E patru dimineața si eu pregătesc carnea tocata pentru sarmale .La cinci se scoala lumea iar la sare trebuie sa plecam .
-Ah,nu-mi iese !zic si Oftez.
Imi dau după ureche firele ieșite si imi șterg sudoarea.
Incep sa reiau umplutura iar de data asta mi-a reușit.
Am băgat carnea tocata in frunze de vita de vie.Le-am băgat la cuptor si m-am așezat.
Văd cum toți coboară si imediat zambesc.
-Ce miroase asa bine?intreaba Maya.
-Sarmalele.zic si ma duc sa le verific.
Văd cum s-au făcut si le scot repede.
-Cine vrea sa guste?intreb si ii văd pe toți cu câte o furculița.Sa înțeleg ca toți .zic si le pun in farfurie.
Au început sa mănânce si le-a apărut câte un zâmbet.
-Asta e mâncarea voastră ?intreaba Cam.
-Da.zice Sara.
-Doamne cât de bune sunt!se minunează Chloe.
-Știu,stai sa vezi cum sunt cârnați si mici !zice Mat si incep sa chicotesc.
-La noi se face un festival .Festivalul micilor si exista un concurs ,cine mănâncă cei mai mulți mici .Si Mat a câștigat concursul .zic si incep sa rad.
-Cât ai mâncat?intreaba Maya.
-800 in total .zice si incep sa rad.
-Următoarea zi s-a îngrășat cinci kilograme.zic si incep sa rad.
-Pe bune?!zice Laura .
-Aha.
După ce am mâncat m-am dus si m-am pregătit pentru școala.
Un claxon se aude de jos.Iau sarmalele si ies pe usa.
Sarmalele încă erau calde asta era super bine.
-Neața,ce sunt cu cearcănele alea?intreaba.
Ma uit in oglinda si văd ca sub ochii am mici pungi negre.
-Nu contează,asa Hei ce faci ?il intreb in română.
-Hm...bine ,tu ?intreaba si zambesc.
-Bine,pornește.zic tot in romană si văd ca a înțeles.
-Am adus sarmalele.zic si se minunează.
-Vreu sa văd.zice si deschid capacul .
-Deci astea sunt...vita de vie ?intreaba si ia una in mâna.
-Da se mai face si cu foi de varza marinată. Zic si văd ca ia o gura.
-Astea sunt delicioase !zice si mai ia una.
-Lasa si pentru colegii tai ,nu fii zgârcit.zic si pun capacul la loc.
-Bine,scuze.zice si chicotesc.
Văd ca am ajuns in parcarea liceului .Ne dam jos si iau oala la subțioara .Toti se uita la noi si mai la îndepărtare o văd pe Cara cu...Cristina?!Ce caută aici ?De ce nu e cu tata?
-Ou...buna Eva,ce faci draga mea?intreaba Cristina.
-A fost bine pana sa te văd.zic si o văd roșie la fata de nervi
-Pai o sa fii si mai bine la acest internat .zice si scoate o foaie.
-Ce ?intreb si ii iau foaia din mâna.
-V-a trebui să-ți faci bagajele si sa te cari !zice si o văd pe Cara cum zambeste.
-Stai asa...internat?se bagă Luke in discuție.
-Aha,de acum iubitule o sa fim numai noi doi .
-Taci !Ea nu pleacă nicăieri !tipa Luke si rupe foaia .
-Ma crezi chiar asa proasta am făcut mai multe copii .zice si Luke se albește.Vrea sa o lovească dar ii pun mâna pe brat.Vad cum se mai relaxează si inspira si expira.
-Tu de mine nu scapi ,si in plus .Pot sa vin in Romania si sa rup acele contracte.Apropi ,Marius unde e ?
-Tac-tu ?In închisoare .zice si atunci simt cum o sa pice cerul pe mine.
-Tu!Tu l-ai băgat pe tata in pârnaie !De ce ?Cu ce ti-a greșit?o intreb țipând.
Vreu sa o lovesc dar ma prinde brațul lui Luke.Ma ia de acolo si intram in școala.
