''Brian Muncul Kembali"
Macam biasa sy awal bangun urus dulu Carelene, lepas tu masuk dapur buat sarapan.
"Clare....clare tida mama dapat kawan kau pigi kelinik ni...ko tinggu ba kaki mama ni ...macam gout kama ni Clare....sakit beiii.."
" bilang mama awal pagi dia heret kaki dia."Astaga ma...kenapa itu kaki kau....kau salah makan kali bah semalam"
sy bilang mama tekejut sy tinggu kaki dia bengkak.
" itulah siapa gia suruh godoot kan nah kotoh...
" tiba-tiba bapa menyampuk, ketawa-ketawa dia tinggu mama.
"Aduiii kusoii tii...ko kasi ketawa kaki sy..nah kalau kaki sy teda ni baru kau tau teda yang buli jaga kau lagii...."
jawab mama, muncung tu mulut dia.
" kalau begitu tia payah ko jalan ma..sy saja sama Lene bah..ok juga ni
" sy bilang mama.
" Aii bulikah itu kamu dua saja?"
Bapa lagi menanya, tu muka dia nampak risau.
" Boleh bha pa..."
"kalau nda bapa lah kawan kamurg?"
" eh tiapalah pa...ko kawan mama saja.."
" bha yalah.!!... ehh kau ni pun andu! masa-masa beginilah mao sakit...cubalah tunggu besuk-besuk baru sakit..."
"aduii bah pa...apa macam juga kalau mo sakit sudah!"
" entah ba bapa kau ni Clare..bikin panas betul.."
sy hanya mampu ketawa tinggu tu tua orang tua bergaduh tapi bersayang-sayang juga.
********
SAmpai hospital, sana sudah dr Andrian menunggu kami... senyum-senyum dia tinggu Lene..
"hii Lene...hows are you today...."
dr Andrian dukung Lene, dia letak Lene di riba dia...apa lagi Lene happy lah dia kena bawa main-main begitu.
"Hi dr, Lene sihat sudah!! thank you dr...."
Dr Andrian mula sudah buat pemeriksaan.Nda sampai 30 minit pun...
" okeylah Clare..baby Lene teda masalah apa-apa lgi..cuma satu ja lah! Jaga pemakanan dia lepas ni okey Clare..."
Lega sy dengar laporan kesihatan Carelene.
"Ok dr..so teda apa-apa lgi kami boleh baliklah ni kan"
"Okey...mari sy hantar dekat luar....lepas ni nda tau lagi bila sy boleh jumpa Lene lagi kan...!!
Bilang dr Andrian, dia iring kama kami pigi luar, dia tulung lagi tolak stroller Lene....
"Heii Brain.....how your mother now? "
tiba-tiba dr Andrian berhenti... ! Macam sy dengar dia sebut nama Brain!
Sy tinggu... astaga!
Brain!!!
Cepat-cepat sy ambil stroller Lene..sy mao beredar dari situ. Takut sy kena sindir-sindir, sy nda sangka pula dr Andrian berkenalan sama Brain.
"Kalau macam tu kami balik dulu lah dr.." rushing beii sy... macam sy nampak hantu.
" hemm okey...hati-hati puan...babai Lene"
"Clare...!"
Macam sy dengar nama sy kena panggil, mesti dr Andrian adalah tu dia lupa lagi...sy toleh... sy terkaku ! Brain...!! Sy pusing balik, cepat-cepat sy tolak stoller Lene, jarak sy sama kereta tinggal dua langkah lagi.Makin sy laju jalan makin kuat suara Brain panggil sy. Sy jadi gelabah, sampai kunci kereta pun sy nda dapat cari.
YOU ARE READING
ZURIAT BY ELLY LY
Fiction généraleSad story written by Elly Ly. I do not own this story. derived from facebook. Kisah tentang seorang wanita bergelar isteri yang hidup bahagia...suami, kasih sayang dan harta semua dia miliki cuma satu yang belum dia miliki..ZURIAT. Bila dia di s...