HIKAYAT-BAHAGIAN 13

207 21 7
                                    

    .....Hara dapat rasa yang Kyuina sedang bergembira dengan lelaki lain,"kata Yuka.Kaoru terkejut.

     "Apa!"

     "Harane-kun!!" Kai melaungkan nama Putera Harane.Putera Harane sedang duduk diatas tahtanya dengan muka yang tenang.

     "Kyuina Sakora..Bagus!Kau boleh tolong kitorang!" kata Harane sambil memegang tangan Kyuina.Muka Kyuina mulai memerah.

    "Errr...boleh tuan putera lepaskan tangan patik?" soal Kyuina sopan.Harane tersengih.

     "Tak perlu terlalu formal dengan aku!Kau adalah salah satu kawan kirorang!"kata Harane.Kyuina mulai tersenyum.

      " Sekarang,saya salah seorang daripada kamu!"kata Kyuina riang.Mereka ketawa bersama-sama.

      Hara dan yang lain bermalam di sebuah bilik.

     "Hara...betul ke kau okey? Kau nampak muram..je..." soal Vone.Hara mengangguk lemah.

     "Aku...nak keluar jap..." kata Hara sambil melangkah keluar.Dayang-dayang di situ menunjukkan Hara jalan keluar.

      "Huh...Kyui...kau tak sayang aku lagi ke?" soal Hara sambil melihat ke langit berbintang.Manakala itu,Kyuina dan yang lain berseronok.

     "Kau...kenapa kau dengan lelaki lain?"soalnya sendirian.

    " Hahaha!Kelakarlah kau ni!"tawa Bill.Mereka sedang duduk makan di satu meja.

    "Aku peliklah.Kenapa demon baik semacam je.." soal Kyuina.

     "Actually,Angel yang jahat," kata Kai.Yang lain mengangguk.

     "Whaatt??!!"

       "Mereka bukanlah Angel sebenar.Tetapi mereka ialah Fallen Angel.Mereka adalah Angel yang berhati hitam.Mereka cemburu dengan Angel yang lain,so,mereka mengurung semua Angel berhati mulia di dalam Penjara Anti-Magis.

       Mereka mendapatkan demon untuk digunakan sebagai sumber kuasa.Kami ingin menyerangnya tetapi,mereka mempunyai pertahanan yang kuat dan sukar dikalahkan.

       Adanya kau,kitorang boleh membebaskan Angel mulia dan menghapuskan Fallen Angel.Kau setuju nak ikut kitorang,Dark Magician,Kyuina Sakora?" soal Shiki.Kyuina tersenyum.

     "Sudah tentu!" Mereka bersorak riang.

     "Hara..Haragaku Akara!Bangunlah!Ko kenapa tidur kat luar ni!Tak sejuk ke!" Vone mengejutkan Hara.

     "Sekarang ni pukul berapa?" soal Hara sambil menguap.

    "Entah.Kat sini takde jam.Aku pun tak bawak jam," balas Vone.Hara bangun dari tidurnya.

     "Huhh...jomlah sarapan," kata Hara sambil memasuki istana.Vone mengikutinya sayu.

      "Hara...."kata Vone sayu.Aikui muncul dihadapan Hara.

    " Hai Hara-kun!"sapanya riang.

     "Don't called me -kun.Just called me Haragaku your idiot," kata Hara sambil berpaling.

     "Hara-kun kenapa muram je...jangan sedih sebab si pelacur tu pergi...Ai-chan kan ada!" kata Aikui.

    "KAU PANGGIL DIA APA!!PELACUR!!WALAUPUN DIA DARK MAGICIAN,DIA BUKAN PELACUR!!DIA TAK JAHAT!!KAU TU YANG MENGGEDIK TAK KIRA TEMPAT!AKU RASA KAU YANG DEMON,KAU TAHU TAK HAH!!" tengking Hara.

      "Eleh.Kenapa Hara-kun suka sangat dengan si dark magician tu.Bukannya dia baik pun.Dia cuma menipu Hara-kun.Ai-chan lagi baik.Hara-kun dengan Ai-chan jelah..." kata Aikui tidak mahu mengalah.Hara tersentak.

      "Kyui...tak sayang aku?" gumam Hara.Dirinya mulai dihasuti kejahatan.

      "Kalau macam tu...aku tinggal kat sini jelah,"kata Hara.Aikui tersenyum penuh kejahatan.

     " Marilah masuk,Ai-chan,"kata Hara tersenyum.Aikui menurut.

      "Argh!" jerit Kyuina tiba-tiba.

      "Kyui-chan!Kamu okey?!" Harane bertanya.

      "Kyui okey abang Harane...cuma...Hara...dengan perempuan lain,"kata Kyuina.

      " Apa!Bukankah kamu dah buat kontrak dengan Hara?!"soal Bill terkejut.Satu jaluran pada lengan Kyuina tiba-tiba pecah.

     "Tak mungkin!Kontrak itu...telah dibatalkan!" jerit Shiki.Kyuina memegang pergelangan tangannya.

      "Tidak...." bisik Will.

       "Kita mesti lancarkan serangan dengan pantas supaya Hara menyetujui kembali kontrak itu!Ayuh!" kata Kai terus menuju ke tempat askar-askar sedang berlatih.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 16, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hikayat Sang PenyihirWhere stories live. Discover now