Hara seakan-akan gila.Apa sahaja disekelilingnya ditembak.Termasuk rakan-rakannya.
"KAU DAH GILA KE HARA!" jerit Kaoru.Tetapi Hara tetap menembak.Lelaki itu dan yang lain berusaha mengelak.Tiba-tiba, Hara terhenti.
"Aku terlupa yang sasaranku,ADALAH KAU LUCAS..." lelaki itu terkejut.Dia memandang Hara yang tersenyum seperti orang psiko.Rambutnya dibelakangkan.Pistolnya dihalakan kearah Lucas.
"Argh!" desis Lucas.Mereka terkejut.Tiada bunyi mahupun peluru yang ditembak.Tetapi,kaki Lucas berdarah dan pulih seperti sediakala.
"Wahh!!!!Self healing rupanya!Cool!!" jerit Michiyuki teruja dari jauh.
Kyuina dan yang lain tidak berani kehadapan.Tiga das tembakan keluar daripada rifle Lucas.Tetapi,Hara mengeluarkan satu das tembakan lalu memusnakan setiap butir pelurunya.
"Tak mungkin!!" jerit Lucas.Peluru itu menuju tepat kearah perutnya.
"Argh!". Lucas memuntahkan darahnya.Dia mengelap mulutnya.Apa yang sukar,dia telah kehilangan banyak darah.Jadi dia sukar untuk meng-self healing-kan dirinya.
Kyuina memandang mereka.
" Tak mungkinlah...kau Lucas?Bukankah aku dah bunuh engkau?"Kyuina tertanya-tanya.Lucas adalah salah satu butler di dalam istananya suatu ketika dulu.
Kyuina telah membunuhnya menggunakan tangan sendiri kerana melihatnya memasukkan racun ke dalam teh ayahandanya.
"Wahhh!!!!!Hebatnya kau ni!!!" teriak Hara.Lucas memandang mereka.
"Hoi!Apa tengok-tengok!Tolonglah!Dia dibawah kawalan Michiyuki!" laung Lucas.Kyuina mengelamun entah kemana,Vone khusyuk melihat Hara,Yuka membaca buku mantera,Kaoru dan Iyumi dah menyorok.Ryuchi hilang hentah kemana.
"Hei!Jangan leka!" satu butir peluru Hara melepasi tepi kepala Lucas.Dia terkejut.Hara melepaskan beberapa butir peluru lagi.
"Leka membawa maut!" kata Hara tanpa berhenti menembak.Lucas terpaksa mengelak.Hara tergelak
"MENARI!HAHAHAHA!!!" gelaknya.Kyuina ber-sweatdrop.'Gila'fikirnya.Bam!Lucas rebah ke tanah.Tali rohnya telah terputus.Kyuina dan yang lain terkejut.
"Hara...baru...saja....membunuh?" bisik Kyuina.Air matanya mengalir.
"HARAGAKU AKARA!" teriak Kyuina.Dia melangkah kehadapan.Hara tersenyum terkejut.
"Kau pun nak main gak ke???" katanya menyeringai.Hara mendekat.Tetapi,melihat Kyuina mengalirkan air matanya,dia terhenti.Hara jatuh terduduk.
"Ergh!Keluar...dari...badan...AKU!" jerit Hara.Sekali dengan itu,suara Michiyuki bergema.
"Tak akan!Bestlah tengok darah ni!"suara itu bergema bersama hilaian.
" ARGH!AKU KATA KELUAR!"jerit Hara.Tangannya tidak lepas memegang kepalanya.
"TAKKAN AKU KATA!BLUEKK!" suara itu semakin kuat.'Sempat jelir lidah lagi..'mereka bersweatdrop kecuali Hara.
"ARGHHH!!!"jerit Hara.Satu kabus hitam keluar dan membentuk suatu tubuh.
" Kau ni tak seronoklah..."kata tubuh itu atau lebih dikenali sebagai Michiyuki.
