"Huarghhhh!!!!"kata Kyuina.
" Kau ni menguap tak macam perempuan!"kata Hara.Kyuina merenung tajam Hara.
"Kita nak pergi mana ni!!" kata Kyuina.Hara menyekeh kepala Kyuina.
"Kita nak keluar le...kan dah janji dengan Vone supaya ikut diorang outing...." kata Hara bosan.
"Oh ye ke...lupa lak.Hahaha..." kata Kyuina.Hara menggelengkan kepalanya.Dalam perjalanan itu,ramai orang yang lalu lalang menganggap mereka pasangan kekasih.
Setelah Kyuina dan Hara tiba di taman,mereka terserempak dengan Vone, Yuka,Kaoru dan Iyumi.
"Yo Vone!Kitorang dah sampai!" kata Hara.Kyuina hanya diam.
"Yeay!Saya ada kawan perempuan!" sorak Iyumi.Kyuina tersenyum nipis tetapi bermakna buat Hara.
"Kaoru,aku lepas ni cuti untuk beberapa bulan tau.Tolong beritahu pengetua.Aku dengan Hara,Boleh tidak?" tanya Kyuina.
"Aik?Bukan ke kau baru sekolah dua hari?" soal Kaoru selaku ketua pengawas.
"Ehehehe...ada benda yang aku perlu cari," kata Kyuina. Hara memandangnya pelik.
"Okeylah,dengan syarat,kitorang ikut!" sorak Kaoru.
"WHAT!!!" bergegar satu taman tu dengar suara Hara dan Kyuina.Kyuina berpeluk tubuh.Hara masih lagi terkejut.
"Hara?" soal Yuka.Hara tersedar.Kyuina merenung Vone,Yuka,Kaoru dan Iyumi dengan tajam.
"Yelah....tapi satu syarat.Perkenalkan diri korang dulu," kata Kyuina.
"Nama saya Vone Hanaku.Panggil saya Vone,seorang Sword Magician," kata Vone.
"Nama saya Yuka Noah.Panggil saya Yuka,seorang Hard Magician," kata Yuka.
"Nama saya Kaoru Itachi.Panggil saya Kaoru.Saya seorang Normal Magician," kata Kaoru.
"Nama saya Iyumi Itachi,Panggil saya Iyumi!Seorang Normal Magician juga!" kata Iyumi.
"Seperti yang korang tahu,nama saya Haragaku Akara,panggil saya Hara,seorang Gunslinger Magician," kata Hara.
"Urm....Nama saya Kyuina Sakora,panggil saya Kyuina.Saya seorang.. Urmmm....." kata Kyuina tergagap.Melihat Hara mengangguk.
"Seorang.....Dark Magician," kata Kyuina menundukkan kepalanya melihat jalan.
"Ah!Awak tak perlu risau.Kami tak kisah.Ada Magician lagenda lagi bagus!" kata Vone.Kyuina terseyum lalu memandang mereka.
'Ada juga yang terima aku selain Hara,'detik hatinya.
"Memang pun!" kata Iyumi tiba-tiba.
"Erk!Awak ni boleh baca isi hati orang ke!" tanya Kyuina.
"Ye...lebih kurang lah...fikiran orang pun saya tahu," kata Iyumi.Kyuina meng'oo'kan sahaja.
"Bile bende tu cari?" tanya Vone.
"Esok.Ianya bukannya benda tetapi lebih tepat seseorang," kata Hara.Kyuina menganggukan kepalanya.Vone,Yuka,Kaoru dan Iyumi memandang mereka.
"Kenapa?" tanya Kyuina dan Hara serentak.
"Korang ni.....sepadanlah," kata Kaoru selamba.
"KAORU!!!!!SIAP KAU!!!" jerit Kyuina dan Hara lagi.Yang lain tergelak kecil.
"JANGAN INGAT KORANG BOLEH TERLEPAS!!!" jerit Kyuina dan Hara.........lagi.
Maka bermula lah sesi kejar-mengejar.Semua orang yang lalu-lalang memandang mereka dengan pelik.Ada yang ketawa kecil.
"MARI SINI KORANG!!!!!!"
"MAAFKAN KAMI DARK MAGIAN DAN GUNSLINGER MAGICIAN!!!!!!!"
S.K.I.P
Vone,Yuka,Kaoru dan Iyumi melawat rumah Kyuina dengan badan berlebam.
"Dah sampai," kata Kyuina.(Sila rujuk bab satu untuk rumah Kyuina dan dalamnya)
"Wow....cantiknya...." kata mereka berempat serentak.
"Dah dah.Ada banyak bilik kosong kat atas.Yang pasti jangan,saya ulang JANGAN masuk bilik saya," kata Kyuina.
"Yes!" kata mereka.
"Korang tak ada rumah sendiri ke?" tanya Kyuina.
"Aku dangan Yuka tinggal sorang.Kaoru dengan Iyumi tinggal bersama," kata Vone."Oh. Okey," kata Kyuina.Vone,Yuka, Kaoru dan Iyumi menaiki tangga.Vone mangambil bilik ditengah, Yuka dengan Vone ditengah,Kaoru dan Iyumi disebelah bilik Kyuina.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
YOU ARE READING
Hikayat Sang Penyihir
FantasyAdakah ini satu sumpahan?Tak pernah yang mendekat?Tak pernah mempunyai orang yang menemani?Tapi apa jenis sumpahan ini?Sampaikan sang penyihir gelap boleh terkena? Ibu,ayah,semuanya langsung tiada.Hanya sang penyihir gelap yang masih muda.Keseoranga...