طبعآ الكل انبهر باللي عملو مصطفى..
سارة : ايه؟! تتقدملي ؟
سهير بمقاطعة:مصطفى انتا جبت الخاتم دا امتا؟
مصطفى : انا كنت جايبو هدية للبنت اللي انا عاوز اخطبها بقالي فترة.. وكنت هاجي معاكي النهاردة بس عشان ارضيكي يا ماما عشان تسيبيني براحتي بقا ومعتيش تقوليلي تعالى شوف البنت اللي بقلك عليها.. وبما ان الاتنين طلعو واحد .....(نزل على ركبته وفتح العلبة وبص لـ سارة بـ رومنسية )
سارة كانت مكسوفة.. وفجأة مصطفى بـ رقة :
سارة تتجوزيني؟
سارة ودموع الفرحة فـ عنيها : أنا موافقة 🙈
مصطفى كان طاير من الفرحة..
سارة بمقاطعة :بس طبعا بعد ما تاخد رأي ماما يا دكتور..
هند ودموع الفرح فـ عنيها : انا موافقة طبعاً.. يارب يكملكو على خير يا حبايبي..
مصطفى قام حضن سارة و هوا بيوشوشها فـ ودنها:
كان نفسي اعمل كدا من اول مرة شفتك فيها..والحمدلله ربنا نولني اللي انا عايزو..
سارة اكتفت بالابتسامة اللي كانت مليانة فرح وتفاؤل بالمستقبل..
مصطفى طلع الخاتم و لبسه لـ سارة..
وقعدت العيلة الكبيرة دي مع بعض يتعشوا.. لحد ما الساعة بقت حوالي 9 بالليل..
سارة :دكتور.. مش في كلية بكره؟
مصطفى مسك خدودها وقال لها:ايه دكتور دي يا بت انتي؟
سارة : ههههههه امال اقول لك ايه؟
مصطفى : قوليلي صاصا مثلا..
سارة :. لا لا مينفعش..
مصطفى : بتتتتتت انا بقلك اهو..
سارة :طيب از يو لايك..
مصطفى ابتسم..
سهير : انا بقول نقوم يلا عشان دكتورة سارة تلحق تنام عشان وراها كلية بكره والدكتور مصطفى كمان ههههههههه ..
مصطفى : طيب يلا يا ماما.. اسبقيني انا جاي وراكي اهو.. هقول لـ سارة حاجة وجاي..
سهير : طيب متتأخرش..( نزلت )
مصطفى مشي ناحية سارة و قرب وشو من وشها لحد ما سارة حست بنفسه على وشها..
سارة :مصطفى اييييييه؟
مصطفى مال على خدها وباسها برقة وقال لها :
تصبحي على خير يا قلبي ❤❤سارة بذهول: ونتا من اهلو..
مصطفى : اه صح قبل ما انسى.. قولي لـ بسنت متعديش عليكي بكره انا هاجي اخدك معايا الكلية..