is.' met een iets wat zeurend toontje loop ik achter Jake aan naar de garage.
'Geduld is een schone zaak.'
Ik zie zijn gezicht dan wel niet, maar ik weet gewoon dat er nu een brede grijns op zijn gezicht staat.
Als we beneden in de garage aankomen, zijn Alex en Will al hard aan het werk, met leuke muziek op de achtergrond werken ze beide aan een auto van een klant.
Als ik in de hoek van de garage kijk zie ik een nieuwe sportwagen staan, nieuwsgierig loop ik er meteen op af.
'Howla, nice car!' opgelaten als een klein kind die voor het eerst een pretpark ziet, bekijk ik de nieuwe glanzende sportauto.
'Mazda RX-7 Veilside.' Alex staat vlak achter me en kijkt trots naar de nieuwe aanwinst. 'Will zijn prijsbeest voor vanavond.' zegt hij lachend. Ik kijk Will aan met nog steeds hetzelfde opgelaten lachje op mijn gezicht. 'Heb je er al meegereden?' Will schud grijnzend van niet, 'vanavond wordt zijn testrit.' ik houd van race wagens, maar van die merken ken ik ook niet al te veel, maar zij, ja zij kennen elke wagen van binnen en buiten. Volgens mij is er niemand gekker van zijn auto dan dat zij zijn.

'We hopen dat hij vanavond al wat geld bijeen rijdt, want we hebben nog een nieuw project.' ik volg Alex zijn vinger, terwijl hij een nieuwe wagen aanwijst dat buiten op het erf staat. Ik kijk door het raam en knik goedkeurend. 'Ford Mustang, als we die kunnen opknappen, ken ik nog wel mensen die daar bakken geld voor neer tellen.' Ja connectie had Alex ook, hij volgde vele racen langs de kant en wist zo te weten te komen wie wat zocht. En ondertussen wisten mensen de garage al wel te vinden. Niet alleen voor herstellingen maar ook voor het aan kopen van getunede wagens. En ook de zwarte markt kende niet veel geheimen maar voor Alex Grant. 'Met Will aan het stuur, is dat geld van de weddenschappen vanavond voor jou.' Ik geef hem een klopje op zijn schouder in het voorbij, en loop terug naar Jake die tegen de werkbank leunt. Ik ga voor hem staan en kruis mijn armen. Alsof ik iets van hem wil hebben kijk ik hem aan. Als hij begint te grijnzen, verschijnt er ook een scheve grijns op mijn gezicht. Even blijven we elkaar zo aanstaren, maar dan neemt Jake mijn hand en neemt hij me mee, naar een aparte ruimte vlak tegen de garage. De ruimte had de grote van een garage, en er konden net twee auto's instaan.
Toen de O'Conner broers het overnamen, hadden ze er dan ook een garage poort in geplaats en de ruimte als extra staanplaats voorzien.

Jake wandelt eerst naar binnen, als ik ook binnen sta, valt mijn blik op groot doek dat over een auto ligt. Ik probeer me in te beelden wat voor auto eronder zit door naar de vorm van het doek dat erop ligt te kijken, maar ik wist niet wat er zo speciaal was aan een auto dat het een verrassing was en dat het onder een zeil lag in de bijgarage. Het lijkt wel of Jake mijn gedachten kon lezen, want hij grijns nog even en haalt dan met één beweging het doek weg. Een glanzend rode cabrio komt te voorschijn. Mijn ogen gaan verbaast open, en enthousiast, en nog niet goed begrijpend waarom Jake me deze gave auto nu laat zien, bekijk ik de auto. De bruine leren zetels passen helemaal bij de auto. Het is een vrij standaard cabrio, maar ja de jongens kennende moesten zij er iets extra aangeven. Ze hebben er een sportstuur in gehangen en een nieuwe versnellingsbak voor hogere snelheden.
Maar ook zonder dat het is gewoon een super gave auto. 'Als mijn Elena naar het strand rijdt, vind ik dat ze in stijl moet gaan.' een brede grijns staat op zijn gezicht en zijn ogen fonkelen enthousiast, terwijl hij toekijkt hoe ik de auto bekijk.
'Wacht, zei je nu net dat ik er mee mag rijden?' nu verschijnt er een vrolijke fonkeling in mijn ogen en voor Jake het goed en wel beseft sla ik mijn armen rond zijn nek en geef ik hem een dikke knuffel. Zijn gespierde armen legt hij rond mij en hij draait me even rond. Als ik terug op de grond sta loop ik enthousiast naar de bestuurdersstoel. Jake gooit de sleutel naar mij en geeft me een knipoog.

Als de garagepoort langzaam opent, start ik de motor. Een bekend geluid vult de kleine garage. Ik wil achteruit de garage uitrijden, als ik Will nog net zie binnen komen. 'Voorzichtig met dat pareltje he.' hij geeft me een knipoog en glimlacht.
'Bedoel je de auto of Elena.' Jake geeft zijn broer een speelse knipoog, en gaat dan naast hem in de deuropening staan. ik glimlach nog even als een over-enthousiast kind en rijdt dan zwaaiend weg.

Is speed the freedom?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu