Part 20

290 11 0
                                    

Lepas berbulan-bulan sy fikir tentang perasaan sy sama Wilson di tambah lagi sama hasutan mama, akhirnya sy buat keputusan. Sy terima dia, sy mao bagi dia peluang kedua..

" Ya... jawapan sy ya, Wilson... ''

Sy bilang Wilson, masa tu kami bawa Carelene jalan-jalan, macam satu keluarga bahagia.

'' Sy mimpi kah ni Clare...!! Lene.. akhirnya mumy Lene ...terima uncle beii...''

Dia cium-cium Carelene...carelene yang nda tahu apa-apa tu Cuma kasi keluar bunyi ..yang nda di fahami. Wilson gembira, sy cuma senyum.

Wilson bawa sy bertunang, sy nda halang..sy ikut saja.

Sy malas mao fikir banyak-banyak lagi.

Walaupun masa tu hati sy masih ragu-ragu.

Semua persiapan tunang Wilson yang urus, dia bilang sy Cuma perlu tunggu sarung cincin tunang saja.

" Thanks Clare... sy rasa sy orang paling bahagia dalam dunia ni..."

Wilson pegang tangan sy, lepas tu dia kasi sarung tu cincin tunang di jari sy.

" Thanks juga sebab sentiasa ada di sisi sy sama Carelene...''

Sy bilang, hati sy masa tu nda gembira nda juga sedih...masih berbelah bagi.

Tapi sy sudah sah jadi tunang Wilson.

Berita pertunangan sy sama Wilson akhirnya heboh satu bangunan office.. ada yang terkejut ada yang teda respon, mungkin durg kecewa sebab sy nda layak bertunang sama Wilson...apa nda bujangan vs kaya bah tu Bos Wilson.. sy pula janda anak satu...!!

Di atara staff perempuan dalam office tu ada satu staff yang nda senang sama sy...

Sarah... sy dapat rasa dia nda suka sy rapat sama Wilson dari awal. Sy juga pernah dengar dia umpat sy di pantry...masa sy baru lepas bercuti selama seminggu.

" Eh Izaty... kenapa bah boS macam lain-lain layanan dia sama tu Miss 'J' ''

Bilang si Sarah..

" ko ni ada nama bah tu dia..Miss Clare... "

'' apa-apa jalah, ko nda perasan kah..''

Diabilang lagi

" Entah, kalau ya pun kenapa lah...nda salah juga bah itu..''

Dan sekarang, sikap dingin dia sama sy makin ketara, kali ini dia buli sindir-sindir depan-depan sy lagi.

" Yalahhh bahagia lah tu, dapat rasa bujang punya pukulan kan...''

Aduii macam sy mahu tampiling saja tu amoi bah, nasib di office bah.

Sikap dia makin buat sy menyampah, pandai sudah dia mahu kasi jerlos-jelos sy ba.

Sy pernah terskodeng dia di bilik office Wilson

Sy rasa terkilan sikit sebab sy rasa macam sy pernah hadapi situasi yang sama dulu.

Iya brain sama Suzan pun pernah begini dulu.. !!

Tapi masa tu sy nda kisah dan nda sangka apa-apa sebab sy percaya pada kejujuran laki sama kawan baik sy.

Bukan senang kan mahu dapat kebahagian.

Sy bawa Carelene sama mama keluar jalan-jalan..

Mama minta singgah di pasar, dia mao beli barang basah dia bilang.

Sy kasi turun dia di depan pasar, sy pula cari park.. lepas dapat park

Sy kasi turun Stroller Carelene, kasi masuk dia dalam stroller

Carelene gembira, suara dia bising-bisng buli dengar dari jauh...

walaupun Bahasa dia belum dapat di fahami, sebagai ibu sy tahu dia happy..

Kesian Carelene sampai sekarang belum kenal siapa dady dia...

Sy bawa Carelene masuk mall... sejuk sikit dari di luar

Semantara tunggu mama siap beli barang sy jalan-jalan bawa Carelene..

Sy terserempak lagi sama Brain, kali ini dia bukan sama mumy dia...

Dari jauh sy rasa mcam sy kenal tu perempuan, bukan Suzan atau perempuan yang sy jumpa di Restoran tempoh hari... tapi.... What...itu Sarah...

Sy betul-betul terkejut, Srah dan Brain..mesra! Wow betulkah apa sy nampak..

" Hii miss J... ''

Aduhh Sarah nampak sy, terhenti langkah sy....sy kasi terus saja jalan.. tapi si Sarah kejar sy pula.

Sy terpaksa berpaling ... confirm kena maki habislah rahsia sy semua Sarah tahu..

" Owhh Miss Sarahhh yang cantik.." Sy bilang senyum.

Sy nda tengok pun Brain.

" Owh inilah anak you yang bos Wilson jadi pak sanggup tu kan...!! Owhh comel..muka macam cina..eh Clare husband you dulu Cina kah?''

'' Sorry Sarah not your bisness ok... Ok sy ada hal..''

Sy nda peduli sudah Sarah panggil-panggil sy.

Hilang mood sy mao bawa Carelene jalan-jalan...

ZURIAT BY ELLY LYWhere stories live. Discover now