Angin bertiup mengenai rambut perang seorang gadis yang berseorangan. Cuacanya mendung lalu hujan.Hujan membasahi muka bumi serta gadis itu.
Tetapi gadis itu hanya membiarkannya. Biarkan air hujan mengalir bersama air matanya.Seorang lelaki datang kearah gadis yang sedang menangis itu.
Dia menghulurkan tangannya. Gadis itu menyambutnya.
------------------------------------------------------
"Mimpi?Jikalaulah ia bisa menjadi reliti..." ucap seorang gadis.Gadis itu menuju kearah dapurnya lalu mengambil segelas air."Jikalaulah....mimpi menjadi realiti...sesungguhnya ku sangat gembira.Daku hanyalah gadis yang bernama Kyuina," kata gadis itu lagi.
Gadis itu mencampurkan beberapa potion lalu satu asap yang berbentuk tengkorak muncul.Gadis yang bernama Kyuina itu sangat gembira.
"Jadi pun.Haa...." kata Kyuina lalu menangis.Dia merasakan kesunyian. Kesunyian kerana tidak dapat melihat manusia lain.Satu kertas ditiup angin membawanya ke dalam rumah Kyuina.
Gadia itu terkejut melihat apa yang tercatat di situ.
Adakah kamu seorang Magician?
Yang mahu mempelajari teknik baru?Jikalau mahu,silakan datang.Saya Pengetua You mengalukan kedatangan anda🔮.
"Mungkin saya boleh cuba.." kata Kyuina sambil menongkat dagu menggunakan tangan.
Beberapa minggu kemudian....
Kyuina melangkah masuk ke Akedemi Of Magician. Dia memakai hood dan baju memang seperti Sang Penyihir.
Semua pelajar berbisik.Kyuina pergi kebilik Pengetua You.Gadis itu melangkah masuk.
"Maafkan saya,tetapi adakah ini bilik Pengetua You?" soal Si gadis.Seorang lelaki berumur 30-an menghadapnya.
"Ya,saya Pengetua You,adakah kamu mahu menguruskan kemasukkan kamu sebagai seorang Magician Etlite?" tanya lelaki 30-an itu.
"Uh?Macam mana Pengetua tahu yang saya Magician tahap A?" tanya Kyuina. Lelaki itu hanya meneruskan kerjanya.
"Baiklah,kelas kamu Blok C kelas nombor dua di bahagian atas," kata Pengetua You.Kyuina menunduk.
Dia berjumpa dengan guru kelas Etlite.Namanya ialah Mel Tuin.Cikgu Mel.Kyuina hanya mengikut Cikgu Mel.
Tiba di kelas, kami memasuki kelas yang separa bising.Semua pelajar senyap apabila Pemaisurinya memasuki kelas.
"Murid-murid,hari ini kita ada pelajar baru.Cik Kyuina,silakan masuk..." kata Cikgu Mel.Kyuina memasuki kelas itu.
Gadis itu memasuki kelas.
"Nama saya Kyuina Sakora,selamat berkenalan," kata Kyuina.Seorang lelaki bangun lalu pergi daripada kelas itu.
Angin bertiup melepasi Kyuina.Mereka bertentangan mata selama 1 saat.Kyuina pergi ke tempat duduknya dibelakang.
Mereka belajar sehingga tiba waktu pulang.Sekumpulan lelaki menahan Kyuina lalu menariknya ke atas bumbung sekolah.Lelaki yang dikenali sebagai Jexo mengikat Kyuina.
Dia tahu yang dia akan mati.Jexo berkata,
"Budak!Ade kata terakhir?" katanya sinis.Kyuina menggeleng.Akhirnya, dia ditolak dari bumbung itu.Dia membiarkannya.
Tiba-tiba, dia rasa dirinya dipeluk oleh seseorang. Satu cahaya yang bewarna hitam mendaratkan mereka ke tanah.
"Lelaki bodoh!Biarlah aku mati!!" tengking Kyuina.Dia mengetuk kepala lelaki itu dengan kuat.
"Auch!Sakitlah...aku Haragaku Akara!Aku baru je selamatkan kau," katanya.Kyuina semakin berang.
"Kau baru je musnahkan impian aku," kata Kyuina. Haragaku mengangguk.
"Impian....untuk mati.Mati kerana terlalu sakit.Kesunyian-" belum sempat Kyuina menghabiskan ayatnya,Haragaku memeluknya.
Kyuina terkejut.Wajahnya merona merah.Hara membiarkannya.
"Tapi kau ada aku...." bisik Haragaku.Kyuina makin menolaknya tetapi lemah kerana menggunakan kuasanya tadi.
"Panggil aku Hara," katanya lagi.Kyuina terdengar itu sebelum semuanya gelap.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Kyuina!!!" teriak Hara dan terus memeluk Kyuina.Kyuina perasan yang dia berada di dalam hutan."Lepaslah!!!A..aku kat mana ni?" kata Kyuina.Hara melepaskannya.Dia tersenyum.
"Kat rumah aku..." kata Hara.Kyuina lantas keluar daripada hutan itu.Maklumlah,rumah Kyuina berdekatan situ.
Waktu sekarang ini sudah gelap.Kyuina asyik tersandung.Hara mengikutinya sehingga ke sebuah rumah.
Lantas Kyuina masuk kerumahnya.Tetapi Hara lebih pantas memasuki rumahnya
"Wow...cantiknya...." kata Hara.
Kyuina yang berada dibiliknya sedang mandi.Hara hanya duduk.Kemudian, Kyuina keluar dengan bertuala.Mukanya memerah. Hara juga.Cepat Kyuina memasuki biliknya kembali.
"Lelaki miang!!Bodoh!!!! Sengal!!!" laung Kyuina di dalam biliknya.Hara pula tertidur. Kyuina ingat yang Hara sudah pergi.Jadi gadis itu tidur.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
YOU ARE READING
Hikayat Sang Penyihir
FantasyAdakah ini satu sumpahan?Tak pernah yang mendekat?Tak pernah mempunyai orang yang menemani?Tapi apa jenis sumpahan ini?Sampaikan sang penyihir gelap boleh terkena? Ibu,ayah,semuanya langsung tiada.Hanya sang penyihir gelap yang masih muda.Keseoranga...