HIKAYAT-BAHAGIAN 8

196 21 2
                                    

"Kyuina Sakora!" jerit Hara.Kyuina tetap berlawan.Apabila Ryuchi jatuh ketanah,Kyuina menghunus pedangnya yang telah muncul semula.

"Ada kata-kata terakhir?" tanya Kyuina.Ryuchi tergamam.Kyuina mengangkat pedangnya untuk menikam Ryuchi.Sikit lagi hendak terkena dada Ryuchi,Kyuina terhenti.

"Apa yang dah berlaku?Dan.....siapa kau ni?" tanya Kyuina.Pedangnya diangkat semula lalu hilang.

"Dah lah tu.Level satu,Ryuchi- kun hampir mati...." kata Michiyuki dari jauh.Michiyuki tertawa jahat.

"Mafkan saya ya Ryuchi," kata Kyuina sambil menunduk setelah mengetahui apa yang berlaku.

"Oh ya.Heal!". Badan Ryuchi menjadi seperti biasa kembali.

"Terima kasih.Awaklah Dark Magician yang baik,Kyuina," kata Ryuchi.Yang lain tersenyum.

"Kau nak tak ikut kitorang cari Michiyuki?" tanya Kaoru.

"Maksud awak Michiyuki yang sebenar?Kalau begitu baiklah!" kata Ryuchi. Yuka pula menanda ✔ pada senarai nombor 10.

"Fine. Bunga Waterfield aku dah bawak....nombor 9 dah," kata Kyuina.Yuka menanda pula nombor 9.

"Sekarang asid dariapada Sungai Berasid....Hurmm.....beberapa kilometer lagilah," kata Ryuchi sambil melihat peta.

"Ehhh???" keluh yang lain.Hara,Kyuina dan Ryuchi memandang mereka.Mereka meneruskan perjalanannya.

"Ah!Hari dah malam lorh....jom berkhemah kat sini," kata Iyumi.Yang lain hanya mengangguk.Mereka memasang khemah.

Kyuina,Hara dan Vone mencari ranting kayu untuk membuat unggun api.

"Kaoru,Yuka dan Izumi.Sini jap," arah Ryuchi.Mereka bertiga mendekatinya.

"Apa?" soal mereka bertiga.

"Korang ni.....cari Michi-chan ke?" soal Ryuchi.Mereka memandang Ryuhi pelik.

"Siapa....Michi-chan?Kau maksudkan Michiyuki ker?Kenapa kau panggil dia Michi-chan?" soal Yuka bertubi-tubi.

"Yang pertama,Michi-chan tu betullah Michiyuki. Aku panggil dia Michi-chan sebab...." Ryuchi terhenti.

"Sebab?" ulang Iyumi inginkan lebih penjelasan.

"Sebab aku abang dia," kata Ryuchi.Mereka semua terkejut.Kaoru tersembur air yang diminumnya mengenai Yuka.

"Hoi!########### kau Kaoru!!!!"jerit Yuka.Iyumi ketawa terbahak-bahak.Tak macam perempuan sejati.

" Hei Kyuina,macam mana awak boleh jadi tak terkawal?"soal Vone.

"Aku.... Sebenarnya.....Terdidur.Aku sendiri tak tahu apa yang aku buat. Bangun roh aku,tengok-tengok dah ada atas Ryuchi.Siapalah yang tak terkejut....." terang Kyuina.Melihat kiri kanan Vone dan Hara dah hilang.

"Hara dan Vone terjatuh gaung kot," kata Kyuina lalu melihat kebawah. Kerana dihadapannya ada gaung.

"Aaaaa!Tolong kitorang Kyuina!" jerit Vone.Suaranya pondan.

Kyuina ketawa terbahak-bahak melihat Vone memeluk Hara dengan ketat sekali kerana Hara memegang tebing gaung.

"Kyui!Alihkan mamat gay ni daripada aku!!!!!Sakit" pinta Hara.Malam itu,kelihatan bawah gaung itu sungguh gelap.Kyuina menggunakan kuasanya untuk mengalihkan mereka berdua.

Kyuina masih ketawa dalam perjalanan ke khemah mereka.Muka Vone dari tadi memerah manakala Hara memandang kehadapan seperti biasa.

"Kenapa akak ketawa ni?" tanya Iyumi.Kyuina menceritakan apa yang berlaku.Mereka ketawa terbahak-bahak. Vone menyorok di dalam khemah.

"Aik?Hilang pulak budak sekor ni?" kata Ryuchi.Mereka meminum air.

"Sekarang makan malam," kata Yuka.Kyuina,Iyumi dan Yuka memasak.Yang lain tukang susun pinggan.Vone pulak masih kat dalam khemah.

Diorang makan salad,daging arnab,buah-buahan dan beberapa daging lembu.Daripada datangnya daging lembu dalam hutan?Entah.

"Dah sudah.Vone!" panggil Hara.Vone rupa-rupanya sudah ada diatas kerusi sebelah Kaoru.Lagi sebelah adanya Yuka.Hara disebelah Kyuina dan Iyumi disebelah Kaoru lagi satu.

"Mari makan!" kata Iyumi.Mereka mula makan.

"Fuhh!Kenyangnya...." kata Kaoru.

"Abang....sopanlah sikit...." kata Iyumi.Hara menguap.

"Dah lah tu....semua orang masuk tidur....esok akan ada perjalanan yang panjang," kata Kyuina.Mereka semua kembali ke khemah untuk berehat\tidur.....l

Hikayat Sang PenyihirWhere stories live. Discover now