Part 16

261 11 0
                                    


" Morning puan, puan bos besar suruh sy sampai pesan jam 9.00 tunggu dia di bilik meeting" bilang Zaza, staff merangkap pembantub sy.


" Bos besar?'' Bos Shah kah?'' sy bilang

" Bukan bos Will.."

" Bah ok.."

Sy masuk office, buka PC.. sy nda pernah lagi tulis diary... tu dairylah yang kasi musnah kehidupan sy dulu.Lima minit lagi jam 9.00 sy sedia-sedia sudah dalam bilik meeting, sy kan pekerja jadi sylah yang tunggu bos.

Duduk-duduk sy kasi relax-relax diri...lima belas minit sudah sy tunggu ni bos, nda muncul-muncul kesejukan sudah sy dalam meeting room tu.

Nda lama sy dengar tu tombol pintu macam kena buka, cepat-cepat sy kasi betul rambut sy.

" What..Wilson, apa ko buat sini? Teruknya ko ni sampai sini office ko cari sy?''

Sy bilang marah-marah..Wilson senyum, nda lama Izati masuk..

" Izati...sorry ni orang memang menganggu saja ni, aduu matilah kalau bos nampak..'' Sy bilang sy tolak-tolak si Wilson.

" Clare..clare..." Izati pangil-pangil sy tapi suara dia kici ja.

Sy tinggu Izati macam kasi isyarat mata sama mulut sama sy...tapi sy nda faham.

" Clare..apa ko buat ni...itu bos Wil..Wilson.." Dibilang si Izati.

" What......" terdiam sy terus.Terkaras sy sekejap.

" Bos..ini new staff from branch office site yang bos Shah syor tu..Puan Clarence.."

" Okey..Izati, you can go now?''

Izati keluar, sy masih berdiri..tiba-tiba sy jadi marah sama Wilson, sy nda sangka dia guna begini untuk tarik sy masuk kerja sama dia.

" sy mahu berhenti 24 hous notice?'' sy bilang, terus sy melangkah mao keluar

" Remember your Aggrement Clare.."

Langkah sy terhenti, aggrement yang sy sign!! Shitt Wilson ni memang gila.

" Wilson, kenapa you buat sy macam ni?''
" Sorry Clare, kalau sy tak buat macam ni you tak akan terima pertolongan dari sy.."

" Wilson...You tahu cara you ni bukan buat sy terima you..tapi buat sy tambah benci you..''

" Clare sy nda fahamlah... kenapa susah sangat you nak terima pertolongan sy , sy ikhlas clare..please"

" Wilson, cukuplah!! Biarlah sy cari kehidupan sy sendiri...sy mahu bina kehidupan baru sy atas kaki sy sendiri!! Sy nda perlu simpati siapa-siapa Wil..."

" Clare...sy faham tapi please kali ini saja, sy janji sy akan treat you macam staff sy yang lain..!! and sy akan anggap kita nda kenal.."

" Go to hell..."

Sy keluar, sy hampas tu pintu kuat-kuat. Semua staff tinggu sy..

Sy ambil handbag sy terus sy keluar dari office, sy nangis lagi..sy nda tahu kenapa sy nangis.
Apa yang Wilson buat tu bukan salah tapi sy masih nda boleh terima.
Wilson seolah-olah cuba jadi Brain, dia seolah-olah mahu kasitau sy apa yang Brain pernah buat dan kasi sama sy sebelum dia pun boleh buat...!! No Brain is Brain... no one can replace him..

Handpone dalam handbag balik-balik berbunyi...sy kasi biar saja..
Sy pasti tu mesti Wilson... sy singgah di siring jalan, sy kasi tenang-tenag diri dulu.
Setengah jam sy di sana baru sy balik..

Sy sampai rumah, gate kena mangga.. teda orang di rumah.
Sy cari handpone...astaga mama sama bapa yang miscall bah punya banyak...
Hati sy terus jadi lain...sy call bali..teda angkat.. berkali-kali teda angkat.
Risau sudah sy...terpaksa sy call Wilson, mungkin durg mama ada call dia.

" Clare..you dimana?'' Wilson jawab, suara dia cemas campur kasar sudah.

" Aat home, dorg mama ada call you" malas-malas sy mao bercakap sama dia..

" Clare... datang hospital sekarang.. Baby Carelene di kecemasan.."

" What!!! Jangan main-main Will.. I will kill you.."

Jantung sy macam mao meletup sudah dengar nama anak sy di hospital.

" Stupid..just come.." terus dia kasi mati.

Sy drive tu kereta macam sy nda ingat nyawa sy sudah. Sambil tu bergegar tangan sy pegang tu stering kereta, doa sy nda putus-putus.

" Ma...kenapa anak sy?'' Nangis-nangis sudah sya pigi peluk mama.

" Shh jangan risau lah..baby ok bah itu!! Masih dia dalam bilik rawatan tu.."

"Sabar clare...baby baik-baik saja tu..''

Bilang bapa lagi..Wilson hanya diam.

Nda lama tu nurse suh kami masuk...

" doctor kenapa baby sy..." Sy tanya tu doctor...

" Puan ibu dia?ayah dia mana? " tu doctor bilang

" Sy doctor...! " bilang si Wilson, belum lagi sy sempat cakap apa-apa

" ok ibu dan ayah dia sila ikut sy ke bilik sekejap..baby tengah rehat tu jangan risau..!! ''

Sy ikut tu doctor..Wilson pun ikut sama, mama sama bapa di wad sama Carelene...

*****************
'' Puan, masa you mangandung dulu, memang you kurang vitamin dan rawatan bulanan ye.."

Sy hanya angguk saja, macamana keadaan keadaan kesihatan sy masa mengandung dulu pun sy nda tahu.

" Puan, mengkit rekod pemeriksaan sy tadi baby puan ada sedikit masalah kesihatan yang berkaitan jantung.."

" Maksud doctor..!" bilang Wilson..

" Sy belum pastikan lagi tapi ada kemungkinan baby mengidap penyakit jantung berlubang...!!

Sy nda dapat bercakap apa-apa, sy hanya mendengar penerangan doctor, tapi satu pun sy nda faham.. fikiran sy sangat bercelaru, Sy risau anak sy, sy takut kehilangan anak sy.
Sy hanya mampu menangis..

" Puan dan suami jangan risau, teknologi sekarang sudah maju..ada banyak cara untuk merawat..Cuma kita perlu masa dan harus beri baby support sebanyak yang mugkin jangan lupa doa.."

" Doktor..tolong buat apa saja asal baby selamat, kos rawatan bukan masalah!!''

Lemah kaki sy melangkah keluar dari bilik doctor

" Clare..be strong..demi baby carelene..."

" Will kenapa nasib sy jadi begini?? Kenapa Tuhan nda berhenti uji sy..!! Sebelum ini dia sudah kasi pisah sy sama Brain..sekarang anak sy lagi...!!''

Sy menangis, sy nda kuat..Wilson peluk sy, kasi tenang sy..
Sekali lagi sy rasa yang sy peluk adalah Brain....jauh di sudut hati sy kalaulah sekarang Brain ada di sisi sy Brain..anak kita sakit..

ZURIAT BY ELLY LYWhere stories live. Discover now