"Michiyuki Syphen!"
"Oh...abang!Kau ikut diorang!Meh,maknanya kau...musuh aku," kata Michiyuki.Sarung tangan putihnya ditarik tarik.Iyumi dan Kaoru menyerangnya menggunakan sihir.
"Hehe....saya ni bukannya apa,ni cuma sihir kabus jelah.." katanya lalu lesap.Mereka memandang ke kiri dan kanan.Hara sudah kembali normal.
"Apakah?" soalnya melihat Lucas terbaring tidak bernyawa.Dia pengsan.
"HARA!"
___________________________
"Ugh...berapa lama aku pengsan??" soal Hara ketika bangun.
"Tiga jam.Tak lama pun.Cuma...sekarang dah malam," kata Yuka.Hara mengerdipkan matanya.
Cahaya unggun api menerangi tempat itu.Dua khemah terpacak kemas di kawasan luas.Semak samun mulai bergerak-gerak.
"Ooo...kau kat sini rupanya..." kata makhluk di dalam semak itu.
Manakala itu,yang lain mula bercerita cerita hantu.
"Siapa mula duluu....Hah!Kau lah Kyuina!" kata Kaoru.Vone mengangguk.Kyuina menghela nafas.
"Pada zaman dahulu,seorang pengembara mendaki sebuah gunung.Tetapi,nasibnya tidak begitu baik.Hujan mulai turun dengan sangat lebat.
Pemuda itu kehulur kehilir mencari tempat berteduh.Sehinggalah dia terjumpa sebuah rumah banglo yang diduduki seorang gadis.Gadis itu memberi kebenaran untuk tidur disitu.
Tetapi,pada pukul 12 malam,pengembara tersebut bangun dari tidurnya dan terdengar pisau diasah,gadis tertawa riang,orang menjerit.Juga dia terlihat darah melimpah.
Dia keluar daripada biliknya dan mencari gadis itu.Malangnya,dia terlihat.....Seorang gadis yang tergantung dan lehernya dikelar,rambutnya dipotong lidahnya terjulur keluar,dan badannya dirobek robek.
Pengembara itu mulai ketakutan.Wajah gadis itu sama dengan gadis yang membenarkannya tidur di situ.Dia keluar daripada situ dengan tergegas-gegas.Tetapi suara gadis tertawa mengikutinya.
Tak kira dimana ia berada...Akhirnya,pengembara itu mati.Tiada siapa tahu punca kematian.Persemadiaan pengembara itu dihiasi bunyi gelakkan gadis.
Kubur pengembara itu,selalu dilimpahi darah.Berasap dan banyak lagi.Pada suatu hari,seorang jejaka membeli rumah pengembara itu.Dia hidup dengan tenang sehinggalah...gelakkan gadis bergema.
Dia tahu sebabnya.Jejaka itu telah membuat perjanjian dengan gadis itu.Malangnya,jejaka itu menghianati janjinya untuk membawa bayi pertamanya bila berkahwin.
Anak jejaka itu mulai serupa dengan pengembara yang mati itu.Semakin lama begitu juga sifatnya.Anak jejaka itu pergi mengembara tanpa memberitahu ayahnya.
Gadis itu tersangat marah kemudian membunuh anak jejaka itu,jejaka itu dan isterinya.Semejak itu,kampung itu dihantui dengan 5 hantu yang tidak boleh dimusnahkan.
Tamat,"Kyuina menamatkan ceritanya.Mereka semua memandang Kyuina.
YOU ARE READING
Hikayat Sang Penyihir
FantasyAdakah ini satu sumpahan?Tak pernah yang mendekat?Tak pernah mempunyai orang yang menemani?Tapi apa jenis sumpahan ini?Sampaikan sang penyihir gelap boleh terkena? Ibu,ayah,semuanya langsung tiada.Hanya sang penyihir gelap yang masih muda.Keseoranga...