My name is BLAIR. Saya hanya seorang gadis biasa, latar belakang keluarga yg sederhana. Anak no. 3 dari 4 beradik. Parents sa divorced dan sa tinggal sama grandparents sebab sekolah dekat sama rumah dorg. My dad? He is smart, intelligent BUT he was not a good husband. Kaki pukul, kaki judi, kaki menipu. He used to sit in a higher management in several companies tapi sebab dia pilih jalan yang salah, dia hidup terumbang ambing for more than half of his age now. My mom? My lovely mom. Dia seorang yg sangat penyabar, penyayang, cantik, and she cares about other people more than herself.
Masa sa kici dalam umur 7-8 tahun bgtu sa slalu witnessed daddy mummy sa bergaduh sampai sa trauma klu dgr barang2 pecah kah atau barang kena ampas. Even kalau org kasi tinggi suara pun sa pandai trauma. Pernah 1 kali tu daddy sa pulang dgn keadaan yang mabuk. Mummy sa pula baru ja pulang kerja, belum lagi mandi dia bergegas sudah pigi masak, kasi siap2 kami adik bradik.. Urus adik sa yg bungsu. Tiba2 daddy sa pulang dia teriak2 sudah. Sa apalagi ketakutan sudah. Kakak sa tua trus tarik sa sama adik bungsu sa pg betapuk. Abang sa tu time tgk tv. Nenek sama datuk sa di bilik bawah.
Daddy sa panggil mummy sa trus tarik dia pigi bilik. Sana lah sa dgr barang kena ampas, mummy sa teriak2 nangis suda. Sa pun berabis sudah nangis tu time. Kakak sa tutup telinga sa sma adik bungsu sa.“Tulung buka ni pintu!!!” mummy sa teriak.
Daddy sa makin lagi gila di dalam bilik tu. Sa xtau apa dia buat tapi mcm dia pukul mummy sa. Abang sa tu time dalam tingkatan 2 lah gitu. Trus dia x tahan dgr mummy sa teriak2 bgtu. Dia pg tendang tu pintu. Brabis dia tendang tu pintu. Eee apa punya pintu juga ni terlampau keras!! Mummy sa punya suara dalam bilik tu mcm meronta-ronta sudah minta tulung sampai nenek & datuk sa naik pg atas sbb mcm ribut sudah tu time.
“BUKA NI PINTU USA!! Jangan ko buat mummy durang begitu!!” Datuk sa kasi tinggi suara sudah.
Apalgi tu time mcm daddy sa kasi pecah cermin bilik. Sa nangis2 sbb sa takut mummy sa mati. Begitu lah dalam pikiran sa. Masi innocent bah tu time baru darjah 2 kali tu. Abg sa yg dari tadi berusaha tendang tu pintu last2 tu pintu terbuka sbb rusak sudah tu door knob. Trus mummy sa berlari pg bilik sebelah tmpt kami. Tu time adik bungsu sa pun nangis bah. Mummy sa berabis lah peluk kami. Berpelukan lah kami sana. Sa dgr datuk sa tu bergaduh sdh sama daddy sa. Trus daddy sa jalan. Kesian bah mummy. Sa tgk muka dia bengkak sudah kana tumbuk mengkali. Sampai la kami tidur pun sa masih takut2 klu daddy sa pulang dia pg pukul mummy sa lagi.
Ni kejadian berlarutan lah smpi 1 tahap yg mummy sa x tahan sudah. Dia pg report polis, ambik medical report. Then turun naik mahkamah smpi lah proses cerai dorg. Tu time sa dalam tingkatan 2. Parents sa divorced. Daddy sa menggila juga tu time. Dalam proses penceraian tu balik2 daddy sa kana panggil di mahkamah dia x dtg. Lepas cerai, mum sa trus moved on, start hidup baru. Tiada lagi sengsara. Okay lah skip lah ni part sbb berjujuran sudah air mata sa klu ingat balik. Hehe.