Part 24 (FINAL)

591 18 1
                                    

"Jauh ko termenung Clare?" Bapa tegur sy, senyum-senyum dia.

"teda lah pa...saja bah itu sy berfikir"

Sy jawab bapa sambil  Sy kasi hulur bapa kopi. Awal lagi sy bangun..nda sy dapat tidur.

"Sudah kamu bincang" tanya bapa lagi.

"Bincang apa tu pa?" Sy pura-pura nda faham.
" Nda payahlah mao kasi tapuk dari bapa Clare...apa-apa keputusan kau bapa sokong saja"
bilang bapa lagi,Sy tunduk saja nda dapat tengok muka bapa.

"Nanti-nantilah sy fikir pa…!!    
                  
" wilson tu bukan tida bagus Clare...bagus gia tu anak tapi sekarang ni ko fikir untuk kebaikan Carelene! Ko tida kesian sama dia bila dia besar nanti dia cari-cari tu bapa kandung  dia"

Bapa bilang lagi,sambil tu dia minum tu kupi.

" Sy tahu pa...tapi apa yang Brain buat sama kami sebelum ni kan betul-betul sy nda buli lupa gia tu pa...."

"Bapa tau…! bapa pun terluka juga anak...ko ingat bapa nda sedih kah itu apa dia buat tu,tapi manusia ni clare nda pernah terkecuali buat silap,itu kesilapan lah yang buat manusia makin matang!! ‘’

Nasihat seorang bapa, bikin fikiran sy terbuka luas… tapi betulkan sy memang nda boleh terima Brain semula?
                                                                      *************************

Awal lagi Wilson sana sudah depan pintu rumah,dia janji kelmarin mo bawa kami jalan nda jadi kama tu sebab sy teda mood.Sy kasitau dia sy nda sihat saja.Sy nda bagitau dia pasal Brain datang rumah sy malas sy dia salah sangka lagi.

" hai syg...sudah ready semua" dia bilang Wilson,dia pigi dukung  Carelene.

"Iya siap sudah ni..bha marilah!" Sy jawab Wilson.Sy sama bapa lama sudah siap-siap tinggal tunggu mama saja lagi. Bapa pula dari tadi bising-bising sudah menunggu mama nda pandai siap-siap.

“ Mana bah mama kau ni Clare…inda pandai siap-siap dari tadi’’

"Clare...kamurg jalan lah mama nda dapat ikut ni sakit pula perut mama ni aduiii"

Tiba-tiba mama datang pegang-pegang perut dia.Macam berlakon ja mama ni!

"Bha kalau mama sakit perut kita pigi kelinik lah..ar ma"  Sy bilang mama.

"eh tia payah lah clare...mama rehat di rumah saja beii!! bapa kau saja kawan mama"

" bha iyalah ma,baiklah kalau mama sakit apa macam lagi mo jalan kan!" Sy bilang mama.

Sy tahu sengaja gia tu mama mao kami bertiga saja jalan. Bapa hanya geleng-geleng kepala saja tinggu mama.

“ Mama kau ni Clare…nda sah kalau nda buat perangai bah! Bah jalan lah kamurang biar bapa kawan mama kau di rumah!! “ bilang bapa.
                                                              *********************************

"Kita mao pigi mana Wil"

Sy tanya Wilson, dari tadi dia senyum-senyum. macam jauh sudah perjalanan kami.

"Ikut saja bah nanti ko tau lah tu" Senyuman tu bikin panas.

"deii pandai kunu rahsia-rahsia bikin benci..!!"

“ aii jangan beii benci-benci, sayang-sayang saja…”

Nda lama kami sampai di satu perumahan, besar-besar tu rumah dia sana.                       
Lepas tu dia masuk park, depan sy rumah besar tahap banglo dua tingkat.

ZURIAT BY ELLY LYWhere stories live. Discover now