I skolan, efter lunch

246 7 8
                                    

Kellys perspektiv efter lunch i skolan
Cristie leder mig fram till mitt skåp och säger att jag ska strunta i att Martinus glor på mig.
"Hur ska jag lyckas med det?" gnäller jag och blickar bort mot hans håll. Cristie bara vänder på mitt huvud och säger åt mig att ta mina kemiböcker så att vi kan gå någon gång.
"Vi kommer att bli sena!" klagar hon irriterat och kollar stint på mig.
"Behövde inte du gå på toa?"
"Jo, men du får följa med!"
"Aldrig i livet! Jag stannar här."
"Lovar du att inte springa fram till Martinus?"
"Jaja, jag lovar mamma." muttrar jag surt innan hon går iväg. Jag väntar tills hon har gått förbi kröken innan jag tar ett djupt andetag och går fram till honom.

"Kelly lyssna.." försöker han men jag avbryter honom med en rakhöger. Allas blickar vänds mot oss och vissa ohar.
"Hur kunde du Martinus?" skriker jag förfärat.
"Kelly det var inte meningen." säger han och tittar ner i marken.
"Vadå så du bara råkade ha sex med någon annan än mig?!"
"Ja." säger han tyst som en mus och nu bränner tårarna i ögonen. Gråt inte Kelly, var stark! Plötsligt får jag en ide. Jag vänder mig om, hittar första bästa kille som är ledig. Sedan springer fram till honom och kysser honom rakt på munnen.
"Oops, jag råkade bara!" säger jag sedan och tittar kaxigt mot Martinus innan jag går bestämt och argt därifrån.
(tack för detta senario @corneliawilten älskar dina böcker❤️)

Jag bestämmer mig för att skippa resten av skoldagen. Precis när jag ska gå ut genom dörren känner jag en hand på min axel. När jag tittar bak ser jag, Marcus. Jag slänger min gråtande i hans famn och trycker in mitt ansikte i hans axel.
"Såja, Kelly det kommer att bli bättre." tröstar han mig och jag snyftar till innan jag säger:
"Hur kan du veta det?!"
"För att du är stark, modig och lite konstig." Jag skrattar till lite och tackar honom för att han alltid finns för mig. Han är en av mina allra bästa vänner.

Det trodde ni inte va??

Bye Maya <3

Ask f.m || M.G (AVSLUTAD)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang