"Aduh!"
"Sakitlah!"
"Woi!Kau hentak pakai apa!"
"Aku kan dah letak buku peraturan kat dalam bilik korang!Kenapa tak ikut!!!" marah Kyuina kepada tiga orang lelaki dihadapannya sambil nengetuk kepala ketiga-tiga lelaki itu.
Iyumi memandang ketiga-tiga lelaki itu dengan pandangan 'padan muka'.Hara menggelakkan mereka.
"Dah lah tu....cepat bersiap!Pukul 6 dah kene ada kat ruang tamu!" arah Kyuina.Mereka berlima mengangguk lalu memasuki bilik masing-masing.
Hara juga bersama Vone dan Yuka.
DI BILIK VONE DAN YUKA......
"Wei Yuka....kau bawak banyak ke barang?" tanya Vone.
"Tak....Aku bawak beberapa helai pasang baju,barangan peribadi dan senjata juga beberapa potion yang diperlukan ,kau?" kata Yuka.
"Aku?Aku bawak......lebih kurang macam kaulah cuma aku bawak pedang magis akulah..." kata Vone pula.
"Ahh!!!Ngantuknya!!!Pukul tiga pagi nak bangun?Ada tiga jam setengah lagi!Buat apa bangun pepagi?" keluh Vone lagi.Yuka hanya menjongketkan bahunya.
"VONE!KAU JANGAN NAK MENGELUH!!" laung Kyuina daripada biliknya.Mata Vone membulat.'Kuat sangat ke aku mengeluh?'detik hatinya.
"Dah lah tu...aku nak mandi," kata Yuka lalu mengambil tuala untuk mandi.
"Lepas tu aku tau," kata Vone.
"Wei bangunlah Hara," kata Yuka.
"Herm....okey," kata Hara.
DI BILIK KAORU DAN IYUMI...
"Abang,nampak tak tongkat magis adik?" soal Iyumi.
"Cuba adik cari kat bawah katil tu.Abang nampak tongkat tu kat situ semalam,"jawab Kaoru.
" Jumpa pun!Terima kasih abang,"kata Iyumi.
"Sama-sama," balas Kaoru.Mereka mengemas barang yang diperlukan.
"Abang...adik nak pergi mandi jap.Boleh keluar tak?" tanya Iyumi.Kaoru mengangguk lalu keluar dari bilik itu.
"Kaoru?Kau buat apa kat sini?" tanya Kyuina yang lalu lalang.
"Iyumi suruh aku keluar sementara dia mandi,"balas Kaoru.
"Ouh...kalau macam tu korang dah siap lah?Jadi aku pendekkan masa pukul 5," kata Kyuina.
"KEPADA PENGHUNI-PENGHUNI RUMAH INI,SILA BERJUMPA DI RUANG TAMU PADA PUKUL 5 PAGI!DIHARAP MENURUTI!" jerit Kyuina seakan-akan menelan mikrofon.
"APA???!!!!KAORU!!!!!" jerit penghuni rumah itu.Kyuina berlalu pergi manakala Kaoru keluar daripada rumah.Bangun Kaoru, dia terus mandi.
2 JAM KEMUDIAN.....
"Semua dah ada?Eh,mana Kaoru dengan Hara?"soal Kyuina.Dia memandang kekiri dan kanan.
" Hoaamm...pagi!"kata Hara dari belakang.
"Kaoru....kau tak payah bersembunyilah.....aku nampak.Aku seorang Dark Magician," kata Kyuina sambil melihat kearah pintu luar.Kelihatan Kaoru sedang bersembunyi disebalik pintu.
"Ah....maafkan saya,"kata Kaoru sambil keluar dari persembunyiannya.Dia menggosok belakang tengkuknya.Aura-aura kegelapan keluar daripada Vone,Yuka dan Hara.
" Kaoru!!!!"teriak mereka.Kyuina melihat mereka dengan tajam.
"Woi!Jangan menjerit jerit kat rumah aku!" tengking Kyuina.Mereka terdiam.Suram dan sunyi sehingga boleh dengar bunyi cengkerik.
"Dah lah.Jom,kita pergi cari Michiyuki dan beberapa barang yang diperlukan," kata Kyuina lagi lalu keluar dari rumah itu.Yang lain terkejar-kejar Kyuina.
"Tunggulah Kyuina!!!!"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sorrylah,chapter ni cuma ada 440 patah perkataan je...pengembaraan nanti HIKAYAT-BAHAGIAN 7.Sorrylah ya.....
YOU ARE READING
Hikayat Sang Penyihir
FantasyAdakah ini satu sumpahan?Tak pernah yang mendekat?Tak pernah mempunyai orang yang menemani?Tapi apa jenis sumpahan ini?Sampaikan sang penyihir gelap boleh terkena? Ibu,ayah,semuanya langsung tiada.Hanya sang penyihir gelap yang masih muda.Keseoranga...