Part 1

763 18 0
                                    



PART1

ByElly Ly

"morning madam Clare, ada bunga tuk madam"

Bilangcici, salah seorang staff lama yang kerja di syarikat laki sy.

"owhh..okeythanks ar..."

syambil tu bunga, sy tengok tu kad bentuk lob2..sy buka andbaca...senyuman sy sampai telinga sudah.

Happyanniversary dear..i love you.
From your hubby.

Sysium2 kama tu bunga, sedozan roses putih bersih, setiap tahun sydapat dari si hubby.Yess mr hubby sy... Brian, lelaki kacukan cinamix dusun. Handsome putih2 and then tinggi dari sy.

Brianni satu2nya anak tunggal kama ni..ada mumy ak mentua sy yang telampausayang sama dia..anak emas mumy. Masa umur Brian 19 tahun dady diapass away. Sejak dady dia teda dialah yang urus bisness yang dady diakasi tinggal...mumy dia pula kerjanya cuma melancong, dalam setahundia stay di kk cuma sebulan atau dua bulan saja lepas tu dia lebihsuka menghabiskan masa sama kawan2 dia yang semuanya janda dan yangbalu hot gitu...pigi melancong.Well dia bilang ini masa tuk dia enjoysebab belum ada cucu.Tapi itu dia cakap masa di awal2 perkhawinankami.

Sy...pula..okeynama sy Clare...full name sy Clarence. Sy ni ndalah juga santikcukup2 makan saja tu muka sy..ada juga sikit2 lengsung pipit bila sysenyum.

"senyum manis nampak!!sampai sy masuk pun nda sedar"

Sanasuda si Suzan depan pintu bilik sy sama kasut tumit tinggi, skirtpendek sama baju sendat dia yang nampak sudah tu lurah nenen dia.

"hishh ko sebok ja...apa hal ni pagi2 datang mengusut ni, byk kerja syni hri" pura2 kunun sy buka2 fail...

"Bhanda payah lah mo pura2 sibuk sana ni company laki kau bila2 ko mokerja atau nda.....mari kita pigi breakfast

"Koni kan rosak diet sy..."

"nda payah lah ko diet sana ada laki sudah ko tu"

Memangsusah ni orang kalau nda di layan. Terpaksa juga sy layan. Macambiasa sana kami breakfast di restoran bawah bangunan pejabat sy saja.

"Zan...lainkali klu ko mo datang cari sy jangan ba ko pakai seksi2begini...nanti urg bilang sy berkawan sama bantaton.." sy bilangsama si Suzan.

"nilah bah ko Clare..ketinggalam zaman betul..ni bkn seksi ini fesyen.Ko tu patut ubah sikit fesyen kau tu....apasal baju ko ni besar2semua..cuba kasi yang fit2 sikit nampak juga tu nenen kau yang besartu"

"Fesyenlahsangat,yang ko pakai tu bkn fesyen tapi balik zaman batu..hahaha"

Sysama si Suzan ni sama2 dari kampung, kami kawan lama sudah dari pohkami sekolah rendah lagi.Lepas spm kami dua merantau pigi kiki carikerja.Semua kerja sudah kami try test kinam kama ni...termasuk kerjasana club malam.Tapi luck sy ada baik sikit dari si Suzan. Syberkenalan sama laki sy 9 tahun lalu..masa tu sy kerja jadi cashiersana 7elven.Pejabat laki sy di atas bangunan 7eleven ja. Dia selalukama singgah tu shop.Masa tu Suzan pun kerja sana juga..ada satu haritu dia tanya2 si suzan kalau ada amoi mao kerja kerani.Kerani diaberhenti kerja suda dia bilang. Apa lagi si suzan ni punyahappy..habis dia pun macam mao2 sama si Brian tu dulu. Suzan bawa sypigi cuba nasib...tapi kan...Si Brian pilih sy bah gia..kecewa sisuzan...nasiblah dia ni bukan jenis yang berdendam. Tapi lepas tu diaberhenti kerja dari 7eleven tu.Pas tu pindah cari tempat tinggal laindia bilang dia tinggal di kuarters sebab dapat kerja yang adakuarters.Bermula sebagai kerani di pejabat Brian akhirnya sy jadibini dia.

"Clare..laki ko mana?" Tiba2 si suzann menanya sy pasal laki sy.

"Adaoutstation dia di kl seminggu..petang ni balik"

"Owh...ehbkn nihari ulangtahun kawin kamu kah itu" dia bilang sambil diatinggu tu hp dia..fb kali kasi share memory tu pasal dia ingat.

"Iya..."

"berapa tahun dah kamu marriedClare?" Sibuk juga dia mao tahu.

"7years..." sy bilang...

"What!!" dia bilang bulat mata dia tinggu sy.

"Kokenapa? Apa pasal ko tekejut sama mata ko bulat begitu" sybilang lagi sama dia.

"Ndaba..sy rasa takajut sikit ba gia...lama suda kamu kawin kan..whysampai sekarang belum ada anak? Si Briann nda mo anak kah clare?"

"ko nie ar..nda payah tanya sy soalan mcm tu bulih kah?"

"aduiii tanya pun marah?"

"bkn marah..tapi bosan setiap bulan setiap tahun benda yang sama sykena jawab" sy bilang..sy mengeluh sy tertekan sama tu soalan.

"Okey2ia sorry..sudahlah bagus makan"

Lepasmakan sy masuk office balik,tugas sy sebagai accountant di syarikatlaki sendiri ndalah sesusah mana. Lagi pun sy ada pembantu.
Selesaiurusan pagi ni..sy tinggu balik tu bunga yang si brian pesan melaluikedai bunga.Sy rasa bahgia ada laki yang sayang dan sangat ambilberat sama sy.Sy ada semuanya kecuali satu...ZURIAT.

Sybuka laci ambil diary..di diary tulah sy tulis semua rahsia hati sytermasuk rahsia silam sy yang tiada siapa pun tahu kecuali sy dandiary.

Harini genap sudah 7 tahun kami kawin, Syukur sebab masih berpeluang jadiisterimu Brian, sy sangat sayang dan mencintaimu. Tapi sampai hari nipun sy masih belum dapat kasi ko seorang anak!!

Adakahsemua ini balasan di atas dosa2 sy yang lalu?adakah Tuhan sedanghukum sy?

Selamatulangtahun perkahwinan husband...




ZURIAT BY ELLY LYWhere stories live. Discover now