Luke ma pupa părintește pe frunte si ma ia cu tot cu oala in stil mireasa.
Clopoteleul se aude si intram înăuntru .
Toți ma priveau ciudat gen"si asta ce mai cuta aici ?"dar cu mult noroc intra profesoara.
-Buna ziua copii ,aveți proiectele?intreaba iar jumate ridica mâna.Bun deci incepem cu...Romania!
Ne ducem in fata clasei si expir .
-Buna ,numele meu este Eva si vin din Romania si o va vorbesc romană.zic si ma uit la Luke.Am aici o aplicație de translate in romană-engleză,deci sa incepem .
-Buna Luke ,poți să-mi spui câți ani ai?il intreb in romană.
-Am optisprezece ani,tu Eva?zice si ma uit la el .
-Eu am șaptesprezece ani ,mersi de întrebare.
-Știi unde e casa poporului?intreaba iar eu ma duc la tabla si desenez harta României .
-Bun,aceasta e Romania .Romania e o țara puțin poluata .Aceasta are 19 milioane de locuitori sau chiar mai putini.Casa poporului e fix in capitala acesteia.Bucuresti .Stiati ca pe acolo trece munții Carpați ,si ca acolo in București a fost micul Paris?
Mai stiati ca Sinaia a fost primul oraș luminat electric?Ei bine Știați ca acolo e castelul lui Dracula.Stiti cuvântul" tras in teapa?"Ei bine de aici a pornit cuvântul .De la Vlad Țepeș .El era cel mai de netemut om .Cand cineva trebuia judecat Vlad Țepeș nu mai judeca ci era pus direct pe o teapa.Ce e teapa ?Lasati-ma sa explic,teapa asta era făcută din lemn si la vârf era ascuțit .Asa oamenii mureau in chinuri .Mai Știați de ce e Romania puțin populata ?Ei bine in 1977 un cutremur cu magnitudinea de 7pe scara Richter .Mii de oameni au murit.Mi Știați ca vechiul președinte al României a fost Ceaușescu ?El a fost împușcat la data de 25 decembie.Dupa moartea sa a început o revoluție.Stiti unde se găsește cea mai buna mancare ?In Romania,ci acelea sunt sarmalele .zic si iau oala si o dau la fiecare banca.Fiecare ia una si o gusta inclusiv profa.
-Sunt geniale!zice o fata din a treia banca.
-Ei bine...se pare ca meritați un zece .zice si Luke zambeste .
Zambesc si văd cum Luke imi mimează un "mulțumesc"
-O sa vorbesc cu diriginta ta despre aceea nota.zice si aud soneria.
Zambesc si ies din clasa.
-Se pare ca sarmalele au avut noroc.
-Asa se pare.zic si continui sa merg .
---
Orele s-au terminat si am ajuns acasa.Toti m-au rugat sa le mai fac Sarmale .A fost o zi ciudata dar frumoasa.
Soneria se aude iar eu ma grăbesc sa deschid usa.Cand o deschid il văd pe Luke înjunghiat si văd cum leșina in brațele mele .
-Luke...
Gata,a fost ciudat faza ca am zis toate alea cu Vald Țepeș si alea.Nu credeam ca o sa scriu si despre mici si cârnați ?Vad ca la doaua noaptea am inspirație.Sper sa lăsați un vot ca am muncit destul la capitolul asta.Pup si ne mai vedem sărmăluțele mele.Cred ca asa o sa va zic.Sarmalutele mele.Si stiu ca e devreme postat dar chiar am vrut sa vedeți o parte din mica istorie a României .Gata va las ,paaa!
CITEȘTI
My name is Eva
Teen FictionȘtiți acel cuvânt numit "Te iubesc"?Ei bine Eva nu il știe pana la vârsta de 17ani.Ea e o fire timida si fricoasa .Frumoasa ,deșteaptă dar nu are încredere in ea.Fratele ei Tony,Bad-Boyul liceului .Rau la școala grijuliu acasa.Frumos,cu niște ochii...