PART 20
Wiser by Blair BW
I have never heard of Jared again after that. So sa assume dia move on sdh. Ada juga dia add sa di Facebook kdg2 pndi juga sa stalk dia tu tapi tiada juga dia update apa2. Just nmpk gmbr dia kena tagged oleh colleagues/friends.
Last sa nmpk tu gmbr di Genting. Gmbr prempuan membelakang in black & white photo. Ya gmbr sa lah tu and sa x sedar pun bila dia ambik tu gmbr.
Caption dia : My adventure girl having all out today.And ada 1 lg gmbr sa tidur menyandar dkt cermin kereta tp nda nmpk muka sa lah. I knew he took it masa kami pit stop di Shell. Caption: I wish time freezes so I can have more time with her.
And Sara. Dia ada confront sa few days after that. Ya mmg Jared ada jumpa dia sbb sa paksa ni. Sa nda tahan bah hari2 si Sara sindir2 sa di rumah. He admitted that he likes me but Sara knew I had a boyfriend. She told Jared about it but, apa lah si Sara tau. What happened with Jared & I remained secret until revealed in this story. She didnt give up tapi Jared turned her down. Lama2 dia jumpa juga lelaki lain and I am happy for her. Nda juga sa stress nampak dia meroyan hari2 di rumah kan.
Brandon and I become closer than ever. He made efforts to change and I can see he works hard in controlling his temper.
Nda lama tu adik dia further study di KL juga. So sa yg tlg urus2 tmpt tggl adik dia di KL. Adik dia dtg sama mummy dorg. Aduii lucu btl sa mummy si Brandon ni. Dia ni cpt panic bah. Jd bila naik tu taxi dari airport pg KL kan.. bulih2 dia suruh tu taxi berenti di tengah2 highways sbb dia takut nampak muka tu driver taxi Indian. Smpi begaduh adik si Brandon sama mummy dia dlm taxi. Haha..
Then bila smpi tu rumah yg kena provide from uni si Lily byk bah foreigners. Mummy dia x senang hati ni. Dia ckp eeeii lily jangan lah ko sambung study sini. Bikin risau ni tempat. Langsung x selamat!! Mau nangis sudah si Lily and dia brabis minta tlg sa pujuk mummy dia. Apa tdk.. mummy dia mau book tiket pulang KK sdh ni utk dorg.
So sa slowly lah ckp sma mummy dia. Actually di mana2 pun x selamat and every city is prone to crimes etc etc etc. Byk lah sa explain dia tu. Lgpun bukan senang mau dpt offer uni & course yg adik si Brandon ambik. Last2 mummy dia mengalah juga. Sa janji juga klu sa ada masa weekend sa pigi tmpt si Lily atau Lily stay over tmpt sa.
Having long distance relationship with Brandon was good for us actually. Kami kenal diri masing2 and we learn to give and take. I know every relationship is not perfect. There are flaws that you have to accept and work on it.
****
Year 201X
This sem sa last sdh di uni and I am off for practical utk 6 months. Sa decide utk intern di KL ja since syg juga rumah sewa sa ni cos sa msti blk KL juga for presentation.Sa intern di 1 company lah. Penyiaran cos mmg sa ambik related course kan. Penat juga lah. Biasa lah tu.. Media ni dia bergerak cepat bah. Time must be precise and accurate. So to juggle with my work took alot of energy and time.
Tiada juga apa2 yg menarik spjg intern. Blum jam 5am sa msti pg kerja sudah.. sa balik pun kdg2 tgh malam atau subuh. Mmg nda sempat nampak sunrise and sunset. Gila ni.. But I love my job. And byk experience sa dpt.
After completed 6 months intern sa balik KK sudah. Finally sa blg. Tggl tunggu result lagi. Masa packing barang di rumah sewa tu kan sa sedih juga. Byk kenangan pahit manis sana tu rmh. Si Kiki lama sudah grad and ada 1 org yg ganti sewa bilik tmpt dia. Kami rapat ni yg geng2 1 rumah including si Sara sampai mcm nda mau berpisah bah. Haha..
B: Im gonna miss u all..
Trus kami berpeluk smua. Actually tggl Sara & Amy lagi yg ada 1 sem baru drg grad. Si Sara yg paling sedih. Ya lah walaupun kmi pernah bergaduh but it was true that with it, friendship becomes stronger.