" nah puas hati sy.... baru tu perempuan tahu...kotoh, kau halang sy ba tadi kalu inda mati tu perempuan sy antam....biarlah siapa suruh sundal..!!! ''
Sy dengar mama di luar bising-bising, lepas tu sy dengar lagi bapa kasi sabar dia.
" Aduhhh kau ni betul-betul bikin malu sama sy saja!!! Kenapa kau ini..macam orang gila sudah..."
Bapa lagi marah mama.
" Kau apa tahu...!! Kau nda tahu kah sakit hati sy sama tu perempuan sundal sekali sama mama dia pun sundal...puii..."
" Sabar...anty sabar.."
Macam suara lelaki yang tuhari !!
" Sy hilang sabar sudah ni....kalau sy ada sinapang tadi sy timbak tu perempuan sama tu lelaki sial tu, ko nda nampak kah tadi dia layan kita macammana?...macam dia layan anjing saja...sial punya orang!! Dulu dia datang mao kawin sama Clare segala macam barang dia bawa kasi kita memujuk kita kunun.. sekarang dia buang si Clare macam sampah saja...lepas tu dia pigi kawin lagi sama kawan bekas bini dia sendiri.......itu lag cina tua arr kalau sy tarik rambut dia putus semua tu.....dia bilang kita menumpang harta diorang!! Harta apa kita tumpang??"
Makin kuat suara mama sy dengar...
" anty sabar...jangan kau begitu...kesian Suzan..yang penting sekarang kita mesti cari Suzan anty!! Mesti dia dalam kesusahan sekarang"
Bilang tu lelaki lagi..
" Nda payah kau cari dia ..... Mahu dekat beranak sudah dia sini rumah....!! Ko nda tahu kah sekarang rupa dia macammana? Dia tu ada nyawa tapi macam tiada nyawa....kau tahu!!! Apa macam sy mahu sabar!!!! "
Kali ini sy dengar suara mama nda sudah kuat tapi ... sy dengar suara dia bercakap sambil menangis.
Macam sy dengar dia pukul-pukul lagi dada dia...Kesian mama..
" Sudahlah tu...mari sy bawa anti kau pigi berehat, kau baliklah dulu...biarlah kami kasi selesai hal kami sendiri.."
Suara bapa lagi sy dengar... dia suruh tu lelaki balik...siapa tu lelaki? Kenapa sy macam pernah dengar suara dia.
" Tapi uncle...betulkah apa si anty cakap tadi?''
" kau nda payahlah ambil tahu arr nak...baliklah kau"
" bah nda apalah uncle..kalau ada apa-apa cari sy saja.."
Nda lama sy dengar bunyi enjin kereta!! Semakin lama semakin hilang bunyi tu karita..
Suara mama sama bapa pun teda sy dengar sudah.Sy keluar...sy tinggu mama sama bapa sana bilik...menangis dorag.Sy pun ikut menangis!!!! Sakit hati sy tengok dorg...budunya sy.
Lepas kejadian mama sy serang Suzan sama Brain di majlis kawin diorang, terus mama bawa sy pindah..kami tinggal semantara di rumah anty sy anty Lucy , teda siapa kenal sy sana.
Tu rumah yang kononnya rumah hasil harta si Brain sy kikis mama kasi kosong.Bilang mama dia nda perlu tu rumah!!!
Sy ikut saja semua rancangan yang mama sy buat untuk sy.
Dalam masa yang sama sy kasi cuba kasi pulih semangat sy. Tapi sy nda boleh lupa semua kesakitan yang sy tanggung.
Sy masih juga murung..tapi sy nda sudah berkurung dalam bilik.
Sy berkelinik di rumah sebab tu anty adik beradik mama sy memang bidan kelinik.
Anty Lucy ni pun lama sudah kawin, tapi belum ada anak...dia gembira sy datang sana.
Sepanjang menunggu hari-hari kelahiran anak si brain, mama sama anty sy lah yang urus semua hal.
Pakaian baby, lampin tempat tidur semua dia yang urus. Sampai nama pun diorang yang pilih.
YOU ARE READING
ZURIAT BY ELLY LY
Fiction généraleSad story written by Elly Ly. I do not own this story. derived from facebook. Kisah tentang seorang wanita bergelar isteri yang hidup bahagia...suami, kasih sayang dan harta semua dia miliki cuma satu yang belum dia miliki..ZURIAT. Bila dia di s...