HIKAYAT-BAHAGIAN 9

186 22 1
                                    

      "Huarghhh!!!!"jerit Hara.Dia melihat satu lembaga hitam disebelah khemah untuk perempuan.Dia terkejut.

      " Urm.....Siapa awak?"soalnya.Lembaga itu terbang.

     "1....2.....3...AAAAAA!!!!LARI!!!!!!ADA HANTU!!!!!!" jeritnya lalu memasuki khemah.Lembaga itu rupa-rupanya Kyuina dan Iyumi yang sedang menarik Iyumi naik ke atas pokok.

      "Hantu mana pula tu?" soal Kyuina yang diselebungi selimut hitam.Pada malam itu pukul 12 malam.Hara bangun disebabkan haus dan ingin mengambil air diluar.

      "Entahlah Kak Kyui.Jomlah sambung projek kita," kata Iyumi.Mereka menyambung projek mereka.Apa yang mereka buat?Sedang buat beberapa senjata dan potion.

      Nak lawan Michiyuki.Perlulah menggunakan bahan yang hebat untuk membuat potion.

      "Hihihihi....." mereka tertawa seakan-akan pontianak.

     Orang yang kedua keluar ialah Kaoru.Dia mahu menghirup udara segar.Terdengar suara itu,dia bertanya,

     "Kyuina? Adik?Korang ke tu?". Suaranya bergema.Bunyi itu itu semakin kuat.Satu kain putih berterbangan.

     " ARGH!!!!TOLONG!!!!ADA PONTIANAK!!!!"jeritnya lalu pengsan disitu.Kain tu Iyumi sengaja terbangkan untuk dipacakkan dan dibuat tanda supaya mereka tidak sukar untuk pulang.

     "Hurm?Pontianak?Peliknya....meh.Tak mungkinlah," kata Iyumi.Dia sambung mencacakkannya di pokok itu.

      Orang ketiga bangun ialah Vone.Dia keluar untuk mengambil selimut.Baru dia perasan selimut dia ada kat rumah.Bendera yang terpacak tidak dihiraukan.

     Tiba-tiba, selimut hitam dan putih jatuh daripada pokok yang diduduki Kyuina dan Iyumi.Angin kencang bertiup bersama dengan bunyi gelakkan.

     "AAAAAAA!!!!TOLONG AKU!!!!ADA MAMBANG ANGIN POKOK!!!!!" jeritnya lalu pengsan disitu bersama Kaoru. Kyuina turun untuk mengambil selimut mereka yang jatuh.Angin kencang disebabkan oleh salah satu potion yang dibuatnya.

     "Apahal dengan diorang?"kata Kyuina.Dia terbang kearah pokok itu kembali.

PAGI KEMUDIAN....(3 A.M)

     " Apahal diorang ni pengsan?Hara,berhenti menyorok belakang aku,"kata Yuka.Dia seorang sahaja yang tidak kena kerana dia tidur lena.Ryuchi tidak memperdulikan apa yang berlaku kerana dia tahu apa yang terjadi.

    Dia melihat bendera yang terpampang diatas pokok.

     "Haih....hantu tu buatan jelah...Itu Kyuina dengan Iyumi jelah....Mula-mula,Kyuina guna kan kusa dia untuk angkat Iyumi.Mereka memakai selimut.Kedua,diorang ketawa kerana teringatkan tentang Vone.Yang pontianak tu bendera putih tulah....Ketiga,selimut jatuh dan potion angin," terang Yuka kepada kesemua lelaki.Ryuchi sedang mengasah pedangnya dibelakang khemah.

     "KYUINA!!!!!IYUMI!!!!" jerit mereka kecuali Yuka.Dia memandang mereka terkebil-kebil.Mereka menerjah masuk ke dalam khemah perempuan.Pervert.

      Kelihatan Kyuina dan Iyumi sedang bermain.Apa yang mereka main,catur.
Pakaian semua sudah siap dipakai.Cuma lelaki sahaja yang masih memakai baju tidur.

    Muncul perempatan siku di dahi Kyuina dan Iyumi.Mereka merenung budak lelaki dengan pandangan maut.

     "Korang..memang..menempah..maut!" kata mereka mendatar.Yang lelaki membalas,

     "Korang menempah maut!". Kyuina keluar daripada khemah bersama Iyumi.Mereka tertawa.

    " Mari kita selesaikannya,dibelakang,"kata Kyuina.Aura yang sangat kuat muncul dibelakang Kyuina.Hara,Vone dan Kaoru mengangguk.

   Mereka kebelakang lalu menghalau Ryuchi.Mereka mulakan perlawanan.

DIBELAKANG KHEMAH...(6 A.M)

    Kelihatan Hara,Vone dan Kaoru terbaring kesakitan diatas tanah.Yuka dan Ryuchi masih lagi terlopong melihat kehebatan
dua orang gadis dihadapannya.

    Kyuina dan Iyumi tersenyum manis.Sang penyihir gadis sudah memenangi perlawanan antara kaum ini.

    "Yeay! We win!" kata Iyumi lalu membuat high-5 bersama Kyuina.Mereka tersenyum manakala yang lain murung.

     "Tak aci!Korang ada Dark Magician!" Hara membantah.

    "Wei,aci tak aci kitorang menang.Bluerrk!!" kata Iyumi sambil menjelirkan lidahnya.

    "IYUMI!!!!!"

Hikayat Sang PenyihirWhere stories live. Discover now