Kellys perspektiv

186 6 1
                                    

Jag hoppar i tiden för att inget händer så ah

Det har gått 4 veckor sedan jag träffade Martinus på STHLM brunch club och redde ut allt mellan oss. Nu har vi börjat snacka litenhet varandra i korridoren och sitter närmare varandra i klassrummen, det är rätt skönt att allting är bättre mellan oss. Kanske lite för bra, jag vet inte om jag kanske bygger upp några slags känslor för honom igen, men jag kan inte sluta vara nära honom. Han har t.o.m hängt med efter skolan några dagar, det kanske är lite konstigt eftersom att jag nästan tog självmord p.g.a honom?

"Någon som vill dra till donken?" frågar Mac med huvud gömt bakom hans mobil och handen i Ellas. Ja, de blev ihop under dessa veckor. De är så himla goals tillsammans ju, men typ hela skolan hatar henne för att hon är ihop med Mac. Han är liksom den populära killen, den snygga killen och typ den coola killen i skolan som alla vill dejta.

"Vi skulle ju dra och träna!"
"Ja, jag tog med träningskläder till skolan för detta haha!" klagar Hedda högljutt.
"Du hade ju ändå idrott idag?" förklarar Marcus och rynkar på sin näsa.
"Stalker." muttrar hon lite surt men skrattar sedan tyst för sig själv och sätter sig ner på en bänk. Vi alla sätter oss ner bredvid henne, men efter typ en minut så reser sig Cristie tvärt upp och skriker att vi måste träna.
"Okej, okej! Chilla lite!"
"Nej! Vi måste dra nu!"
"Jaha, då tar vi väl bussen som går om 10 minuter?" frågar jag och skrattar åt Cristies reaktioner.

På gymmet i omklädningsrummet

Vi går in till omklädningsrummet där vi också hittar ett stort skåp som alla saker får plats i. Efter att ha lastat in ytterkläderna så börjar vi byta om. Det första vi hör är ett fniss från andra sidan rummet där två tjejer från vår skola står och skrattar åt oss.
"Vad är det som är så roligt?!" frågar jag kaxigt och tar några steg närmare dom.
"Eh, inget." svarar den ena.
"Bara att Hedvig ser ut som en tjock åsna." viskar den andra och de båda brister ut i gapflabb.
"Sa du precis det där?!" frågar jag otroligt arg och biter mig i läppen för att inte slå till dom båda rakt i ansiktet.
"Eh, ja?" säger den ena och låter dum i huvudet.
"Okej, så nu dömer vi varandras kroppar?" skriker jag och tar ett djupt andetag.
"Nej gud, du har en skit liten rumpa!" retas jag ironiskt och pekar på tjejen med brunt hår som helt plötsligt får helt mörk blick.
"Och du!" Jag pekar på den andra tjej som står bredvid och skakar lite.
"Dina läppar är sååå himla små! Vem skulle någonsin vilja kyssa dom?!" skriker jag högt.
Tjejerna ser skrämda ut när de springer förbi mig och ut till själv gymmet, jag rycker till mot den blonda tjejen när hon går förbi som ryggar tillbaka och slår huvudet i toadörren.
"Oj, blev du ännu mer korkad nu?" bitchblickar Cristie henne och hon springer bara ut från omklädningsrummet med handen på bakhuvudet. Vi väntar en stund och andas sedan tungt ut.

"Shit, det där gjorde vi fan bra ju!" hejar jag och slår handen i luften. De andra skrattar, men håller helt med.
"Tack för att ni finns!" kramar Hedvig oss och sätter på sig sin heltäckande pösiga tröja som gör att man inte ser hennes former och kurvor.
"Här låna min tröja, så kan alla killar se dina snygga kurvor!" erbjuder jag mig och tar av mig mitt svarta linne.
"Nej, jag passar inte i tajta kläder!" klaga Hedvig osäkert och jag bara rycker bestämt av hennes tröja och trycker upp mitt linne i hennes famn. Hon rycker lite på axlarna och testar det, hon ser skitsnygg ut.
"Jag kan inte fatta att du aldrig har på dig tajta kläder?!" utbrister Ella som tittar beundrande på Hedda som blir generad över komplimangerna hon får av oss.
"Ja, du ser så bra ut!" uppskattar jag och självsäkert går vi alla fyra ut till gymmet på en rad. Man kan nästan känna allas avundsjuka blickar bränna i ryggen. De tycker säkert att vi är skit goals!

Detta blev extra långt ändå 720 ord, stolt hahah de brukar ju vara typ 300 ord heh.

Ask f.m || M.G (AVSLUTAD)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant