"Apa?" soal Kyuina.Mereka semua menggelengkan kepalanya.
"Cerita tu sama macam Cikgu Zane beritahu," kata Rayna.Mereka mengangguk pula.
"Katanya memang pernah berlaku.Dia pernah kena," kata Yuka.
"Aduh!" seseorang jatuh disebalik semak.Mereka terkejut.
"Siapa tu!" jerkah mereka lalu berlari kearah semak.Kelihatan dua orang remaja berambut kuning dan biru terjatuh.
"Abang~" kata remaja yang berambut biru menyorok dibelakang remaja berambut kuning.
"Krh!Berundur Dark Magician!" kata remaja berambut kuning sambil mengangkat tongkat kuning nya.
"Siapa korang?" soal Kyuina.
"Nama aku Bill.Aku adalah Master of Magician," kata remaja berambut kuning.
"Kau pulak?"
"Nama saya Will.Saya penolong Master of Magician," kata remaja berambut biru.Dia mengengam tongkat birunya.
Mereka berpandangan.
"Aah!Berundur!Kalau tak aku kunci kau!" jerkah Bill.Dia menolak-nolak tongkatnya.Kyuina dan yang lain bersweatdrop.
"Abang~..abang nampak macam orang gila,".Bill terkaku.
" Abang?"Will mencucuk pipi Bill.Will tersedar yang mereka sedang diperhatikan.Air matanya mulai bergenang.
"Abang!!!" dia menjerit.Bill tersedar.Semua memandang Will.
"Nani Will?Huargh!" Will menarik tangan abangnya sambil menangis.Kyuina dan yang lain memandang mereka lalu mengejar mereka berdua.
"Comel~" gumam Iyumi.
____________________________
Mereka tiba di suatu tempat yang mereka tidak pernah lihat.Mereka terlihat benda itu setelah menaiki tangga yang pelik.
Hara membuka pagar itu.Mereka 5 kali ganda terkejut.
"The Land of Angels!" jerit Rayna.Budak lelaki tertanya-tanya.
"Welcome Magicians,to the Kingdom of Light," kata satu suara yang tidak dikenali.Mereka memandang kebelakang.
"Angel!" jerit Kyuina.Angel itu memandang Kyuina.
"Apa yang seorang Dark Magician buat di sini!," tengkingnya.Kyuina tersentak.
"Tempat kamu sepatutnya di Kingdom of Dark!" katanya lagi.Kyuina lesap.
"Kyuina!" jerit Hara sambil memandang kekiri dan kekanan.
"Mari masuk Magician semua,Nama saya Aikui," kata Angel itu.Mereka mengikuti Aikui.
Manakala itu,Kyuina telah sampai ke Kingdom of Dark.Dia ternampak seorang demon.
"Hello,young lady.Or I should said,Dark Magician.You welcome here," kata demon itu.Demon itu tersenyum.
"I can speak in malay.Nama saya Kairo Izawa.Awak boleh panggil saya Kai," kata demon itu lagi.Kyuina turut tersenyum.'Demons are not too bad,'fikirnya.
Seorang lagi demon datang.Dia melihat Kai yang sedang memeluk bahu Kyuina.
"Hei Kai.Kau jangan nak sentuh dia!Dia tu harapan kita!" katanya.Matanya merenung Kai.Kai hanya membiarkannya.
"Nama dia tu Shiki Outo.Panggil dia Shiki.Dia memang macam tu," kata Kai tersengih.
"Kai!Jangan terlalu selamba!Dia puteri kita!" jerkah Shiki.Kyuina tersentak.
"Korang kata...Saya puteri?" soal Kyuina mendapatkan kepastian.Mereka mengangguk.Tiba-tiba,dua orang yang dijumpainya tadi muncul.
"Hai Kyuina!" sapa Bill.Will yang memandang tersenyum kecil.Tangannya setia menarik baju Bill.
"Sorry kitorang tipu.Kitorang ni demon!" kata Bill.Yang lain juga tersenyum.
Kyuina's pov.
Kai,Shiki,Bill dan Will.Mereka baik!Jadi aku tak perlu risau!Sebab kata Angel tu...aku memang sebahagian dari diorang.Aku tersenyum.
"Marilah!Kita jumpa dengan Harane-kun!" kata Kai.Shiki hanya memandang Kai tersenyum. Aku ketawa kecil.
"Cute~" gumamku.Kai memandangku.
"Kyuina?" soal nya.Aku membalasnya dengan senyuman.Aduh...banyak nya senyuman.Kami berlima bergerak ke istana.
End pov.
"Ini ialah bilik korang semua.Panggil sahaja mana-mana dayang jika ada permintaan," kata Aikui.Dia berlalu pergi.Hara hanya diam sepanjang perjalanan tadi.
"Wei Hara. Kau okey?" soal Kaoru.Hara mengangguk.Seekor haiwan kecil keluar dari baju Yuka lalu membisikkan sesuatu ke telinganya.
"Kao,ikut aku jap," arah Yuka.Kaoru hanya menurut.Tiba di suatu tempat ,Yuka memberitahu Kaoru.
"Sebenarnya.....
YOU ARE READING
Hikayat Sang Penyihir
FantasyAdakah ini satu sumpahan?Tak pernah yang mendekat?Tak pernah mempunyai orang yang menemani?Tapi apa jenis sumpahan ini?Sampaikan sang penyihir gelap boleh terkena? Ibu,ayah,semuanya langsung tiada.Hanya sang penyihir gelap yang masih muda.Keseoranga...