Fullmoon Carelene
Kawan-kawan anty Lucy yang paling banyak bagi hadiah, Carelene kan anak angkat anty Lucy.
Anty Lucylah paling sibuk buat persiapan untuk Fullmoon Carelene.
Dia juga yang banyak keluar perbelanjaan untuk majlis Carelene.
Sepanjang tempoh sy jadi gila... sy nda tahu sudah keadaan kewangan sy.
Wallet sy pun sy nda tahu dimana..punyalah teruk sy rasa.
Semua mama sama bapa yang urus...
Lepas sy kasi nenen Carelene sy kasi masuk dia dalam buaian, tidur dia kekenyangan
Sy pigi dapur, bantu dorg mama.
Separuh sudah makanan siap kena masak.
Ada telur merah, kuih merah.. wajib tau ni kalau baby-baby fullmoon atau pun hari jadi." banyak kah jemputan anty Lucy ni ma?''
Sy tanya mama.
" nda juga bah...kawan-kawan kerja uncle Robert kau yang banyak tu, jiran-jiran anty Lucy"
" Owhh...jiran kau ma, ko nda jemput ?''
Sy bilang mama, sengaja sy kasi main-main mama.
"ehh....tia payah lah...buang masa saja itu, tapi ada kawan bapa ko mao datang tu Clare... balik-balik dia call bapa kau tu..sampai bapa ko bosan mao layan dia''
Bilang mama lagi.
'' owhh...panggil saja bah ma kalau kawan bapa!!''
Sy jawab mama, banyak bah kawan bapa sy ni mana lah sy kenal siapa-siapa.
Mama senyum saja tinggu sy.
Mungkin dalam hati dia, bersyukur sebab anak dia yang dulu gila kini normal kembali." Bah kak siap sudah semua, kita hidanglah kan..tu paderi pun sampai sudah..."
Anty Lucy datang..dia pigi check-check semua makanan, puas hati dia panggil tu sumadak2 anak jiran dia tolong angkat.
" ba...yalah Cy... siap sudah bah ni!! Clare bawalah Carelene keluar.."
" Ba.. ''
Masa sy mo masuk bilik ambil Carelene, sy limpas tu ruang tamu banyak sudah kawan-kawan anty Lucy.
Ada yang di luar lagi, sempat lagi sy dengar tu kawan-kawan dia cakap.." itu kali mumy kandung anak angkat si Lucy kan!! anduuu ba masih muda santik lagi pula..."
Adeii ni janda anak satu kama ni...!!!
Selesai sembanyang,
Anty Lucy kasi keluar tu kek fullmoon carelene, sy suruh anty Lucy sama uncle Robert yang dukung carelene. Sy mahu tu gambar carelene lengkap ada mama sama bapa dia.
Lepas tu sy rasa semua perhatian kena bagi sama anty Lucy pula, macam dia pula yang kasi beranak Carelene... sy rasa macam sakit hati campur cemburu pula bila tengok anty Lucy dukung anak sy.Cepat-cepat sy buang perasaan tu jauh-jauh... sy pigi join dorg mama sy layan tetamu.
Kalau sy layan tu perasaan sy takut sy jadi gila balik,Sy pigi sana beranda luar tinggu2 tu makanan kalau-kalau ada kurang, sy macam perasan ni ada orang tinggu sy dari kem kecil tapi tu cahaya lampu yang nda berapa terang buat sy malas mo tengok betul-betul siapa tu orang. Nda lama bapa datang..
" Clare..tu kawan kau...!! '' bilang bapa dia panggil-panggil tu lelaki.
Eh macam sy kenal ja ni lelaki.... Iya betul sy kenal, dia senyum.
" Hi Clare..." bilang dia, sambil kasi hulur tu tangan dia, sy nda sambut pun tangan dia.
Bapa kasi tinggal sudah kami dua di sana.
YOU ARE READING
ZURIAT BY ELLY LY
General FictionSad story written by Elly Ly. I do not own this story. derived from facebook. Kisah tentang seorang wanita bergelar isteri yang hidup bahagia...suami, kasih sayang dan harta semua dia miliki cuma satu yang belum dia miliki..ZURIAT. Bila dia di s...