HIKAYAT-BAHAGIAN 7

197 24 3
                                    

"Kyuina!!!!".Langkah Kyuina terhenti.

" Apa?"tanya Kyuina sambil menjongketkan keningnya.

"Tunggulah kitorang.... Hah...hah....kitorang sesat kang siapa yang susah?" kata Hara.

"Korang lah yang susah," jawab Kyuina selamba.

"Kyuina!!!"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Hihihi... Diorang dalam perjalanan ya....aku akan jadikan perjalanan mereka sebagai permainan...Hihihi..." kata seorang jejaka.

"Tu..Tuan Michiyuki..." gumam salah seorang pengawal yang berada disitu.Michiyuki bangun dari tempat duduknya.

"Apa?" soal Michiyuki.

"Patik rasa yang cik tidak perl-" kata-katanya terhenti apabila tangan Michiyuki menusuk kedalam dadanya.

"Kamu....dipecat," kata Michiyuki lembut.Lelaki tadi rebah ke tanah.Michiyuki terseyum sinis.

"Tunggu saya ya......Kyuina Sakora," katanya.

"Hihihihi....."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Dalam senarai yang Alex bagi ni.... Kita perlu cari:

1-AIR MATA DUYUNG KEGELAPAN
2-KELOPAK BUNGA ASLEOFERA
3-SECAWAN DARAH NEAGAR
4-LAVA SEGAR DARIPADA GUNUNG BERAPI YANG MASIH AKTIF
5-BUNGA KRISTALIC YANG BERADA DI HUTAN KRISTAL
6-DIAMON
7-⅓ CAWAN DARAH DARIPADA SEORANG ANGEL
8-ASID SEGAR DARIPADA SUNGAI BERASID
9-BUNGA WATERFIELD
10-SEORANG SAMURAI SEBAGAI PEMBANTU?
Apa pula semua ni?" kata Kyuina.Yang lain hanya menjongketkan bahu mereka.

"Hei!Kenapa kamu semua mencerobohi kawasanku!" jerit suara dibelakang mereka.Kyuina dan yang lain memandang kebelakang.

Kyuina dan yang lain memandang kebelakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nampaknya....bahan nombor 10 telah dijumpai," kata Iyumi.Yang lain mengangguk.Mata samurai itu membulat.

"Kau....Dark Magician ke?" soalnya.Baru sahaja Kyuina ingin menjawab,pedang itu dihunus kearahnya.Kyuina menggengam pedang itu sehingga tangannya berdarah.Matanya yang bewarna hitam berubah merah keputihan.Dia melepaskan pedang itu.

Dia melepaskan pedang itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau....cuba...nak....serang...aku...ke?Pilihan......yang.....salah....." kata Kyuina mendatar.Tiba-tiba,hujan turun mencurahi bumi.Angin bertiup kencang.

"Kau.....buat....pilihan.....yang...salah.
Maafkan....aku.....jikalau...aku............TERBUNUH KAU," kata Kyuina lagi.

Hara,Vone,Yuka,Kaoru,Iyumi dan samurai yang bernama Ryuchi terkejut dengan perubahan Kyuina.

Manakala itu,Michiyuki memandang mereka sinis.

"Level one,start!"laungnya gembira.

"Aku....tak...sengaja...terbunuh..kau.." kata-kata Kyuina membuatkan orang disekeliling meremang bulu roma.

"Wei Hara,mambang apa yang rasuk Kyuina ni?" soal Yuka.Hara terkaku dan ketakutan sekarang ini.

"Entahlah...selama ni dalam buku peraturan ada tertulis 'jangan bela saka'.....ngeri betullah," kata Vone.

"Aku......tak......salah....kan?" kata
Kyuina.Seram sejuk dibuatnya.

"Jadi......". Tiba-tiba, satu pedang yang bewarna hitam muncul ditangannya.

 Tiba-tiba, satu pedang yang bewarna hitam muncul ditangannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" .....nak tak ke dunia kayangan,Ryuchi?"soal Kyuina lagi.Ryuchi ketakutan.'Macam mana dia tahu nama aku?'fikir Ryuchi.

     "Percuma sahaja," Kyuina tersenyum. Kelihatan senyuman manis tetapi bagi mereka ialah senyuman 'Awak akan mati'.

     "Urm...tak paya-". Pedang Kyuina hampir saja memancung Ryuchi.

     " Tch! "desis Kyuina.Dengan lincah dia menyambung pegerakkannya.Ryuchi juga.Yang lain terlopong melihat mereka bertarung.

Yang lain terlopong melihat mereka bertarung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Imagine lah diorang betarung.Tu cuma cara posing je)

     " Wow,"kata Michiyuki dari jauh sambil meneuk tangannya.Dia bangga dengan Kyuina.

   Tetapi,tidak bagi yang lain.Mereka terkejut dan ketakutan melihat Kyuina.

     "Kyuina!" jerit Hara dengan harapan Kyuina kembali sedar.Ya,dia tahu bahawa Kyuina telah membangkitkan kuasa level duanya.

     Tetapi,Kyuina tetap berlawan.Mereka menjadi semakin risau akan keadaan Ryuchi yang cedera parah.

     "Hahaha....Ryuchi....hebat.....gak..." kata Kyuina sekali dia berhenti.Pedangnya hilang.Manakala itu,Kyuina terapung.

     "Apa?". Mereka semua terkejut melihat Kyuina tiba-tiba terapung.

    " Kenapa.....tak....pernah.....lihat......
orang....terapung....ke?"soal Kyuina.Dia tersenyum.Satu cahaya hitam muncul lalu terkena Ryuchi.

      "Urgh!"

Hikayat Sang PenyihirWhere stories live. Discover now