جري مازن علي ندي.مازن: انتِ كويسة؟
ندي: انت مالك.
رشا: مالك يا ندي بتكلميه كده ليه هو مش ده حبيبك بردوا.
ندي: كان لحد ما نخرج من هنا هو ملهوش علاقه بيه و لا انا ليه علاقه بيه.
وليد: يا ندي طب سبيه يشرحلك الي حصل.
مازن: سبها برحتها يا وليد انا غلط و طلامه هي شيفه اني ده عقابي انا مش هتكلم .
ندي: مش يلا.
رشا: يلا.
وبدأوا انهم يمشوا وندي متكلمتش مع مازن بعد ١٠٠ متر وصلوا لمكان عامل زي الغابه.
وليد: رشا احنا فين؟
رشا: قبل ما ندخل هنا احتمال منخرجش كلنا.
مازن: قصدك ايه؟
رشا: قصدي ان في حد احتمال يموت بس ده مش اكيد.
و دخلوا ندي مشيه مع رشا و مسكه ايديها.
ندي: انا عطشانة اوي.
مازن مدلها ايديه بالميه ولكن هي مش خدتها و مشيت.
رشا: انا اسفه يا ندي انا السبب في كل ده.
ندي: و انتِ زنبك ايه بس ده الحيوان احمد غلطتك انك حبيتي حيوان.
احمد: هتقلي حيوان بردوا، قليلي يا ندي صحيح انا ازاي ماخدتش بالي انك جامده كده.
مازن مسك ايد ندي و شدها عليه، ندي حولت تشد ايدها بس معرفتش و سكت علي كده احمد.
ندي كانت بتبتسم لنفسها كل شويه.
مازن: بتضحكي علي ايه؟
ندي: مفيش.
مازن: لاء بجد بتضحكي علي ايه؟
ندي: مفيش بس انت بتغير.
مازن لبتسم و سكت بعد ما خدوده حمره
ندي: و من واحد ميت.
مازن: معلش بقي اعمل ايه مش بأيدي، لسه هتعندي معايا ولا نويه تشربي.
اخدت ندي الميه و شربت.
ندي: شكراً.
وبعد ٥٠ متر ندي صوتت كلهم بصوا عليها و ندي كانت وقعه في الارض ورجلها دخلت بين حجرتين، وليد كان بيسعدها تطلعها وندي بدأت تصوت بصوت اعلي.
مازن: بس يا وليد ، انت كده هتكسرها وعادل مش معانه دلوقتي.
وليد: طب هنعمل ايه؟
حسام: هي كده بتأخرنا واحنا مش معانا وقت.
ندي: خلاص امشوا انتوا و سبوني هنا.
مازن: لو مش عجبه يمشي لوحده.
حسام: انا.... انا.
مازن طنشه : ندي حركي رجلك براحه اوي معايا متخفيش.
ندي بدأت تصوت جامد من وجع رجلها و بعد ما خرجت رجلها شلها مازن و حطها علي الارض بعيد عن الحجر و بدأ يشوف رجلها.
رشا: اتكسرت؟
مازن: الحمد لله محصلهاش حاجه.
ندي: بس هي وجعاني اوي و مش قدره اقف.
شلها مازن و بدأ يمشي بيها بعد ٢٠ كيلو.
حسام: يا مازن رد عليا بقي حرام عليك انا اتأسفت عشرين مره طب هات ندي عنك شويه انت ماخدتش الدواء و هتتعب و مفيش هنا دواء ولا حتي عادل عشان يتصرف.
ندي: مازن ممكن تنزلني انا همشي.
مازن: سيبك منه يا ندي انا كويس ده كله تمثيل عشان اخليه يشيلك بس مش هيحصل.
حسام: طب بلاش انا طلام انت شايف كده اديها لوليد.
ندي: انا متشلتش نزلني انا همشي.
وفعلا نزلها مازن ووصلوا عند المخرج بس الباب مقفول.
مازن بدأ يتعب في علمنا مر اسبوع يعني في العالم الاخر مر سبع شهور و هو ماخدش الدواء لاسبوع ولا اكل و بيحاول يكون متماسك عشان ندي.
ندي: الباب مقفول هنعمل ايه انا خلاص مش قدره
رشا غمضت عنيها وبدأت تقول كلام هما مش فهمينوا.رشا: لازم حد فينا يفضل هنا و الباقي يخرج ادمنا عشر دقائق نقرر.
حسام: انا هفضل هنا.
رشا: الموضوع مش سهل كده.
وليد: ممكن توضحي.
رشا: يعني انا الي لازم افضل هنا و لازم اعرف حد هيعمل ايه بعد ما يخرج و الحد ده لازم يكون ندي عشان بنت و غالباً أبرء وحده هنا و مش بتحقد علي حد من حاجه بس ندي ده قرارك انتِ عشان بعد خروجك من هنا لحد ما تكوني عندك ٢٥سنه هتفضلي تشوفي حاجات من العالم الاخر وكل الي ماتوا في الحدثه دي و خمس سنين تحديداً من دلوقتي عشان اكون انا مت ها هتعملي ايه؟
ندي: .....................
أنت تقرأ
انتقام الاشباح
Horrorعادل : لو اتحركت من مكانك هديك حقنه تانى وانت عارف ايدى. مازن خاف ومرضيش يتحرك من مكانه بدأت ندى بالضحك. مازن : بتضحكى على ايه. ندى:ضابط و بيخاف من الحقن شئ غريب. مازن : اية الغريب؟ و بعدين انا مش خايف. عادل ضحك: هو مش بيخاف خالص بس دايخ شويه (وغمز...