Part 5

321 15 0
                                    

"bey...seriously kita mo pindah dari rumah ni kah?'' sy tanya siBrian.



Siapsudah sy packing pakaian semua sama tu barang-barang penting.Tinggallagi mao kasi masuk dalam bonet kereta, Toby pun sudah dalam sangkar..ngiau2 Toby kena kurung dalam sangkar.

"nanti kalau boring-boring di rumah mumy kita balik sini lahbha..dear" bilang Brian sama sy, sambil dia angkat satu-satu begluggage masuk dalam bonet kereta.

Banyakbah kenangan kami di rumah tu,macam sy nda sampai hati mao pindah.Tapi kami nda boleh buat apa-apa terpaksa juga pindah.Kesian jugasama mentua sy. Sy positifkan saja diri sy, sedia sudah sy kasi kuathati sama mental sy. Harap-harap mentua sy akan terima syseada-adanya bila kami sudah tinggal sama-sama.

Kamisampai sudah di rumah besar mentua sy..rumah tempat si Brianmembesar, sebenarnya sy cuma pernah masuk tu rumah dalam tiga kalimungkin tu.Pertama kali masa sy masih cinta cintun sama Brian, keduamasa Brian bawa sy pigi merayu mahu kawin dan ketiga sy jadi menantumumy...itupun sy Cuma sempat tinggal selama seminggu saja.Lepas kawinBrian terus bawa sy pindah rumah kami sendiri.

Sanasudah mentua sy di beranda luar duduk2 senyum-senyum dia tinggu kamiturun dari kereta.

"Hi Mey..." Brian tegur mumy dia..mentua tersayang sy lah bh tu.

"Hem...lambat juga kamu sampai"

"jalan jem ba mey..." bilang si Brian, jalan jem apanya..sengajakami lambat-lambat kami pigi lagi singgah beli makanan Toby.

"Bah masuk lah sudah Nita kasi bersih tu bilik kamu di atas.."bilang dia lagi.

"Kejap lah Mey..lepak-lepak dulu sini...!! " sy bilang samamentua sy. Duduk suda kami dua laki bini sama mentua sy. Ada lagisirap sejuk-sejuk atas meja..minum2 dulu kami

"Minumlah, tadi bah itu mumy kasi hidang suzan" bilang mentua sy.

Punyaterkejut sy, nakasidok sy terus dengar nama suzan.Suzan!!! airsirap!! Maksud dia Suzan datang rumah mumy??...

"Suzan datang sini Mey?''sy tanya

"eya...rajin bah dia datang sini tu kawan-kawan mumy...'' bilangmentua sy lagi...macam kena puji-puji tau Suzan ni.

"that good dear, kan Suzan tu kawan dear juga...kawan sekampung dearkan?" Brian lagi macam menyokong cerita mumy dia.

"Iya..kawan dear lah tu bey..selalu juga tu dia pigi office dear dearbreakfast"

"Bukan dia kah yang sama-sama dear interview tuhari di office? "Mengingat-ingat kunun Brian.

"ya dia lah bah tu bey, lepas dear berhenti kerja dari shop tu, diapun berhenti and then pindah rumah.Lama bah dear nda jumpa diatu..baru juga tu dia muncul" sy bilang sama Brian.

"Owhh!! So sekarang dia kerja dekat mana dear?"

"entahlah bey..dia cakap sy tuhri dia berhenti kerja sudah..sekarangmasih cari-cari kerja"

Hishhgatal juga mulut sy bercerita pasal Suzan ni, tapi kawan sy bah tu...

"Nahh... Brian, bagus ko ambil dia kerja sana office kamurglah...kantu P.A kau mao berhenti kerja bulan depan." Bilang mentua sytiba-tiba..sungguh-sungguh tu riaksi dia bah, terbulat mata sy tingguBrian. Kenapa sy nda tahu Farah PA Brian mahu berhenti kerja. Mentuasy yang jarang-jarang pigi Office pun bulih tahu...

"bah nantilah sy fikir-fikir dulu mey,..sy nda perlu P.A punsekarang..nda sibuk sudah '' jawab Brian sambil tu matajelling-jeling sy.Sy tahu dia faham maksud riaksi tekejut sy pasalFarah PA dia.

ZURIAT BY ELLY LYWhere stories live. Discover now