Part 3

360 15 0
                                    

Siap sy mandi sy tinggu tu jam mao dkat jam 8 malam sudah.Belum lagi si Brian sampai.Sy keluar bilik pigi tinggu tu mentua sy apa kunun dia buat...aikkk tidur pula..kagoruuuk pula.

Sy pigi dapur kasi makan si Toby...gara2 tuan dia merajuk..berendam dalam tab mandi lama2 Si Toby kelaparan. Ada sudah sy dengar bunyi kereta si Brian masuk parking...cepat2 sy pigi buka pintu. Aiinahh sana juga mentua sy diri2 depan pintu.Tadi sy tinggu dia kagoruuk tidur..sy geleng kepala saja tinggu ni perangai mentua sy owh.

Terkejut si Brian nampak mumy dia...peluk2 cium2 lagi dorg sana depan pintu.

" bila mumy balik dari oversea ni" Brian tanya mumy dia.

"Semalam lagi mumy balik...lambat juga ko balik rumah..penat mumy tunggu" Mentua sy lagi menanya.

"Sy dari Kl ba ni mey..."

"Aii ko dari KL..astaga mumy ingat ko dari office..kalau mumy tahu ndalah mumy tunggu ko!ni bini kau teda pun cakap sama mumy bah.." 

Aduii ni mentua, nda pun dia tanya sy bah...datang ja terus mo marah itu ini bukan pun dia tanya mana anak emas pigi. Sy senyum saja..

"Okeylah Mey..sy masuk bilik dulu mo mandi.."

Si Brian tarik beg kain dia masuk bilik sempat ni dia bagi signal sama sy ikut dia masuk bilik. Pelan2 sy bubut Brian dari belakang...mentua sy tinggu saja kami.

"So apa terjadi? Why nda jadi masak...? Ndakan pasal teda Gas.."

Sana sudah dia menyoal macam pulis.Tapi ndakan sy mao kasitau dia pasal mentua sy marah2 sy kan.So sy buat kama muka seposen.

Sana sy duduk2 di katil..si Brian datang pigi dekat sy.Dia sium2 sy...sy tahu dia tahu dia tahu apa yang sy fikir.

"Saja nda menjadi masakan sy...lain kali ja sy masak ar! Bah pigi mandi lah otong..."

"Hemm ba..tunggu sy siap mandi..jangan keluar" dia kasi tunjuk kunun tu gaya2 mao mengete.

Mandi kama si Brian nda sampai 10 minit...keluar sudah dia.

"Bey....are you kidding me? so fast " sy bilang takajut sy.

"Bukan bau pun..masih wangi2 lagi bah dear....cuba cium2 dulu"

Dia bilang pigi sudah dia memeluk bini dia ni...bersayang2 dulu kami kunun bah seminggu gia tu nda jumpa nda terpeluk2.

Baru mo start2 kena ketuk2 sudah pintu bilik...bertinggu kami dua laki bini...budu! Telupa kami ada mumy di luar.

"Brian...keluar dulu kau, hantar dulu mumy balik...penat sudah mumy" 

Debilang mentua sy. Adeii mentua sy ni ...sabar jak lah sy.

" Bha...kejap2 sy keluar" jawab si Brian dari bilik.

"Bah bey pigilah hantar mumy dulu...atau ko mao sy ikut sekali"

"Bha ikutlah sekali...cepatlah siap..sy tunggu di luar" bilang si Brian lagi. Dia keluar duluan.

Dari luar sy dengar sudah mentua sy bising2 bila si Brian cakap tunggu sy.

"Inda payahlah bah bini kau ikut Brian...sekejap saja, sudahlah mari jalan,lambat sudah mumy makan ubat ni..." sna sudah mentua sy masuk kereta.

"Bha iyalah Mey....kejap sy kasitau si clare dulu"

Sedih gia sy dengar...si Brian ni pun satu...semua cakap mumy dia dengar.

"Bah pigilah antar mumy dulu..baru ko ambil sy kita pigi dinner" Sy bilang.

Sudah dorg jalan kan sy startlah bersiap2 make up2 sikit...gincu merah2...pas tu sy cari dress sy yang paling nda seksi warna merah2 gitu. Puas hati sy keluar on tv sambil2 menunggu laki sy balik. Last2 tunggu2 sampai sy tertidur bah....sekali sy terjaga sebab si toby pigi naik badan sy jilat2 muka sy. Sy tinggu rumah masih lagi terang,tv masih berpasang...astaga sy tinggu tu jam pukul 3 pagi.... huhuhu

ZURIAT BY ELLY LYWhere stories live. Discover now